Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
De mijne heeft vandaag 2.28.60 gekregen. De eerste update sinds februari...
Er zijn er nog niet veel met die versie:
tesla-versions.PNG
 
Omdat ik hier gelezen had dat het "helpt" om je auto even neer te zetten op de coördinaten van een SeC ben ik zaterdagmiddag daar even geweest. Er stond overigens een rode X buiten met kenteken uit München. Zo te zien met de normale type 2 aansluiting en niet de Amerikaanse.
Tesla Tilburg is bij mij maar een paar kilometer weg en ik moest toch naar Hornbach, min of meer aan de route.

Eerlijk gezegd had ik er niet veel van verwacht maar, terwijl de vorige update alweer een poosje geleden was, zag ik aan uurtje nadat ik thuis was een melding dat er een software-update gereed stond.

Deze direct laten installeren zodat ik zaterdag met de laatste software op vakantie kon. (Verslagje van de "reis-in-één-ruk" naar Hongarije post ik wel in vakantiedraadje.

De releasenotes maakten met een éénregelig zinnetje slechts melding van "bugfixes and minor improvements".

Zaterdag heb ik even het gevoel gehad dat ik maar beter had kunnen wachten want de eerste 100 km vroeg hij vervelend veel om het stuur vast te houden terwijl de weg (op zaterdag om 05.30 uur) bijna leeg was. Gelukkig werd het steeds minder en uiteindelijk heb ik in Oostenrijk en Hongarije enorm veel op AP kunnen rijden, als vanouds. Verder geen verschillen gemerkt. Versie 2.28.42
 
Omdat ik hier gelezen had dat het "helpt" om je auto even neer te zetten op de coördinaten van een SeC ben ik zaterdagmiddag daar even geweest. Er stond overigens een rode X buiten met kenteken uit München. Zo te zien met de normale type 2 aansluiting en niet de Amerikaanse.
Die stond 17 juni nog binnen in Tilburg en is daarna samen met een broertje/zusje (ook rood, geen kenteken destijds) gespot op diverse 'Meet the X' events in het land - oa 18 juni in Amsterdam.

Ik zit sinds vorige week donderdagochtend op 2.28.42 - hij had toen een week doorgebracht in het SeC (net woensdagavond opgehaald). Vrijdag wel bij het SeC geweest voor een kleinigheid en SuC maar nog geen updates gespot.
 
Nou, ik ben weer up to date. Updates faalden telkens. Dat bleek te komen door de TPMS computer, die was niet aangesloten (na de schade). En aangezien het update proces daar contact mee wil maken, faalt het als die verbinding er niet is.
Nu is meteen ook het probleem opgelost dat mijn TPMS niet meer werkte.

Ik heb nu ook de destination chargers. Is het al langer zo dat laders op de kaart nu worden gegroepeerd in plaats van individueel getoond? Of is dat nieuw in de meest recente versie?
image.jpeg
 
Ik kan het er niet helemaal in terugvinden hoor, auto heeft vorige week 10 dagen (bijna net zo lang als ik 'm toen had) in het SeC gestaan, is 2x opnieuw naar 102 geupgrade (huh?) en al veel meldingen van 2.28.19 nog voordat de auto de 2e reflash kreeg. Pas een dag na thuiskomst was 2.28.42 beschikbaar, dus ik zie niet helemaal de lijn met SeC. Er zal toch (ook) wel een ander algoritme bij te pas komen lijkt me. En/of niet alle updates zijn voor alle auto's (60/70+75/85/90 danwel classic, with-ap, facelift)