Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

EV parkeerplaats(en) in gebruik door ICE of goed gehandhaafd? Acties?

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is echt te zot voor woorden en waarom zo moeilijk doen? Als je er toch een bord neerzet, kun je meteen het bord zo maken dat het een verbodsbord is voor niet elektrische voertuigen... Moeilijker hoeft het niet te zijn en er zijn zeker geen aparte nummerplaten nodig. Of nog makkelijker: je mag enkel op die plekken parkeren als je ook oplaadt. Dan hoeft de agent enkel te kijken of de stekker aangesloten is en de auto laadt. Dit bestaat zelfs al en ik kan er niet bij dat dit niet overwogen wordt...
 
Dus dan is er in België toch regelgeving begrijp ik nu. Maar dan moet er ook een boete op staan lijkt me.

ik dacht op een van de First Tuesdays gehoord te hebben dat de wetgeving was aangepast en dat je kon beboeten en laten wegslepen bij laadpalen op de openbare weg. (maar of dit al tot bij de flikken is doorgedrongen weet ik niet:wink:)

Bij de SuC's ,die meestal op privé terrein staan is het nog iets anders!
 
Uh, ... echt :scared:? Als dat zo is kunnen ze b.v. in Gent of Nijvel al onze supercharger stalls ICE-en en er is niets dat we er aan kunnen doen want die mensen hebben het recht om daar te staan? Raar verhaal.

Ik heb de verkeerswetgeving er (nog) niet op na gelezen. Je weet, als het in de krant staat is het waar! :wink:

- - - Updated - - -


Bedankt Frank!
 

Probleem is volgens mij dat het gaat om 'parkeren elektrische voertuigen' en niet om 'parkeren ladende/aangesloten elektrische voertuigen'. Een agent kan inderdaad moeilijk zien of een geparkeerd voertuig elektrisch is of niet. In plaats van de kentekens aan te passen, zou beter de wetgeving aangepast kunnen worden. Bovendien lijkt het me niet wenselijk dat elektrische voertuigen gaan parkeren bij laadpalen zonder te laden...
 
Ik was vorige week in Oostenrijk (Salzburg) en zag daar dit...

Gelukkig hoefde ik niet perse te laden...

DSC_0077_compr.jpg
 
Bij de Albert heijn XL in Tilburg zijn zo ook aardig borden blind. Daarnaast hebben ze ook nog een slechte parkeer motoriek is gebleken na mijn bezoek afgelopen zaterdag.

Op de 4 laadplaatsen stonden 3 fossiele brandstof slurpers zodat er niemand mee bij kon. Wat verderop was er overigens nog een overvloed aan "normale" parkeervakken.
 
Niets aan de hand, even naar binnen lopen, Richard vragen en de plek is in een paar minuten vrij. Er zou wel iets bijzonders geweest zijn. Dit is nu één van de plekken waar men doorlopend alert is. Ook het meest Teslavriendelijke hotel.

Hans, met alle respect, maar als dit al op deze manier bij een Tesla vriendelijk hotel wordt toegestaan... dan maak ik me wel echt wel zorgen over de minder teslavriendelijke plaatsen.

Overigens... Een paar dagen later was ik er weer. Toen waren er geen foute parkeerders.... En de Apfelstrudel was er heerlijk! ;-)
 
Kom kom, ik ben daar al een keer of vijf geweest en juist daar wordt het echt goed opgepakt. Maak je geen zorgen.
Sorry Hans maar ik vind dat echt niet kunnen. Moet je eens bij een tankstation proberen. Daar parkeer je toch ook niet? Moet toch zeker niet naar binnen lopen en vriendelijk vragen of de foutparkeerders hun auto willen verwijderen zodat wij onze reis kunnen vervolgen?? Fransen zijn af en toe ook een raar volk maar gelukkig waren vannacht alle SuC's volledig non-ICED. Ik heb ook het idee dat de gemiddelde Duitser makkelijker dit soort gedrag vertoond.