Vorige week is bij mij een EV-Box aan de muur gemonteerd voor het thuisladen van mijn Model S Raven. Na een aantal dagen probleemloos laden op 3 fase 16 AMP (11KWh), sloeg op vrijdagavond (uiteraard) opeens een hoofdzekering er uit. Overbelasting dus en netbeheerder bellen.
Nu stond inderdaad de wasmachine, droger en ongetwijfeld nog een berg apparaten tegelijk aan, maar ik dacht te mogen verwachten dat het juist één van de voordelen van een EV-Box is dat die dit allemaal regelt en gewoon tijdelijk minder vermogen naar de Tesla stuurt?
Oplossing van EV support is nu dat ze mijn laadsnelheid teruggeschroefd hebben naar 3 x 13 AMP. Dat is uiteraard "veiliger", maar betekent uiteraard ook minder snel laden (+/- 9 KWh), ook als er niets anders aan staat.
Was ik naïef in mijn verwachting dat een EV Box dit allemaal moet kunnen managen of moet ik accepteren dat 3 x 13 de enige manier is om te voorkomen dat ik periodiek de netbeheerder langs moeten laten komen om een hoofdzekering te laten vervangen?
Nu stond inderdaad de wasmachine, droger en ongetwijfeld nog een berg apparaten tegelijk aan, maar ik dacht te mogen verwachten dat het juist één van de voordelen van een EV-Box is dat die dit allemaal regelt en gewoon tijdelijk minder vermogen naar de Tesla stuurt?
Oplossing van EV support is nu dat ze mijn laadsnelheid teruggeschroefd hebben naar 3 x 13 AMP. Dat is uiteraard "veiliger", maar betekent uiteraard ook minder snel laden (+/- 9 KWh), ook als er niets anders aan staat.
Was ik naïef in mijn verwachting dat een EV Box dit allemaal moet kunnen managen of moet ik accepteren dat 3 x 13 de enige manier is om te voorkomen dat ik periodiek de netbeheerder langs moeten laten komen om een hoofdzekering te laten vervangen?