Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Fietsendrager voor Model Y

This site may earn commission on affiliate links.
Hello, een vraagje. Ik vertrek volgende week met de fietsdrager en twee Koga stadsfietsen (niet electrisch) en zou zeker tijdens enkele overnachtingen m'n fietsen op de drager willen laten. Het zijn hotels met parkings die ervoor geschikt zijn. Maar ik dacht wel de fietsen nog eens met een extra kabel vast te hangen aan het koetswerk. Weten jullie of de MY ergens een doorsteekgat of haak heeft achteraan-onder? M'n kabel is 2m10 en ziet er zo uit:

tSB2YNc.jpg
 
Heeft iemand ervaring met de Uebler i21 die 90 graden kantelbaar is? Ik zie een mooie aanbieding bij een duitse VW dealer, maar twijfel of met de 90 graden kantelbare versie het stuur van mijn mtb op de grond komt. Als ik de afstand van de kogel tot de grond meet bij de Model Y kom ik op ~41cm, met een stuur van 78cm is het krapjes aan maar zou het net moeten gaan als de drager boven de kogel stopt.
 
Bij de Transporter houdt het ook niet over. De kogelhoogte is bij de T5 en T6 vergelijkbaar met de MY voor zover ik kan vinden. Misschien toch niet ideaal idd, ik hoop dat hij met 1 fiets erop nog kan klappen. Ik heb een tweedekans besteld via Amazon, als het niets is gaat hij weer terug 🫣

24790-large_default.webp
 
Heeft iemand ervaring met de Uebler i21 die 90 graden kantelbaar is? Ik zie een mooie aanbieding bij een duitse VW dealer, maar twijfel of met de 90 graden kantelbare versie het stuur van mijn mtb op de grond komt. Als ik de afstand van de kogel tot de grond meet bij de Model Y kom ik op ~41cm, met een stuur van 78cm is het krapjes aan maar zou het net moeten gaan als de drager boven de kogel stopt.
Leg er dan een matje of houten plaatje onder.
 
De Model Y is binnen (wat een verschil met mijn "oude" Model 3!). Helaas zat de trekhaak er nog niet onder, maar de serviceafspraak is al gemaakt hiervoor ze komen de trekhaak netjes thuis erop zetten.

Vraagje over de witte plaat die erop moet. Je moet in het buitenland een NL sticker voeren op de fietsendrager. Nu lees ik dat een blauwe NL sticker op de witte kentekenplaat niet voldoende is, en dat je een ovale NL sticker moet plakken. Maar waar heb je daar de ruimte voor??? Ik kijk naar een Pro User Diamant TG 2 (met uitbreiding naar 3 fietsen, compact op te vouwen, kantelbaar en niet te duur). Er zit geen vrije ruimte waar je een grote ovale NL sticker kunt plakken. Iemand een tip? Of let het niet zo nauw en kan je gewoon volstaan met een blauw NL logo op de kentekenplaat (gelijk aan je gele kenteken).

View attachment 939149
Ik heb hetzelfde probleem met m'n Thule op m'n MY. Vorig jaar mee naar Slovenië gereden zonder NL sticker of blauw NL logo op de witte plaat, geen problemen gehad. Ik ga niet met kartonnetjes lopen klooien o.i.d., die waaien er toch weer af, of gaan kapot als het flink regent. De fietstassen halen we er altijd af bij lange ritten, dus heb gewoon geen plek voor de NL sticker.