Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemorgen!

Ik wil mij via deze weg voorstellen. Mijn naam is Frans, 36 jaar uit Den Haag. Ik heb op 12 juli een MS besteld, en levering zal zijn mid-september.

Hiervoor heb ik al alternatieve brandstoffen gereden. Ik heb een Audi A3 op groengras met plezier gereden, en nu een Passat GTE ( hybrid )sedan. Gezien de bijtelling, na 2,5 jaar Passat toch besloten de Tesla te bestellen. Deze is besteld in de volgende uitvoering:

Model S 75D All-Wheel Drive

EXTERIEUR

Deep Blue Metallic Paint Glazen dak
19" lichtmetalen velgen

INTERIEUR

Crème Premium Eikenhout-décor, Lichte hemelbekleding

OPLADEN

Oplader voor extra hoog vermogen

OPTIES

Geavanceerde Autopilot, Premium upgradepakket, Intelligente luchtvering, Beveiligingspakket

Ik ben heb een paar dagen geleden dit forum ondenkt, en moet zeggen dat er veel informatie beschikbaar is, en de forumleden -anders dan op andere fora - zeer hulpvaardig zijn. Zodoende dat ik graag een onderdeel hiervan wil uitmaken, en mij eerst wil voorstellen voor ik überhaupt een vraag stel :)

Wellicht zien we elkaar eens bij een SuC!
 
Goedemorgen!

Ik wil mij via deze weg voorstellen. Mijn naam is Frans, 36 jaar uit Den Haag. Ik heb op 12 juli een MS besteld, en levering zal zijn mid-september.

Hiervoor heb ik al alternatieve brandstoffen gereden. Ik heb een Audi A3 op groengras met plezier gereden, en nu een Passat GTE ( hybrid )sedan. Gezien de bijtelling, na 2,5 jaar Passat toch besloten de Tesla te bestellen. Deze is besteld in de volgende uitvoering:

Model S 75D All-Wheel Drive

EXTERIEUR

Deep Blue Metallic Paint Glazen dak
19" lichtmetalen velgen

INTERIEUR

Crème Premium Eikenhout-décor, Lichte hemelbekleding

OPLADEN

Oplader voor extra hoog vermogen

OPTIES

Geavanceerde Autopilot, Premium upgradepakket, Intelligente luchtvering, Beveiligingspakket

Ik ben heb een paar dagen geleden dit forum ondenkt, en moet zeggen dat er veel informatie beschikbaar is, en de forumleden -anders dan op andere fora - zeer hulpvaardig zijn. Zodoende dat ik graag een onderdeel hiervan wil uitmaken, en mij eerst wil voorstellen voor ik überhaupt een vraag stel :)

Wellicht zien we elkaar eens bij een SuC!
Welkom!
 
Welkom hier - heel netjes overigens -;)
sommigen beginnen met het vragen naar een Cahdemo-adapter te leen. Op de een of ander manier zie je dan ook dat de response op zo'n vraag wat minder is..
Het is wel van
belang je snel alle afkortingen en begrippen eigen te maken: SeC, DeC, SuC, CiC, PoI, SoC, kW, A, kWh., TWC,
ICE, BEV, AC, DC, 1ph, 3ph, CCS, CHAdeMO, Type2, UTC, MX,MS, M3, MY, TR (wordt weinig gebruikt, er zijn nog niet zoveel bestellingen hier denk ik), EAP, AP, AP1, AP2, AP2.5, ABRP, MCU1, MCU2, FCW, TACC, Elon Time, Ghost Braking, PUP, EAP, FSD,HW 2.5, OT (als je dat wordt verweten moet je gaan oppassen..),

en dan vergeet ik er zo maar nog een stuk of tien denk ik...
 
  • Funny
Reactions: EelkoV
Welkom hier - heel netjes overigens -;)
sommigen beginnen met het vragen naar een Cahdemo-adapter te leen. Op de een of ander manier zie je dan ook dat de response op zo'n vraag wat minder is..
Het is wel van
belang je snel alle afkortingen en begrippen eigen te maken: SeC, DeC, SuC, CiC, PoI, SoC, kW, A, kWh., TWC,
ICE, BEV, AC, DC, 1ph, 3ph, CCS, CHAdeMO, Type2, UTC, MX,MS, M3, MY, TR (wordt weinig gebruikt, er zijn nog niet zoveel bestellingen hier denk ik), EAP, AP, AP1, AP2, AP2.5, ABRP, MCU1, MCU2, FCW, TACC, Elon Time, Ghost Braking, PUP, EAP, FSD,HW 2.5, OT (als je dat wordt verweten moet je gaan oppassen..),

en dan vergeet ik er zo maar nog een stuk of tien denk ik...
Egbert,

Je vergeet de beschrijving van de afkortingen..;)
 
  • Funny
  • Like
Reactions: HWS and MarcelS
Welkom hier - heel netjes overigens -;)
sommigen beginnen met het vragen naar een Cahdemo-adapter te leen. Op de een of ander manier zie je dan ook dat de response op zo'n vraag wat minder is..
Het is wel van
belang je snel alle afkortingen en begrippen eigen te maken: SeC, DeC, SuC, CiC, PoI, SoC, kW, A, kWh., TWC,
ICE, BEV, AC, DC, 1ph, 3ph, CCS, CHAdeMO, Type2, UTC, MX,MS, M3, MY, TR (wordt weinig gebruikt, er zijn nog niet zoveel bestellingen hier denk ik), EAP, AP, AP1, AP2, AP2.5, ABRP, MCU1, MCU2, FCW, TACC, Elon Time, Ghost Braking, PUP, EAP, FSD,HW 2.5, OT (als je dat wordt verweten moet je gaan oppassen..),

en dan vergeet ik er zo maar nog een stuk of tien denk ik...

