Er wordt door de nieuwe updates veel aandacht gegeven aan de nieuwe FSD functies als omgaan met verkeerslichten, rotondes enz. Maar wat ontbreekt er nog om op de snelwegen naar Level 3 en hoger te gaan?
NB dit geen 'jank'draadje, maar simpelweg even kijken wat er nog gedaan moet worden om naar L3 te gaan. Ik put even uit mijn ervaring waarbij ik snelwegen bijna altijd op EAP rij en soms op NoA. Mijn firmware tijdens deze post: 2020.20.1
A) het herkennen (en acteren op) van snelheidsborden (zowel gebod als advies) is mi echt essentieel. Blijf het verwonderlijk vinden dat AP2 dat al zolang niet heeft. Ik ken het verhaal van afscheid AP1 e.d. maar dat verhelpt natuurlijk niets;
B) camera's (of software) die last hebben van condens, modder en invallend direct zonlicht. Ik ben bang dat echt dubbel uitgevoerde camera's pas over een x aantal jaren komt. Upgrades van bestaande S/X lijkt mij niet voor de hand liggen;
C) NoA gooit knipper pas aan bij begin uitvoegstrook: ik zou het prettiger vinden als dat 100 tot 200 meter eerder gebeurde;
D) up-to-date kaartmateriaal: zijn verder ook andere draadjes over, maar voor is het eenvoudig zo dat als de stroken ed zoals getoond niet overeenkomen met de weg, dan is er iets mis;
E) herkennen (en acteren op) overige verkeersborden (gebod en advies);
F) NoA geeft bij mij in meer dan 50% van de gevallen een verkeerde lane change als suggestie. Waarom weet ik niet altijd
Aanvullingen worden uiteraard gewaardeerd.
NB dit geen 'jank'draadje, maar simpelweg even kijken wat er nog gedaan moet worden om naar L3 te gaan. Ik put even uit mijn ervaring waarbij ik snelwegen bijna altijd op EAP rij en soms op NoA. Mijn firmware tijdens deze post: 2020.20.1
A) het herkennen (en acteren op) van snelheidsborden (zowel gebod als advies) is mi echt essentieel. Blijf het verwonderlijk vinden dat AP2 dat al zolang niet heeft. Ik ken het verhaal van afscheid AP1 e.d. maar dat verhelpt natuurlijk niets;
B) camera's (of software) die last hebben van condens, modder en invallend direct zonlicht. Ik ben bang dat echt dubbel uitgevoerde camera's pas over een x aantal jaren komt. Upgrades van bestaande S/X lijkt mij niet voor de hand liggen;
C) NoA gooit knipper pas aan bij begin uitvoegstrook: ik zou het prettiger vinden als dat 100 tot 200 meter eerder gebeurde;
D) up-to-date kaartmateriaal: zijn verder ook andere draadjes over, maar voor is het eenvoudig zo dat als de stroken ed zoals getoond niet overeenkomen met de weg, dan is er iets mis;
E) herkennen (en acteren op) overige verkeersborden (gebod en advies);
F) NoA geeft bij mij in meer dan 50% van de gevallen een verkeerde lane change als suggestie. Waarom weet ik niet altijd
Aanvullingen worden uiteraard gewaardeerd.