Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen LTE upgrade

This site may earn commission on affiliate links.
Na 2 weekjes in gebruik. Echt wel een verbetering. Veel sneller internet, Google maps laadt veel sneller en ook met 1 streepje bereik prima verbinding. Was met 3G nogal eens anders.
Toevallig ook in het buitenland geweest?
In Nederland heb ik met 3G nog wel goede ervaringen maar vooral over de grens is het vaak dramatisch
 
LTE is inderdaad beter dan 3G rijdend vanuit NL naar Be.
Maar ook weer niet dramatisch, het scheelt een paar minuten bij het wisselen van provider rond de grensovergangen, maar dat is het dan ook wel.
 
Telenet heeft een tijd geleden Base overgenomen van KPN, het Base netwerk was allesbehalve dekkend maar inmiddels heeft Telenet het volledig vervangen en ook uitgebreid. De 3G verbinding in mijn S werkt nu ook effectief veel betrouwbaarder dan enkele maanden geleden. Als ik dus al investeer in LTE dan is het in een LTE MiFi zodat niet alleen de S er gebruik van kan maken maar ook de iPads van de kinderen achterin.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Hoe kreeg je dat voor elkaar. Ik krijg een offerte van 562 euro incl BTW
Had veel issues met vastlopen etc. Hebben ze LTE upgrade uitgevoerd. Uiteindelijk bleek het niet hier aan te liggen en is ook het instrumentenpaneel achter het stuur vervangen, zou nu opgelost moeten zijn. weet niet of LTE ook van invloed was maar ze hebben hem wel laten zitten.
 
Ook ik heb de LTE update als service gekregen, in Portugal maakt het een groot verschil, als er dekking is (90% van de tijd). Dan zie je ook pas het verschil want op 3G die er voor in de plaats komt gebeurd er niet veel..
 
Ik kreeg vorig jaar als neveneffect van de vervanging van de MCU ook LTE ipv 3G in mijn Classic P85+.
Merk er niet zo veel van, behalve het naadloze wisselen van provider in grensstreken. Dat ging op 3G met pauzes tot een kwartier gepaard, nu is het echt secondenwerk.