Wellicht is een sticky met de afkortingen + betekenis wel een goed idee :)
 
  • Like
Reactions: Carl and ebullio
Nee zeg, dit is het toelatingsexamen :)
Ik ben voor open grenzen in dit draadje, niks examen of ander gedoe.

De volgende stap is natuurlijk de rubriek ‘Beginnersvragen’, waar de broodnodige kennis opgedaan kan worden. Daarbij weet ik nog wel een uitdaging voor de ouwe hap te bedenken. Nl. vind voor elke gestelde vraag een zo oud mogelijke TMC-link met een quote van het correcte antwoord uit de gelinkte post.
 
Goeiemorgend samen

Mijn bedrijf is eigenaar geworden van een tweedehandse Model S, 2014, dual charger, xenon headlights (waar is dat goed voor? ;)) en AP1.

Ik was aan het twijfelen of ik wel of niet AP1 nodig heb... omg... het IS nodig! Nu wil ik niets zonder.

Totnutoe zeer tevreden en zeer goede service van garagist. Wel een 'panel gap' tussen frunk-kap en chassis maar het stoort me niet.

Al veel kilometers mee gedaan.

OTA updates zijn zalig maar helaas is de standplaats niet bij het huis dus komen ze traag binnen.
 
Goeiemorgend samen

Mijn bedrijf is eigenaar geworden van een tweedehandse Model S, 2014, dual charger, xenon headlights (waar is dat goed voor? ;)) en AP1.

Ik was aan het twijfelen of ik wel of niet AP1 nodig heb... omg... het IS nodig! Nu wil ik niets zonder.

Totnutoe zeer tevreden en zeer goede service van garagist. Wel een 'panel gap' tussen frunk-kap en chassis maar het stoort me niet.

Al veel kilometers mee gedaan.

OTA updates zijn zalig maar helaas is de standplaats niet bij het huis dus komen ze traag binnen.
Welkom geek!
Die panel gaps zijn een feature bij oudere Tesla’s :oops:
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ik ben voor open grenzen in dit draadje, niks examen of ander gedoe.

De volgende stap is natuurlijk de rubriek ‘Beginnersvragen’, waar de broodnodige kennis opgedaan kan worden. Daarbij weet ik nog wel een uitdaging voor de ouwe hap te bedenken. Nl. vind voor elke gestelde vraag een zo oud mogelijke TMC-link met een quote van het correcte antwoord uit de gelinkte post.

ho ho jongens, het was niet serieus bedoeld natuurlijk.. alleen maar om te laten zien dat we langzamerhand onze eigen bubbel gemaakt hebben..
 
Goedemorgen!

Ik ben al een poosje lekker aan het lezen op dit forum, omdat ik (als het goed is) vanaf oktober een Model S ga rijden. Ik had (vorig en begin dit jaar) mijn zinnen gezet op een Model 3. Maar ja, iedereen weet inmiddels dat dat sowieso pas ergens in 2019 wordt. Ach ja, de Model S is zeker geen straf :). Ik rijd momenteel een Volvo V60 PIH, maar na 5 jaar veel plezier daarmee heb ik nu veel zin in de Model S.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN and Xfrank
Goedemorgen!

Ik ben al een poosje lekker aan het lezen op dit forum, omdat ik (als het goed is) vanaf oktober een Model S ga rijden. Ik had (vorig en begin dit jaar) mijn zinnen gezet op een Model 3. Maar ja, iedereen weet inmiddels dat dat sowieso pas ergens in 2019 wordt. Ach ja, de Model S is zeker geen straf :). Ik rijd momenteel een Volvo V60 PIH, maar na 5 jaar veel plezier daarmee heb ik nu veel zin in de Model S.

Welkom, ik maak dezelfde move van de V60 PIH naar de Model S. Ga 13 augustus rijden.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Hallo Tesla-rijders!

Ik ben Tarek, 38, ik ben een IT'er en ik kom uit Den Haag. Ik heb net een Tesla Model S 75D besteld.

Momenteel rijd ik een Volvo V60 PIH. Ik ben heel erg tevreden over de Volvo, maar vanaf september heb ik geen 0% bijtelling eer, dus tijd voor wat anders. De Volvo gaan we waarschijnlijk gewoon prive blijven rijden. Mijn vrouw heeft een Mini Cooper, maar nu we een baby hebben, gaat de Mini eruit en wordt de Volvo haar auto.

Wat ik wel ga laten aanpassen aan de auto, is waarschijnlijk het chroom laten wrappen, de wielen donkerder laten spuiten en misschien een andere audio set (premium audio was niet goed genoeg voor mijn smaak).

Ik heb deze forums al een tijd gevolgd en nu ik zelf ook een Tesla daadwerkelijk ga rijden, is het mooi om onderdeel te worden van deze community. :)
 
Hallo,
Ik ben Dennis en sinds een paar weken eigenaar van een zilvere MX uiteraard ben ik sinds de aanschaf het forum al een beetje aan het afspeuren maar nu dus legaal.
Voor nu in ieder geval alvast bedankt voor alle info welke ik heb mogen “pikken”
Wij zijn nu op vakantie in de Ardennen met de caravan en de MX
 

Attachments

  • 9AA5728C-BB71-4FCF-A310-BCBEC2C56AFC.jpeg
    9AA5728C-BB71-4FCF-A310-BCBEC2C56AFC.jpeg
    429.2 KB · Views: 80
Hallo,
Mijn naam is Mat en kom uit Hoorn. Vanaf begin september 2018 rijd ik met de model X.
Binnen dit forum al wezen kijken voor verzekeingen en oplaadpalen. Heb paar dagen geleden een DIY voor een laadpaal geplaatst.
De laadpaal staat thuis met smart te wachten om de model x te voorzien van stroom.