Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

EV parkeerplaats(en) in gebruik door ICE of goed gehandhaafd? Acties?

This site may earn commission on affiliate links.
Het feit dat de persoon die staat te laden bereikbaar is, lost al heel wat op.

Een eenvoudig voorbeeldje wat anders tot minstens één gefrustreerd persoon zou leiden. Als persoon 2 om 18u aankomt aan de lader en zich eraan hangt en zijn groene parkeerschijf legt en hij moet om 10u 's morgens weg. Persoon 1 komt om 18u30 toe en moet laden want hij moet 's morgens vroeg weg om 7u. Ze contacteren elkaar en spreken ad dat persoon 2 laad tot 23u, vervolgens persoon 1 de hele nacht door en 's morgens persoon 2 opnieuw. --> Resultaat: iedereen tevreden en misschien gaan ze nog een pint drinken ook...

Stel dat persoon 2 niet bereikbaar zou zijn dan gaat persoon 1 helaas en aarde verzetten om te weten te komen wie persoon 2 is om iets te kunnen afspreken om te laden. Lukt dat dan zal de frustratie nog meevallen. Lukt dat niet, dan zal persoon 2 redelijk gefrustreerd raken en mogelijk zelfs in de problemen komen terwijl persoon 1 zich daar helemaal niet eens van bewust is.

Conclusie: zorg dat je bereikbaar blijft tijdens het laden en in de weinige gevallen dat men je zou contacteren, ga je er in ieder geval een mede EV-rijder een groot plezier mee doen.



Hoe ga ik het dan oplossen als ik mijn EV ga hebben (hopelijk is de model III er snel ;) )
Want sta soms met een nachtshift en ga dus ook niet in het midden van de dag opstaan als lig te slapen na een nacht werken.

Vrees dat tot er veel meer laadplaatsen gaan zij,n er altijd wel mensen hun wagen gaan langer parkeren aan een laadpunt dan de tijd die nodig is om hem 100% op te laden.
 
Stel dat persoon 2 niet bereikbaar zou zijn dan gaat persoon 1 helaas en aarde verzetten om te weten te komen wie persoon 2 is om iets te kunnen afspreken om te laden. Lukt dat dan zal de frustratie nog meevallen. Lukt dat niet, dan zal persoon 2 redelijk gefrustreerd raken en mogelijk zelfs in de problemen komen terwijl persoon 1 zich daar helemaal niet eens van bewust is.

Conclusie: zorg dat je bereikbaar blijft tijdens het laden en in de weinige gevallen dat men je zou contacteren, ga je er in ieder geval een mede EV-rijder een groot plezier mee doen.

Misschien is dit iets dan: http://www.social-charging.com/
 
Onlangs weer een schrijnend voorbeeld gezien van hoe het niet moet... Ziekenhuis in Gorinchem. Er waren gelukkig nog 3 plaatsen vrij maar mijn haren gaan hiervan overeind staan. Een oplaadplek != vip parkeren voor elektrische auto's die kunnen laden.

image.jpg
 
Onlangs weer een schrijnend voorbeeld gezien van hoe het niet moet... Ziekenhuis in Gorinchem. Er waren gelukkig nog 3 plaatsen vrij maar mijn haren gaan hiervan overeind staan. Een oplaadplek != vip parkeren voor elektrische auto's die kunnen laden.

View attachment 91251

Ik kom daar ook geregeld, is inderdaad een groot probleem als je moet laden.
Vanuit Rotterdam is het niet nodig, dus geen probleem voor mij.
 
maar liefst 5 bordjes nodig! een nieuwe variant trouwens, tussen 10 en 22u een laadplek en buiten die tijd een gewone plek waar je niet mag laden #verwarring
Inderdaad verwarring! Voor hetzelfde geld wordt ermee bedoeld dat het tussen 22.00 en 10.00 uur een normale parkeerplaats is, waar zowel een ICE als een elektrische auto mag staan (en de laatste dan ook gewoon zou mogen laden lijkt mij).
 
We kunnen misschien nog net raden wat de meest waarschijnlijke bedoeling van deze bebording is, maar het is natuurlijk prutswerk.
Anders gezegd, met een foto'tje van deze situatie in de hand is elke boete bij de rechter terug te draaien.
 
Mss is het een idee om het verkeersbord groen te maken i.p.v. blauw en geen "P" te gebruiken maar iets anders? Nu lijkt het te veel op eender welk parkeerbord. Als ICE bestuurders het dan nog niet doorhebben... :crying:



Overzicht111.jpg


Bord dat ik ontworpen heb. Hoop er op termijn mee nar Europese Minister te kunnen stappen. Nu heeft precies elk land zijn eigen ontwerpen wat de duidelijkheid niet verbeterd op het correct gebruik en het ICE'en te doen stoppen.
 

Attachments

  • recharge traffic sign Car.jpg
    recharge traffic sign Car.jpg
    456.1 KB · Views: 323
Leuk initiatief maar ga er van uit dat de meeste mensen lui/dom zijn. Ze willen enkel de "P" zien en gaan er van uit dat ze er dus mogen staan. Geef het bord een groene kleur (zoals soms bij Delhaize de plaatsen voor zwangere gevallen) en ze zullen 2x nadenken alvorens te parkeren :)
 
Of nog beter: vergeet het hele 'Parkeren' idee. Het is een plek om een EV te laden, verder niks.

Wat je dan moet met een auto die in de loop van de tijd (nacht) volgeladen is, weet ik ook niet direct.
Dat is wellicht de onvermijdelijke 'collateral damage', want bij nacht en ontij een andere plek gaan zoeken is ook weer wat lastig.
 
Laatste berichtje voor vanavond

Gisteren bij Ikea te Wilrijk ( Antwerpen)

4 oplaadplaatsen en allemaal bezet door niet oplaadbare auto's

Wordt niet snel kwaad maar dit is belachelijk.
Heb het binnen gemeld, deze namen gelijk actie.
Kentekens van auto's werden omgeroepen en er werd verzocht gelijk de auto's te verplaatsen
3 vaan de 4 gaven er gehoor aan :)

Ik hoop dat ze hun lesje geleerd hebben
 
Bord dat ik ontworpen heb. Hoop er op termijn mee nar Europese Minister te kunnen stappen. Nu heeft precies elk land zijn eigen ontwerpen wat de duidelijkheid niet verbeterd op het correct gebruik en het ICE'en te doen stoppen.
De meesten van ons zijn ervaringsdeskundigen en dus GEEN blauw bord en GEEN 'P' erop. Bij voorkeur een groen bord en een grote 'T' (van Tanken) of nog liever een 'C' (van Charge).