Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Flitsmeister app en M3

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij doet hij dat probleemloos, opstarten (en afsluiten) via bluetooth, met met android toestel, precies zoals met andere auto's.
Dan staat je auto vast een stuk verder van huis dan de mijne ;) Het werkt prima, maar praktisch is het niet.

Mijne staat op de oprit naast de voordeur, en ik heb nu aan de keukentafel gewoon "Telefoonsleutel Verbonden" zichtbaar in de app. Dat is op zich geen punt, want de deuren gaan alleen open bij een veel sterker signaal (ernaast staan), behalve dat als ik dan het automatisch starten van FM eraan koppel ik de hele dag FM aan en uit heb op de foon, met alle warmte en leeglopende batterijen van dien, of je kontzak die ineens roept dat er file staat op de A2.

FM One is daarvoor ideaal - FM automatisch aan als ik in de auto zit en die beweegt, automatisch uit bij 5 minuten inactiviteit. Geen fikkend hete leeggelopen telefoon meer.
 
Dan staat je auto vast een stuk verder van huis dan de mijne ;) Het werkt prima, maar praktisch is het niet.

Mijne staat op de oprit naast de voordeur, en ik heb nu aan de keukentafel gewoon "Telefoonsleutel Verbonden" zichtbaar in de app. Dat is op zich geen punt, want de deuren gaan alleen open bij een veel sterker signaal (ernaast staan), behalve dat als ik dan het automatisch starten van FM eraan koppel ik de hele dag FM aan en uit heb op de foon, met alle warmte en leeglopende batterijen van dien, of je kontzak die ineens roept dat er file staat op de A2.

FM One is daarvoor ideaal - FM automatisch aan als ik in de auto zit en die beweegt, automatisch uit bij 5 minuten inactiviteit. Geen fikkend hete leeggelopen telefoon meer.
Hmm, vreemd. Net als bij @phrank doet hij het bij mij ook problematisch en the TM3 staat ook gewoon op de oprit. Als de app "Telefoonsleutel verbonden" aangeeft, is hij vlg mij verbonden via internet; gekoppeld aan de auto. Maar dat kan ook prima buiten bereik van de bluetooth zijn, buiten bereik dat de auto van slot gaat en buiten bereik van bluetoothconnectie die FM doet opstarten. Bij mij kan de auto alleen worden unlocked als ik op paar (max 2-3) meter kom. En de FM gaat echt alleen aan als ik rijd en netjes uit als ik thuis ben. Maar dat is bij mij. Daarmee zou die FM One bij mij ook helemaal niets toevoegen, voor zover ik kan overzien.
 
  • Like
Reactions: phrank
Inderdaad, als ik op de bank zit dan is de app verbonden, maar de bluetooth niet. Dit doet hij ook echt alleen als de telefoon in de auto via bluetooth is verbonden om te bellen. Dit gaat soms ook mis na een software update, dan moet ik de telefoon weer opnieuw verbinden in de auto en dan is Flitsmeister niet opgestart.
 
Ik gebruik(te) Teslawaze ook op de browser van mijn TM3. Vind ik heel handig.
Maar sinds ongeveer eind September lukt het niet meer. Na ingave van de URL zie ik nog gewoon een grijs scherm.
Resets en 3 SW updates later nog altijd niets (ben nu op 2020.40.9).
Iemand een idee ?
Lijkt iets met toestemming om je locatie te mogen gebruiken te zijn in de browser. Kon op mn pc ook niet contacten naar die site maar op mn mobieltje werkt het wel bij openen in de browser nadat ik toestemming heb gegeven om de locatie te gebruiken.
In mijn M3 moest ik bij het opstarten van de site wel toestemming om mn lokatie te mogen gebruiken mss dat je je favorites instelling moet verwijderen en opnieuw moet toevoegen (neem tenminste aan dat de site als favorite is vastgelegd)
 
Last edited:
Lijkt iets met toestemming om je locatie te mogen gebruiken te zijn in de browser. Kon op mn pc ook niet contacten naar die site maar op mn mobieltje werkt het wel bij openen in de browser nadat ik toestemming heb gegeven om de locatie te gebruiken.
In mijn M3 moest ik bij het opstarten van de site wel toestemming om mn lokatie te mogen gebruiken mss dat je je favorites instelling moet verwijderen en opnieuw moet toevoegen (neem tenminste aan dat de site als favorite is vastgelegd)

Inderdaad, bij het starten van de URL was er vroeger altijd een location-aanvraag die ik ook telkens heb geaccepteerd. Nu is dat maar sporadisch. En als ik op OK druk, alleen een grijs scherm.:-(

Ik gebruik ook nog een andere website in mijn Tesla-browser waar er telkens een toestemming tot locatie wordt gevraagd, namelijk
www.weerslag.be
Maar deze site werkt nog altijd zonder problemen.
 
Ik gebruik(te) Teslawaze ook op de browser van mijn TM3. Vind ik heel handig.
Maar sinds ongeveer eind September lukt het niet meer. Na ingave van de URL zie ik nog gewoon een grijs scherm.
Resets en 3 SW updates later nog altijd niets (ben nu op 2020.40.9).
Iemand een idee ?

Bij mij doet ie het probleemloos. Zelfde SW update als jij. Werkt reload/refresh?
Ik vind Tesla Waze heel fijn werken, met vaste en mobiele camera's en andere hindernissen. En zelfs weather overlay als je wil en mogelijkheid zelf meldingen te doen hoewel ik dat zelf nog nooit heb gedaan.
(Google Tesla Waze in je browser op het scherm van je M3)
 
20201105_144808.jpg
20201105_145040.jpg
Nope, no joy:-( Ook niet via mijn Thuis-WiFi.
Echt jammer, want hij doet het echt mooi IMHO, ook in België en Frankrijk (en andere landen).

Hier met beeld verschoven en uitgezoomd naar Brussel en Parijs.
Waarschuwing voor camera is gebaseerd op huidige positie; stond geparkeerd vlakbij flitser :)

Edit: Bij de weergave van Parijs zie je links onderaan dat zelfs een dood beest op de weg is gerapporteerd. Arm beest :(
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Epyx
Heb onlangs mijn Android Smartphone Oneplus 7T Pro van Android 10 naar Android 11 gebracht.
Sindsdien werkte FM niet meer na herkenning BT connectie van mijn TM3.
Heb gisteren bij FM Support een ticket geopend en reeds vandaag het verlossende antwoord verkregen.
Je moet de data en locatie permissions van de app uitbreiden en ook de battery saving mode voor deze app uitschakelen.
Nu werkt weer alles zoals vroeger 😃
Top Support🤩