Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Europe SR+ bestellingen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb in december 2018 een reservering gedaan en 24/4/19 effectief mijn SR+ Zwart / zwart / 18” / FSD besteld. Dat kwam op 54.080 € (BE). Via de source code zie ik een VIN en vandaag ook een sms gekregen dat de levering tussen 17-30/6 zou plaatsvinden. Factuur nog niet zichtbaar in mijn account.

Nu vraag ik me af, ik zou graag nog een trekhaak bestellen, maar als ik die config nu ingeef is dat iets van 2000€ duurder (omdat FSD duurder is geworden). Kan ik nu de trekhaak versie bestellen en maar 1000€ opleggen of ga ik meteen in de nieuwe categorie vallen en dus +2000€ moeten opleggen? Iemand ervaring mee?

Ik heb al een paar keer proberen te bellen maar geraak onmogelijk binnen.

Ik wil natuurlijk ook niet langer wachten...


Ik heb iets soortgelijks gehad. Bij de RWD was de AP enige tijd inclusief. Toevoegen van een trekhaak enige weken later heeft daar niets aan veranderd. Werd gewoon als wijziging op de order gezien. Kortingen bleven bestaan. Ik weet niet of ze dit nu nog doen....
reken wel op een iets langere levertijd als je toch wijzigt. Bij mij scheelde het ca. 10 dagen. Viel wel mee dus.
Succes!
 
Ik heb iets soortgelijks gehad. Bij de RWD was de AP enige tijd inclusief. Toevoegen van een trekhaak enige weken later heeft daar niets aan veranderd. Werd gewoon als wijziging op de order gezien. Kortingen bleven bestaan. Ik weet niet of ze dit nu nog doen....
reken wel op een iets langere levertijd als je toch wijzigt. Bij mij scheelde het ca. 10 dagen. Viel wel mee dus.
Succes!

Merci! Hopelijk krijg ik ze nog te pakken. Al meerdere keren +1u in de wacht gestaan...
 
Met reservering wordt geen rekening gehouden, dient voor niks.
Mijn reservering is van 04-2016 maar hier nog geen vin of sms
Mijn ervaring is dat met die eerste reservering inderdaad rekening gehouden wordt (er werd mij verteld dat ik dankzij mijn 2016 reservering echt wel bij de eerste Belgische RWD LR batch zat van de Morning Cornelia), maar enkel voor de volgorde binnen de verzameling mensen die echt wel nét dezelfde configuratie hebben besteld.

Dus als je bijvoorbeeld 19" wielen wilt of een wit interieur (zeker bij de goedkopere modellen, want ze "verwachten" meer witte interieurs bij de duurdere AWDs) dan kun je ondanks je reservering langer wachten. En aangezien je niet echt makkelijk kunt zien welke opties wat moeilijk liggen, is het dan ook koffiedik kijken. Alleen is het zonder reservatie (soms) nog langer wachten, dat is het enige dat je weet.

Ik had blauw/zwart/18", en dat bleek een vrij courant 'verwachte' configuratie te zijn geweest voor RWD LR.
 
Mijn ervaring is dat met die eerste reservering inderdaad rekening gehouden wordt (er werd mij verteld dat ik dankzij mijn 2016 reservering echt wel bij de eerste Belgische RWD LR batch zat van de Morning Cornelia), maar enkel voor de volgorde binnen de verzameling mensen die echt wel nét dezelfde configuratie hebben besteld.

Dus als je bijvoorbeeld 19" wielen wilt of een wit interieur (zeker bij de goedkopere modellen, want ze "verwachten" meer witte interieurs bij de duurdere AWDs) dan kun je ondanks je reservering langer wachten. En aangezien je niet echt makkelijk kunt zien welke opties wat moeilijk liggen, is het dan ook koffiedik kijken. Alleen is het zonder reservatie (soms) nog langer wachten, dat is het enige dat je weet.

