Het grootste issue waar je tegenaan zult lopen met het gebruik van NoA is dat NoA geen asociaal rijgedrag zal vertonen en ook geen chicken zal spelen met andere weggebruikers. Dus als er één op de linkerbaan hard aan komt rijden dan zal hij hem er niet voor gooien ondanks dat wij mensen denken dat het wel kan en dat hij maar even moet afremmen.
Omdat de 99% van de overige weggebruikers bumperkleeft, gaten dicht rijdt of ander asociaal rijgedrag vertonen zal NoA op dat moment de veilige weg kiezen en de lane change afbreken.
Ondanks dat ik dezelfde wegen berijdt als
@ramonneke en ook hetzelfde constateer, ben ik wel iets milder in mijn oordeel.
File gaat prima vooral als het langzaam rijdend verkeer is. Wanneer het rustig is gaat het ook goed maar heel druk hard rijdt verkeer is idd een probleem. Dit komt omdat de meeste dan 100km/u rijden op nog geen 5m afstand en het gek vinden dat er iedere dag een paar kop-staart aanrijdingen zijn. Je AP zal daar nooit aan mee gaan doen.
Dit is een dergelijk onverantwoord rijgedrag dat geen enkele AP dit gaat doen. Als je dit had gehoopt dan gaat dat iig niet komen.
Wanneer je leert omgaan met de AP zul je ook op een gegeven moment de grenzen leren van wat de NoA wel en niet doet.
Bij een grensgeval kan je er dan voor kiezen om hem dan gewoon zelf in een andere baan te gooien.
Het experimenteren of iets wel of niet gaat moet je leren als je alleen in de auto zit. Dit voorkomt schrik en onbegrip bij de bijrijders.
Ook zal iedere volgende versie van de software weer iets anders reageren waardoor je de eerste dagen wellicht weer even moet wennen.
Als een versie onder de knie hebt en de rij omstandigheden zijn er naar dan kan je een bijrijder verrassen met de kunsten van NoA.