Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

EV Bouwer die Model S D versie canbus log zoekt

This site may earn commission on affiliate links.
Heren en Dames,

Momenteel probeer ik een motor van een Tesla S D versie aan de praat te krijgen.
Ik mis alleen nog wat gegevens van een echte auto ervoor.

Hebben jullie toevallig een canbus log van jullie voertuig?

Wij zijn diensten wil aanbieden mag mij ook PM/DM en natuurlijk :)

Groet,
Walter
 
Allereerst bedankt voor het meedenken (Y)


Maar Damien heeft een eigen controller gebouwd die een gedeelte van de Tesla Motor vervangt.
Helaas is dat geen optie voor mij omdat ik A) met goedkeuringen zit en die zitten niet op zijn print (oplossing) en B) ik dan ook Tesla techniek verwijder, en ik verwacht dat die de totale performance van de driveunit (metname energie verbruik) ongunstig beïnvloeden.
 
Als je het (langdradige) filmpje van Damien bekijkt zie je dat hij aangeeft dat hij vrij kansloos is om te proberen via de Canbus de motor aan te sturen aangezien deze softwarematig - via challenge/response - checkt of hij wel door de bij die specifieke auto-behorende drive-computer wordt aangestuurd. Dat is softwarematig prima te beveiligen en m.i. vrijwel niet te kraken tenzij je private-keys uit het geheugen van de controllers zou kunnen lezen o.i.d.
Dat is dus de reden dat hij een deel van de controller hardwarematig probeert te omzeilen want dat zou een universele oplossing geven die ook niet door een software patch vanuit Tesla ongedaan gemaakt kan worden.
Ben bang voor je dat je niet zomaar een motor uit een tesla (zonder de MCU) kan gebruiken om een eigen EV te maken.
 
Hoi MarcoB,

Thanks voor meedenken. Maar er zijn mogelijkheden om het te doen. Het wordt immers al gedaan. Dingetje is alleen dat wie het lukt het gelijk commercieel maakt en dus is er weinig over te vinden. 'Zomaar' kan het idd niet, vandaar mijn onderzoek waarvoor ik logs nodig heb.

De route van Damian kan altijd nog is mijn stelling.