Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Europe SR+ bestellingen

This site may earn commission on affiliate links.
Helaas mis ik wel wat onderdelen;
  • Zonder matten
  • Zonder telefoonlaadkabels
  • Zonder type 2 laadkabel (die hadden ze niet meer, moest ik maar een keer voor langs een SeC gaan).
Vandaag in Eindhoven een 7,5 meter type 2 laadkabel opgehaald bij het SeC. Kabels voor het opladen van je telefoon zaten er niet standaard bij volgens de medewerker en zou ik online kunnen bestellen (ga ik niet doen, heb een Nomad charging pad gekocht). Matten (voorstoelen en frunk) hoorde er volgens hem wel bij te zitten en worden later geleverd door de mobiele service van Tesla. Die komt ook het rubber van de kofferbak repareren (rubber zit er niet goed op en krijg ik er zelf ook niet goed ingeklikt).
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Via de Tesla API kon ik dit ook zien, de auto geeft (o.a.) option code APH3 terug, wat volgens https://tesla-api.timdorr.com/vehicle/optioncodes betekent dat Autopilot versie 2.5 aan boord is, en niet code APH4, wat zou betekenen dat Autopilot 3.0 aan boord is, de hardware die nodig zal zijn voor full self driving (FSD). Idd, enigszins verwarrende codes!
De API geeft ook met HW3 op Model 3 "APH3". De codec is daarentegen wel degelijk een goede leidraad, want enkel HW3 heeft hardware-ondersteuning voor de nieuwere codec.
 
Vandaag in Eindhoven een 7,5 meter type 2 laadkabel opgehaald bij het SeC. Kabels voor het opladen van je telefoon zaten er niet standaard bij volgens de medewerker en zou ik online kunnen bestellen (ga ik niet doen, heb een Nomad charging pad gekocht). Matten (voorstoelen en frunk) hoorde er volgens hem wel bij te zitten en worden later geleverd door de mobiele service van Tesla. Die komt ook het rubber van de kofferbak repareren (rubber zit er niet goed op en krijg ik er zelf ook niet goed ingeklikt).
Wat een boeltje weeral zeg!
In de US is het juist andersom, telefoonkabeltjes standaard en interieur matten optioneelo_O
 
idd. Matten, zowel interieur als in de bagageruimtes, horen niet bij de SR+ uitrusting. Die kabeltjes echter wel. Vandaar dat ze nageleverd moeten worden. Ook bij mij.
Overigens, bij mijn aflevering nergens een vlekje, krasje, schaafplek, niet vastzittend rubber, lijmresten of ander ongemak.
Een keurige aflevering.
(en ondanks dat ik de NISSAN LEAF 2.0 gewend was, rij ik nu telkens met een big smile......)
 
Helemaal gelijk! :)

Vandaag zelf geprobeerd en ging perfect. Ziet de Tesla de USB uberhaupt niet? Let wel op dat de naam van de TeslaCam folder hoofdletter gevoelig is.

Ja, alles gedaan, maar ik kwam erachter dat er te weinig vrije ruimte is op de disk. Net een grotere geprobeerd en idd, HW2.5. Bummer. Gezien de chaos bij Tesla zal het wel uitstel op uitstel worden. Ik zag wel in een youtube video iemand die zei dat AP en FSD op HW3 nu al beter is dan HW2.5:

Ik had dit niet verwacht aangezien HW3 al sinds april standaard op alle Tesla's wordt geleverd.

Dus degenen met een wit interieur die moeten wachten tot na de zomer, zullen waarschijnlijk wel af fabriek HW3 hebben. Dus you lose some you win some. Elluk nadeel hep z'n voordeel.

Nou ja, first world problems...
 
Last edited:
Ik heb afgelopen week ook mijn M3 besteld, ben erg benieuwd wanneer ik meer info krijg over de levering. De LM gaf aan uit te gaan van een levering van 2 a 4 weken. Dit lijkt me nogal onrealistisch wanneer ik jullie ervaringen zo lees, maar ik zal jullie op de hoogte houden.

Tot nu toe nog niets vernomen van Tesla. Na hoeveel dagen/weken ontvingen jullie de eerste berichten?

GELEVERD

@arne-nl (17.05) Blauw / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / NL / 20 juni om 13:00
@adjego (12.04) Blauw / Zwart / Aero / AP / 20 juni om 16:30
@Mr G (12.04) Wit / Zwart/ Aero /AP / 20 juni om 19.30 (planning was 21 juni 10 uur) (bezorgd via Tesla Direct programma)
@Mel85 (21.05) Blauw / Zwart / Aero / AP/ Trekhaak / 21 juni om 10:30
@HeNRGi (10.05) Zwart / Zwart / Aero / AP (HW2.5) / NL / 21 juni om 12:30
@bartvanraalte (02.05) Zwart / Zwart / Aero / AP / 21 juni om 18:30 (planning was 13:00) (bezorgd via Tesla Direct programma)
@Jumpers (13.05) Zwart / Zwart / Aero / AP/trekhaak/21 juni om 19:00 (planning was 12:00) via tesla direct.
@SnowLeopard (12.04) Wit / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / NL / 22 juni om 14:00 uur

MET AFSPRAAK:

