Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan me geen enkele reden bedenken waarom ze prioriteit op die manier zouden willen inbouwen. Ideeën?
De meest populaire verklaring is dat het de SeC medewerkers tijd bespaart. Bij elk bezoek wordt in den regel de firmware op de laatste versie gebracht. Dit ging voorheen fysiek in/aan de auto met een laptop c.q. een usb-stick.
Met de automatisch startende en altijd de meest recente OTA-update hoeven ze die alleen nog maar aan te zetten zodra die gedownload is.
Dat de 'argeloze' gebruikers van de aan een SeC verbonden SuC hiervan meeprofiteren is collateral damage. :D
 
Ik kan me geen enkele reden bedenken waarom ze prioriteit op die manier zouden willen inbouwen. Ideeën?

Is toch logisch? Na een service beurt leveren ze dan de wagen af met de nieuwste sofware. Je weet wel, zoals ze vroeger deden met ICE wagens. ;)

Ik denk ook dat dit ervoor zorgt dat wanneer ze een reset doen of een update ongedaan maken (geen idee of dat mogelijk is) dat ze direct weer de nieuwe kunnen installeren zonder te wachten.

Bovenstaande informatie is allemaal een vermoeden van mijn kant en kan dus fout zijn...
 
De meest populaire verklaring is dat het de SeC medewerkers tijd bespaart. Bij elk bezoek wordt in den regel de firmware op de laatste versie gebracht. Dit ging voorheen fysiek in/aan de auto met een laptop c.q. een usb-stick.
Met de automatisch startende en altijd de meest recente OTA-update hoeven ze die alleen nog maar aan te zetten zodra die gedownload is.
Dat de 'argeloze' gebruikers van de aan een SeC verbonden SuC hiervan meeprofiteren is collateral damage. :D
Klinkt logisch, maar dan de volgende vraag: waarom niet gewoon iedereen op de laatste versie zetten, die zou de beste moeten zijn.
 
Langzaam en eerst een kleine groep is beter. Als er dan iets mis blijkt te gaan (wat tot nu toe een zekerheid is), hebben er minder mensen last van en kan een nieuwe update gemaakt worden aan de hand van de bevindingen van die kleine groep.
 
De meest populaire verklaring is dat het de SeC medewerkers tijd bespaart.
Zou best kunnen. Ik informeerde gisteren naar de wachttijd voor een onderhoudsbeurt. Die is er bijna niet meer: je kunt doorgaans binnen 1-2 weken terecht. Dat was nog niet zo lang geleden 2 maanden. Ze hebben de werkplaats anders ingericht en de werkwijze aangepast, en dat heeft enorm positieve effecten op de wachttijden. Dit wordt nu ook in andere landen doorgevoerd. Positief!
 
Hallo,

Ik kan bevestigen dat het wel degelijk helpt om even bij het SeC te parkeren als je een update wil. Ik had al enkele weken geen update meer gehad en omdat ik maandagochtend even tijd had probeerde ik de tip 'ns uit: ik heb me geparkeerd op de parking van het SeC in Zaventem en me met de Tesla Guest WiFi verbonden. Na 1 minuut reed ik alweer weg. Een uur later gaf de wagen aan dat er een update klaarstond. Dit bleek meteen de release ...28.60 te zijn.
Het zou wel eens druk kunnen gaan worden op de SeC parkings nu
 
Hallo,

Ik kan bevestigen dat het wel degelijk helpt om even bij het SeC te parkeren als je een update wil. Ik had al enkele weken geen update meer gehad en omdat ik maandagochtend even tijd had probeerde ik de tip 'ns uit: ik heb me geparkeerd op de parking van het SeC in Zaventem en me met de Tesla Guest WiFi verbonden. Na 1 minuut reed ik alweer weg. Een uur later gaf de wagen aan dat er een update klaarstond. Dit bleek meteen de release ...28.60 te zijn.
Het zou wel eens druk kunnen gaan worden op de SeC parkings nu

En dat wifi is niet eens nodig. Gewoon binnen de GPS coördinaten komen en bingo.
 
Hans,
Dat moet dan echt bij Tesla voor de deur zijn want ik zit er hemelsbreed 300 mtr vandaan, ik hen wel een redelijke recente update.
300m kan voor wifi al best te ver zijn. Heb het ook getest. 5 min voor de deur geparkeerd en daarna naar huis gereden. Binnen enkele uren kreeg ik thuis al de melding dat er een nieuwe update klaar stond. Thuis staat ie wel aan de wifi.
 
300m kan voor wifi al best te ver zijn. Heb het ook getest. 5 min voor de deur geparkeerd en daarna naar huis gereden. Binnen enkele uren kreeg ik thuis al de melding dat er een nieuwe update klaar stond. Thuis staat ie wel aan de wifi.
Hans, er werd eerder op het forum al gesteld dat het op coordinaten zou werken zodat de uitrol veiliger zou zijn.
En daar zou voor mij een voordeeltje te halen zijn maar denk dat het niet klopt, het zal zijn zoals anderen stellen, de WiFi van de SeC's.
Maar echt zeker weten we het niet.
 
Net nog weer ff een nieuwe update opgehaald bij t SeC. 5 min voor de deur gestaan en na een uurtje thuis voila, een nieuwe update met some minor fixes staat klaar. Toch prettig zo vlak voor vertrek naar zuiden.

Hendrik, het kan zijn dat hij de eerste 100 km onbehoorlijk vaak vraagt om het stuur te pakken als je op AP rijdt. Had ik van Tilburg tot Venlo ook. Later corrigeert het zich. Dus niet direct spijt krijgen, zoals ik even deed. Hij lijkt alsof hij je even opnieuw wil leren kennen :)