Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon in Amsterdam

This site may earn commission on affiliate links.
Wat hier volgens mij nog niet genoemd is is dat Elon de prijs v/h onderhoud (700 euro) ook te hoog vond. Ik kreeg de indruk dat we een prijsverlaging kunnen verwachten...

Klopt, en dat hij eraan toevoegde dat we in feite toch niet perse op onderhoud hoeven te gaan en dat de garantie daardoor niet vervalt. (al wil ik dat eerst nog wel eens zien)
 
de handtekening van Elon is blijkbaar aan het verwateren of kapot geschreven.
De eerdere edities vindt ik wel mooier. Al blijft het natuurlijk uniek en origineel.
Deze hier onder had ik zelf wel willen hebben. met de versie van gisteren weet ik het zo niet.
elon musk signature.jpg
elon musk signature2.jpg
 
Inderdaad, had ook last van plaatsvervangende schaamte. Verder soms mensen die vragen naar de bekende weg.
Petje af ook voor Elon's geduld met die zaken.

+1

Het was tof je te ontmoeten! En na zo'n uurtje achter jou gereden te hebben, kan ik alleen maar zeggen dat je auto er nu toch wel geweldig uitziet!

Frank, het was een wederzijds genoegen. Na mijn uurtje achter mijn voorganger kon ik vaststellen dat bruin best een mooie kleur is (die ik gekocht had als ik geen Signature had kunnen kopen) maar ik meer content ben met mijn sig rood.

Ook kon ik de, ons onbekende, voor mij rijdende MS owner na dat uur vertellen dat 3 van de LED's in zijn auto brede remlicht het niet deden.
Heeft iemand zoiets al eerder gezien/gemeld?
 
de handtekening van Elon is blijkbaar aan het verwateren of kapot geschreven.
De eerdere edities vindt ik wel mooier. Al blijft het natuurlijk uniek en origineel.
Deze hier onder had ik zelf wel willen hebben. met de versie van gisteren weet ik het zo niet.
View attachment 42375View attachment 42376

Dat is het verschil tussen een handtekening op alcantara en een handtekening op plastic (achterkant spiegeltje). Maar ze zijn allebei mooi hoor.

Ben jaloers dat ik er niet bij kon zijn, had te veel te doen op de zaak (mensen ziek). Ik had Elon graag eens gezien, en die berg Tesla's ook. Maar de plaatsvervangend schaamte over de suffe vragen is me gelukkig wel bespaard gebleven.
 
Vond het een erg leuk event, mee eens met vele dat vijf keer dezelfde vraag gaat irriteren. Had tijdens event geen vraag kunnen bedenken (ja, de battery swap, maar die werd al gesteld) en vragen die ik pas nà het event bedacht: Je ziet veel mensen dashcams installeren, zowel voor als achter. Kan de achteruitrijcamera (die in feite altijd actief is) een opnamefunctie krijgen? Daarnaast hebben velen een iPhone. Apple is met autofabrikanten in overleg voor 'Siri eyes free'. Nu is dit voor NL nog niet heel aantrekkelijk, aangezien Siri alleen in het Engels beschikbaar is, maar ik zou graag willen weten of Tesla ook met Apple in gesprek is om Siri Eyes Free te integreren in de Tesla
 
Via Tesla site zelf, event is nu afgelopen maar was inhoudelijk erg goed vond ik, zowel de vragen als de antwoorden. Zal vast binnenkort op YouTube oid te vinden zijn.
Hi Loek,

enig idee waar we een video van het Oslo event kunnen vinden? Kan nergens iets vinden, of ik kijk er helemaal langs...


ah, eindelijk gevonden: http://bcove.me/8drqwgp8
Het filmpje is vrij lang en het begint met de teslasneeuwvideo die ik al eerder had gezien. Na 4 minuten begint de show!
Erg goed geregeld bij die Noren trouwens. Waarom kan dat in Amsterdam niet?
 
Last edited:
En dan had je nog die meneer everts, die dag dat een 1 op 1 dialoog met elon had, constant overal tussendoor. Zeer ergerlijk. En dan na afloop denken dat ie nog ff een interview kon doen. Doei...

Zeker waar, dat populaire gedrag vond ik ook irritant.

Musk had trouwens aangegeven dat de supercharger pagina op de website een coming soon modus kreeg, net als dat in Amerika het geval is. Weet alleen niet meer of hij een datum/tijdspanne had gegeven...?
 
Nu ik er aan denk, had ik eigenlijk nog een vraag voor Elon;
Waarom werkt Tesla niet met in-wheel-motoren zoals Mercedes doet in zijn elektrische SLS. Voordelen zijn een nog efficiënter energieverbruik en nog betere sturing van de tractie (cfr. Model X) per wiel. Nadeel is technische complexiteit en kostprijs waarschijnlijk.
 
Vond het juist wel meevallen, hij had een aantal terechte opmerkingen en vragen. En de scoop over live traffic navigatie ontfutseld :)

Ik heb niet alle posts van de afgelopen dagen op het Benelux deel van het forum doorgelezen, wellicht heeft iemand het al gemeld..

Ik denk dat het wel eens de integratie kan Waze zal zijn : Free Community-based Mapping, Traffic Navigation App

Google heeft Waze in Juni 2013 overgenomen.

Dat stond al heel lang heel erg hoog op de 'wish list' van velen in de USA.
 
Last edited:
Ik heb niet alle posts van de afgelopen dagen op het Benelux deel van het forum doorgelezen, wellicht heeft iemand het al gemeld..

Ik denk dat het wel eens de integratie kan Waze zal zijn : Free Community-based Mapping, Traffic Navigation App

Google heeft Waze in Juni 2013 overgenomen.

Dat stond al heel lang heel erg hoog op de 'wish list' van velen in de USA.

Dat denk ik echt niet. Het gaat gewoon om een update op de Navigon die er al in zit. Live traffic bestaat al een tijdje op Navigon.