Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD beginnersvragen

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo, ik heb sinds enige maanden een model 3. Fantastische auto, ook vergeleken met mijn eerdere BMW 3, maar ik zit me wel iets af te vragen. In mijn BMW zat achter de voorruit een camera die de borden herkende langs de weg en de matrixborden boven de weg. Mijn Tesla heeft maar liefst drie van die camera's achter de voorruit en hij herkent prima de borden langs de weg, maar op één of andere manier niet de matrix borden boven de weg. Nu lees ik in andere threads dat hij dat soms wel en soms niet doet. Nou, ik heb'm er nog niet één keer op betrapt dat hij wel zo'n bord herkende. Ligt dat aan mij of zit er misschien een bug in de software? Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
Vriendelijke groet,
Douwe
 
Nu lees ik in andere threads dat hij dat soms wel en soms niet doet.

Matrixborden worden momenteel niet actief herkend. Ik weet nu niet over Nederland, maar in België en Duitsland worden ook de snelheidsborden op de snelweg niet 'herkend'.
AP1 herkent matrixborden in België perfect. In Nederland niet, maar kan je die witte cijfertjes in een witte cirkel daar wel een bord noemen?
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik was nog eens door de FAQ gegaan bij Tesla en daar viel mij iets bizars op.
Er wordt steeds naar vision verwezen voor model 3 en y die voor de Amerikaanse markt zijn bestemd.
Wil dit zeggen dat wij nog steeds niet op vision maar dus op radar rijden met AP/FSD?
Of gaat het hier om een (nog) niet geupdate FAQ pagina?