@Danny1410 (12.04) Blauw / Zwart / Aero / AP / NL (wordt bezorgd via Tesla Direct programma)
@Kris73 (06.05) Blauw / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / 20 juni om 9:30 door tesla naar 25 juni om 11 uur (België)
@ELVY (08.05) Blauw / Zwart / Aero / AP / 20 juni om 11:00
@Mr G (12.04)Wit/Zwart/Aero/AP/21 juni om 10.00
@Sjaakklg (12.04) Midnight silver / Zwart / Aero / AP / 21 juni om 10:30
@Firehuntah (08.05) Blauw / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / 25 juni om 10:30
@futzie (24.04) Zwart / Zwart / Aero / FSD / 21 juni om 15:30 verzet door tesla naar 25 juni om 11:00 (België)
@cambreVer! (25.04) Zwart / Zwart / Aero / AP / 21 juni om 9:30 verzet door Tesla naar 25 juni 12u30 Gent.
@nvdw (02.05) Zwart / Zwart / Aero / AP / 27 juni om 12:30
@Javiero (23.04) Blauw / Zwart / 19 inch / AP / 27 Juni om 14:30
@DigiDaan (23.05) Rood / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / NL / 28 juni om 13:00 (wordt bezorgd via Tesla Direct programma)
@Djerro123 (23.05) Midnight silver / Zwart / Aero / AP / NL / 28 juni om 12:30 Tilburg
@Fransieee (25.05) Zwart / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / NL 28 juni om 16:00 Groningen
@Gjerinho (30.04) Midnight Silver / Zwart / Aero / AP / NL Aan huis 27 juni 12:00
@XeRiOn (22.05) Wit / Zwart / Aero / AP / NL / 28 juni om 13:30 Tilburg
@Tombv (07.06) Zwart/ Zwart / Aero / AP / NL / 27 juni om 12:00 in Tilburg
@Stinow (03.06) Blauw / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / BE / 28 juni
@IvoS (01.05) Wit/ Zwart / Aero / AP / NL / 28 juni
@Annoyingmouse (08.05) Wit / Zwart / Aero / AP / 29 juni
@Maicol (03.06) Midnight Silver / Zwart / Aero / AP / 29 juni 11:00 Tilburg
@Louter365 (16.04) Midnight silver / Zwart / Aero / AP / 29 juni 15:30 in Tilburg
@Bartholomeus (10.05) Blauw / Zwart / 19 inch / AP 30 juni
@Strini (27.05) Midnight Silver / Zwart / Aero / AP / NL / 27 juni 18:30 Tilburg
@DodgyBob (10.05) Wit / Zwart / Aero / FSD / Trekhaak / NL / 28 juni 14:30 Tilburg

MET VIN:
@Chris01 (21.04) Zwart / Zwart / Aero / AP
@koener (14.04) Blauw / Zwart / Aero / AP
@Louter365 (16.04) Midnight silver / Zwart / Aero / AP
@Farlake (13.05) Midnight silver / Zwart / Aero / AP
@Martificial (01.05) Wit / Zwart / Aero / AP
@Thuc (10.05) Wit / Zwart / Aero / AP
@Fransieee (25.05) Zwart / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / NL

ZONDER VIN:
@Giosan (13.05) Zwart / Zwart / Aero / AP
@KokW (20.05) Blauw / Zwart / Aero / AP / NL
@Chilly_B (22.05) Zwart / Zwart / Aero / AP
@Jxxst (08.05) Zwart / Wit / Aero / AP / NL
@gelden (12.04) Midnight silver / Wit / Aero / AP
@m3sp (12.04) Midnight silver / Wit / Aero / AP
@Maicol (03-06) Midnight silver / Zwart / Aero / AP
@Robson (22.05) Midnight silver / Zwart / Aero / AP
@wiven (28.05) Midnight silver / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / BE
@daed (03.06) Midnight silver / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / NL
@TomVanZummeren (13.04) Blauw / Wit / 19 inch / FSD
@Hayden (24.04) Wit / Wit / Aero / AP
@YBoon (02.05) Rood / Zwart / 19 inch / AP
@MerCy (05.06) Rood / Zwart / Aero / AP
@L@urens (17.06) Wit / Wit / Aero + Winter Aero / Trekhaak / NL
@jeffrey.o (18.06) Midnight silver / Zwart / 19 inch / NL
 
Ja, alles gedaan, maar ik kwam erachter dat er te weinig vrije ruimte is op de disk. Net een grotere geprobeerd en idd, HW2.5. Bummer. Gezien de chaos bij Tesla zal het wel uitstel op uitstel worden. Ik zag wel in een youtube video iemand die zei dat AP en FSD op HW3 nu al beter is dan HW2.5:

Ik had dit niet verwacht aangezien HW3 al sinds april standaard op alle Tesla's wordt geleverd.

Dus degenen met een wit interieur die moeten wachten tot na de zomer, zullen waarschijnlijk wel af fabriek HW3 hebben. Dus you lose some you win some. Elluk nadeel hep z'n voordeel.

Nou ja, first world problems...

Kan iemand deze leek vertellen wat het voordeel van HW3 tov HW2.5 is? Nieuwer ja. Dat snap ik. Maar wat levert dat op? (Ik heb overigens een wit interieur en heb al min of meer voor mezelf geaccepteerd dat de auto pas na mijn vakantie komt).
 
Vandaag mijn auto afgehaald. Lijkt een vlekkeloos exemplaar, zonder matten (zoals verwacht) maar ook zonder telefoonkabels. Volgens de verkoper zitten die er sowieso niet standaard bij. Heeft iemand het bewijs dat dit eigenlijk wel zo is?
 
  • Like
Reactions: Firehuntah