Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
Vanavond flinke files op de A4 en ringweg A10, verbazingwekkend hoe goed de autopilot het in de file doet.
Je hoeft gewoonweg zelf echt niets meer te doen, en ik ga dan ook maar Spotify uitpluizen, wat foto's nemen etc...
Zodra er dan weer wel zelf gereden kan worden merk ik dat ik weer flink moet omschakelen, en is het echt even wennen dat ik weer zelf moet opletten en reageren.


Stom, had zelf op de Google map moeten kijken en bij Hoofddorp de A5 moeten nemen. Gebruik je eens niet alle hulpjes, zijn er gewoon teveel... Was beter geweest dan met AP aanschuiven.
 
Nee nee er zijn nog vele wachtenden voor u. Maar wees getroost: Bug fixing still going on. Wie het laatst lacht...

In het verleden, ik dacht bij 6.0, is de uitrol wel eens gestopt. Waarschijnlijk werden er toen bugs gefixt. Alle volgende patiënten kregen een hogere versie, de eerste uitrol is later ook bijgewerkt. Gelukkig weten we dat nu allemaal niet :)
 
Moest je nu kunnen uitstappen vooraleer hij in parkeert en hem bij terugkomst er uit laten rijden. Ze hebben nog wat werk voor de boeg voor 2018


Hmm, wil jullie uitbundigheid niet temperen, maar dit heeft toch geen zin?
OK, je parkeert je auto in een smal vak, maar dan moet die andere er uit en knalt die lekker zijn portier tegen je auto om in zijn auto te geraken. :confused:

Neen, ik kijk liever naar een ietwat afgelegener parkeerplaatsje.

- - - Updated - - -

fb76b156ab2fdf53c52de1d12f0c1c6f.jpg


En dat is nou humor!!


LOL

Alhoewel, deze vrachtwagen heeft toch procentueel gezien een gigantische achterklep… . :tongue:
 
een fietser herkent ze nu ook en toont ze op de display (dit zal hetzelfde zijn als een motofiets)

gisteravond opende ze de poort toen ik op de oprit kwam gereden (gelukkig is dit per poort instelbaar, want ik moet eerst de andere poort passeren die niet open moet.)
op de display zie je verschijnen "poort openen in 10m-5m- poort nu openen" tijdens dit aftellen kan je het proces onderbreken.

deze morgen bij het weg rijden deed ze zelf de poort ook weer dicht.

Ik moet wel nog uitstappen om het poortje van de hond dicht te doen:wink:
 
Nou, van het verbeterde ruitenwisseralgoritme merk ik bijzonder weinig. Het is nog net zo belabberd als voorheen.

Ook kan ik nu ineens niet meer een mobiel gesprek beeindigen door op END CALL te drukken. Dat blijft gewoon hangen (en de beltijd loopt door, terwijl er op de GSM al is opgelegd). Dan verdwijnt na een 15 seconden toch het telefoonscherm en krijg ik de melding dat er geen telefoon meer verbonden is (wat wel zo is, want een paar seconden later werkt het weer).

Spotify is wel zalig!

Dat algoritme is nog beroerder dan voorheen. Hij wacht te lang met beginnen met wisseren en schakelt nog sneller over op de moessonstand terwijl dat niet nodig is. Bij bijna droog weer wordt al gewist alsof je in een wolkbreuk rijdt.

Het tweede probleem bestond op 7.0 ook al. Soms denkt de auto dat er nog een telefoongesprek actief is terwijl je al hebt opgehangen, of na einde van het gesprek verliest de telefoon de bluetooth-verbinding. Bij mij is het 2 uit 10 keer het eerste, 7 uit 10 keer het tweede en 1 op de 10 keer gaat het helemaal goed.
 