Ik had blauw/zwart/18", en dat bleek een vrij courant 'verwachte' configuratie te zijn geweest voor RWD LR.
Er zijn idd al verschillende met blauw/zwart/18' die een vin gekregen hebben maar nog geen enkele met wit interieur en al zeker geen wit/wit zoals mijn configuratie. Ik wacht nu al zo lang dus het komt ook niet op een maand. Ze doen wel hun best want nadat ik hun verteld had dat ik vanaf juli zonder auto zit omdat die reeds verkocht is stelden ze een inventaris M3 voor, een zwart/zwart/18' LR RWD. Ik kon die binnen de week komen ophalen want die staat blijkbaar al in Gent. Maar als ik mijn gedacht op iets gezet heb ...
 
Nog eventjes een quick shortcut naar het achterhalen van de VIN in de source code:
Als je op de pagina Tesla SSO – Login zit, kan je in de console (Right Click + Inspect) volgende code typen (zie attachment).
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2019-06-07 om 13.09.53.png
    Schermafbeelding 2019-06-07 om 13.09.53.png
    7.4 KB · Views: 66
Is
Nog eventjes een quick shortcut naar het achterhalen van de VIN in de source code:
Als je op de pagina Tesla SSO – Login zit, kan je in de console (Right Click + Inspect) volgende code typen (zie attachment).

Is het niet makkelijker om op de pagina die je aangeeft gewoon CTRL+U te doen en te zoeken (CTRL+F) naar "vin":"5YJ.

Dan vind ik mijn VIN nummer terug. Vervolgens op VIN Decoder | TeslaTap kun je je VIN code decoden.

Via jouw manier vind ik niets terug... Ofwel doe ik iets mis.
 
Die afrekening doet op dat punt niet terzake. Dat is een datum die ze op de factuur zetten om mensen die een financiering hebben het niet te lastig te maken; meestal staat die ongeveer een halve week tot een week vroeger dan wanneer Tesla je een afspraak voorstelt. Met andere woorden, het betekent eerder "die wagen wordt iets later dan dit afgeleverd". Pas als je in je account een afspraak voor levering ziet heb je echt een vaste datum.

Als ik een gokje waag, betekent het gewoon "die zit op de Grand Dahlia".

Bij mij stond de wagen op de Grand Cornelia die arriveerde op 8 mei, de datum op de factuur stond op 15 mei, en op 15 mei werd er een afspraak gemaakt (ik kon kiezen tussen 17, 20 en 21 mei en koos voor die laatste datum, omdat ik de verkoop van mijn oude wagen nog moest regelen).

Afijn, op 15 mei werden er twee afspraken gemaakt, eentje door een programma in de VS en eentje door Delivery in Amsterdam, en het was uiteindelijk de verkeerde afspraak die in het account stond, maar dat werd zonder problemen terug aangepast.
 
Last edited:
Nou ja zeg.. vorige week zagen we nog een VIN 5YJ3E7EA4KF3***** in (de broncode van) ons Tesla account ... maar nu ineens niet meer...?
Wat zou dit nou kunnen betekenen? Auto van de boot gevallen... nee toch? Iemand dit eerder meegemaakt?

We hebben onze Nissan Leaf uit 2013 inmiddels verkocht en huren nu af en toe een plofauto via MyWheels. Hoop natuurlijk dat dit niet te lang gaat duren ...

M3 SR+ zwart/zwart/18"/AP;
1-jun-2017 gereserveerd (5 minuten nadat Trump aankondigde dat de VS uit 'Parijs' zou stappen);
10-mei-2019 besteld
 
Denk dat je je niet zo druk hoeft te maken, bij mij is mijn VIN ook weg in de sourcecode maar staat wel nog gewoon ongewijzigd in mijn eindfactuur. Denk dat ze het gewoon niet meer erin zetten totdat je de eindfactuur krijgt, dan pas wordt het VIN bekend gemaakt. Mogelijk dat ze te veel telefoontjes hebben gekregen van alle ongeduldige mensen die een VIN hebben gevonden en maar meteen gaan bellen wanneer die komt. ;)