Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Financial lease prive mogelijk en interessant?

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi allemaal,

Is er iemand die kan vertellen of het mogelijk (en ook interessant is) om een Tesla Model 3 als particulier te bestellen met Financial lease?


Ik zie op de site wel alle prijzen ex btw staan maar zodra ik in het bestel scherm kom kan ik wel bij accountgegevens persoonlijk invullen i.p.v. zakelijk.


En dan komt het volgende punt: is het voor mij interessant?


Ik bezit op dit moment een Nissan Leaf 2018 Tekna. Stel ik ik ruil deze in en betaal € 24998 aan dan betaal ik maandelijks volgens de site € 53,- p.m. excl bwt. + slottermijn € 16528,- excl. btw voor een SR+


Andere optie is dat ik simpelweg een jaar of 3 blijf sparen voor de Model 3 maar dan ben ik bang voor de afschrijving van mijn Leaf... en dat ik onder aan de streep hetzelfde kwijt zou zijn.


Hoor graag van jullie :)
 
Hoi allemaal,

Is er iemand die kan vertellen of het mogelijk (en ook interessant is) om een Tesla Model 3 als particulier te bestellen met Financial lease?


Ik zie op de site wel alle prijzen ex btw staan maar zodra ik in het bestel scherm kom kan ik wel bij accountgegevens persoonlijk invullen i.p.v. zakelijk.


En dan komt het volgende punt: is het voor mij interessant?


Ik bezit op dit moment een Nissan Leaf 2018 Tekna. Stel ik ik ruil deze in en betaal € 24998 aan dan betaal ik maandelijks volgens de site € 53,- p.m. excl bwt. + slottermijn € 16528,- excl. btw voor een SR+


Andere optie is dat ik simpelweg een jaar of 3 blijf sparen voor de Model 3 maar dan ben ik bang voor de afschrijving van mijn Leaf... en dat ik onder aan de streep hetzelfde kwijt zou zijn.


Hoor graag van jullie :)

Ja, ook als particulier is financial lease mogelijk.

Of het interessant is, is enorm afhankelijk van de persoonlijke situatie.

Het is financial lease, dus op de termijnen zit geen btw. Het is simpelweg aflossing plus rente.
 
Dag Dominic,

Ik heb via een privé lease van Alpha mijn model 3 LR AWD voor een deel gefinancieerd. Zij zijn een third party van Tesla en hebben dus afspraken met Tesla over de betaling e.d. en ze hebben een redelijk voordelige rente van 3.9% beter dan de meesten.

Let wel de berekening op de site is zonder BTW en rente... die berekening is meer voor zakelijk gebruik.

Voor mij kwam het financieel mooi uit. Ik heb mijn diesel nog mooi weten te verkopen en daarmee heb ik een groot gedeelte betaald. De financiering is bij maandelijks gedekt doordat ik 1 bespaar op diesel wegenbelasting en 2 het brandstof verbruik wordt 2/3 minder. Maandelijks ben ik nog steeds hetzelfde kwijt maar rij wel een mooie nieuwe Tesla ipv een diesel.

Voor jou gaat dit niet helemaal op omdat je natuurlijk al elektrisch rijd.
 
Let wel op dat het maximale leenbedrag inclusief de slotsom bij BKR geregistreerd worden / getoetst.
Een mogelijkheid kan zijn om een hogere hypotheek op je woning te nemen. Mocht je financial lease doen en je wilt een andere woning kopen kan dit een probleem worden, voor zover dit op jouw situatie van toepassing is. Rente tussen 1,65 en 2% zitten.
 
Normaal gesproken is zelf geld lenen altijd interessanter dan financial lease. Waarom wil je een financial lease constructie waarbij de auto eigendom van de leaser blijft totdat het bedrag volledig is afgelost?
 
Bij financial lease ben je gewoon eigenaar.

Nee, dat is complexer. De lease maatschappij krijgt uiteindelijk de overschrijvingscode, niet jij. De auto is een onderpand. Verschil tussen economisch eigendom (jij) en juridisch eigendom (leasemaatschappij). Vergis je niet, als je niet op tijd betaalt heb je niets aan het economisch eigendom, dat vervalt aan de krediet verstrekker.
 
Nee, dat is complexer. De lease maatschappij krijgt uiteindelijk de overschrijvingscode, niet jij. De auto is een onderpand. Verschil tussen economisch eigendom (jij) en juridisch eigendom (leasemaatschappij). Vergis je niet, als je niet op tijd betaalt heb je niets aan het economisch eigendom, dat vervalt aan de krediet verstrekker.

Klopt. Maar je bent weldegelijk eigenaar en kan dus gewoon de auto fiscaal afschrijven.

Als je niet op tijd betaalt heb je altijd een probleem met lenen.
 
Hoe dan ook, feestje gaat toch niet door helaas. Net een uur reistijd naar Tilburg gehad maar stond binnen 5 min. weer buiten. Financial lease is volgens hun echt alleen voor zakelijk beschikbaar..dacht nou laten we dan maar alsnog naar de inruilauto kijken maar dat gaat blijkbaar alleen via de site. Tot slot had ik graag nog even in een SR+ gezeten om de audio installatie eens te testen maar die hebben ze ook niet staan.

Ik neig nu meer naar de optie om de Leaf nog maar een jaar of 3 te rijden en dan maar voor een 2e hands te gaan. Opzich heb ik daar ook weinig problemen mee maar mijn Leaf zal tegen die tijd ook flink in waarde gedaald zijn dus wat voordeliger/interessanter zou zijn.. de tijd zal het leren.
 
Hoe dan ook, feestje gaat toch niet door helaas. Net een uur reistijd naar Tilburg gehad maar stond binnen 5 min. weer buiten. Financial lease is volgens hun echt alleen voor zakelijk beschikbaar..dacht nou laten we dan maar alsnog naar de inruilauto kijken maar dat gaat blijkbaar alleen via de site. Tot slot had ik graag nog even in een SR+ gezeten om de audio installatie eens te testen maar die hebben ze ook niet staan.

Ik neig nu meer naar de optie om de Leaf nog maar een jaar of 3 te rijden en dan maar voor een 2e hands te gaan. Opzich heb ik daar ook weinig problemen mee maar mijn Leaf zal tegen die tijd ook flink in waarde gedaald zijn dus wat voordeliger/interessanter zou zijn.. de tijd zal het leren.
Je laat je snel uit het veld slaan. Er zijn genoeg alternatieven voor financial lease.