Van de wissers heb ik ook geen klagen. Het gebeurt wel dat ik bij enkele druppels eerst zelf even op de knop druk om het wissen te starten. Daarna gaat het vanzelf. Mijn vrouw is minder tevreden en vindt dat het wissen sneller moet gaan. Maar dat is typisch vrouwelijk denk ik maar...:tongue:
Verder wordt ik heel vaak opgebeld en ik heb nog nooit problemen ondervonden !! Ophangen, muten, etc .... alles werkt goed. De BT verbinding valt nooit weg.
Ik mis wel een SMS functie...
 
er zitten 2 interval snelheden op de wisserschakelaar. Elke van de snelheden op de wisserschakelaar activeert de sensorgestuurde wissers, maar de 2e intervalsnelheid heeft een iets hogere snelheid die je vrouw mogelijk tevreden stelt. Ik ben er in elk geval meer tevreden over, maar ja ik ben je vrouw niet.

Van de wissers heb ik ook geen klagen. Het gebeurt wel dat ik bij enkele druppels eerst zelf even op de knop druk om het wissen te starten. Daarna gaat het vanzelf. Mijn vrouw is minder tevreden en vindt dat het wissen sneller moet gaan. Maar dat is typisch vrouwelijk denk ik maar...:tongue:
Verder wordt ik heel vaak opgebeld en ik heb nog nooit problemen ondervonden !! Ophangen, muten, etc .... alles werkt goed. De BT verbinding valt nooit weg.
Ik mis wel een SMS functie...
 
Pas daarmee op!
Je vergeet gemakkelijk dat je hem ooit in die stand hebt gezet en kan vervolgens problemen opleveren als je auto in de sneeuw buiten heeft gestaan.
Als de bladen aan de ruit vastgevroren zitten wil de intervalinstelling het wissen starten en kan het tot afbreken van de aandrijving van de wissers leiden.
Is enkele forumleden al overkomen.
 
Ik vind de automatische ruitenwissers eigenlijk best wel goed werken, alleen als het motregent begint hij soms net iets te laat. Maar vaak heb ik dan dat hij net een fractie van een seconde begint voordat ik het knopje zelf indruk.

Heb wel eens gelezen op het forum dat het type ruitenwisser ook uitmaakt, nieuwere schijnen het beter te doen. Maar ik weet niet of dat echt waar is?
 
Heb sinds gisteren ook 7.1 (2.9.154). Bevindingen tot nu toe:

- Autosteer is wat nukkig, gisteren werkte hij Amsterdam-Den Haag 's-avonds, vandaag op de A12 Den Haag-Utrecht weigerde hij de eerste 50 kilometer dienst. Wellicht moet hij nog kalibreren of wennen aan de schemering of zo? :) Wat ik overigens zou willen weten is wat de autopilot nou precies wel of niet leert.
- Spotify werkt, maar heeft wat schoonheidsfoutjes: paar keer bij het stemzoeken vroeg hij opnieuw om login/wachtwoord, hervat spelen niet altijd na telefoontje etc. Vanochtend bij het wegrijden stond er 'Logging in...' op het nummer dat gisteren als laatste is gespeeld, na het 2x indrukken van play speelde hij gewoon verder.
- 90% was 354 km, nu 362, dus beetje herijkt. Lijkt ook wel alsof hij zuiniger rekent.
- Verwarming is nog steeds niet terug naar het zalige niveau van v6. Lijkt iets beter maar nog steeds niet helemaal stabiel.
- Ruitenwissers: lijkt inderdaad iets beter
- Loodrecht parkeren nog niet kunnen uitproberen
 
Ahum....correct......auto 10 minuten laten staan dec 2014 in de sneeuwbuitje bij instappen brak geheel automatisch linker ruitenwissen af als een lucifer houtje.....BMW 5 serie dag later kon in de ochtend glorie volledig pak sneeuw mee wegduwen, maar helaas de bij Model S breken ze af......

Pas daarmee op!
Je vergeet gemakkelijk dat je hem ooit in die stand hebt gezet en kan vervolgens problemen opleveren als je auto in de sneeuw buiten heeft gestaan.
Als de bladen aan de ruit vastgevroren zitten wil de intervalinstelling het wissen starten en kan het tot afbreken van de aandrijving van de wissers leiden.
Is enkele forumleden al overkomen.