Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD wordt weer duurder vanaf Mei.

This site may earn commission on affiliate links.
We moeten ons niet gek laten maken -> er komen steeds meer auto's met standaard "autopilot" (adaptieve cruisecontrol en netjes binnen de lijntjes blijven) Ik heb 3 verschillende merken gereden en was toch wel onder de indruk van de prestaties (vroeg me bij 1 auto zelfs af of het systeem wel aan stond omdat alles zo soepel verliep....) Als het ene na het andere merk met deze functies komt (bij duurdere modellen zonder meerprijs!) dan komt Tesla vanzelf met prijsverlagingen. Sterker nog -> AP wordt nu al standaard geleverd bij nieuwe Model 3. Tesla zal zich proberen te blijven onderscheiden en gaat dus vol inzetten op FSD. Concurrentie is op dat vlak nog niet zo ver maar overheid al helemaal niet. Ik was stellig van plan om FSD te kopen maar begin ondertussen héél erg te twijfelen. Het gaat om serieus geld voor functies waar je nu nog weinig aan hebt. Zelf parkeren gaat traag en niet veel meer dan een leuk speeltje als het er echt op aan komt. Auto van parkeerplek voor laten rijden is ook meer voor een verjaardag dan echt praktisch. De overige FSD acties zullen niet heel erg vlot uitgerold worden ivm regelgeving en/of in druk verkeer niet echt werken. En helaas wordt het steeds drukker op de weg op de momenten dat ik rij. En als het dan rustig is ben ik blij dat ik zelf mag sturen (en m'n rechterbeen weer eens kan strekken) :)
Welke merken waren het? Ik heb mindere ervaringen.
 
Toen ik mijn Model S vorig jaar kocht werd aangegeven dat “inschakelen na levering’ een bedrag van €5.300 zou kosten. Deze vermelding was toen zonder verdere voorwaarden – zoals “prijswijzigingen voorbehouden” of een beperking in de tijd. Daarmee is deze conditie te beschouwen als onderdeel van de koopovereenkomst lijkt mij. Is er een jurist in de zaal?
Onder die conditie (als je de upgrade later koopt kost het €5.300) heb ik toen ook mijn auto gekocht – ik ga er nu dan ook vanuit dat dit nog steeds de prijs is en blijft waarvoor ik de upgrade kan doen.
Het is waarschijnlijk dat Tesla in zijn algemene voorwaarden heeft opgenomen dat ze de prijzen naar eigen goeddunken mogen wijzigen. Dus dat hoeven ze dan niet achter elke upgrade te vermelden.
 
Welke merken waren het? Ik heb mindere ervaringen.

Eigen ervaring: Kona Electric en e-niro (standaard op bieden), werkt prima (alleen scherpe bochten op snelweg moet je beetje helpen).
Maar rij zonder sturen van Amsterdam naar Limburg over de snelweg.
Ik vindt 3K voor AP belachelijk duur , is en blijft een ACC systeem, wel een erg goede, als er nou auto lane change bij zat....
 
Last edited:
Ik zie sinds vandaag wel een kopje “updates” onder m’n tesla account maar als ik er dan op klik zie ik “momenteel geen updates beschikbaar”. En ik heb nog steeds géén AP. En dus zelfs als ik het zou willen betalen dan kan ik dat niet.

Ik gok dat Tesla bewust de levering uitstelt ivm de aangekondigde prijsverhoging. Als ik nu AP zou hebben dan zou ik voor het oude tarief kunnen upgraden, nu moet ik wel wachten tot na de tariefsverhoging.

Tesla zakt steeds verder weg wat mijn liefde betreft.
 
ik heb nog de oude EAP en als het steeds duurder wordt zal ik hem niet aanschaffen volgens mij toen ik de auto kocht 12-2018 was het iets van 3000 meer als ik nu enhanced summon en full autonomous drive (die nog niet eens werkt) dan moet ik al meer als 5000 betalen gaat hem voor mij niet meer worden al helemaal niet als het nog duurder gaat worden. Rij dan de kleine stukjes binnendoor zelf wel en dan maar geen advanced summon. Wordt mij een beetje te gek
 
Ik zie sinds vandaag wel een kopje “updates” onder m’n tesla account maar als ik er dan op klik zie ik “momenteel geen updates beschikbaar”. En ik heb nog steeds géén AP. En dus zelfs als ik het zou willen betalen dan kan ik dat niet.

Ik gok dat Tesla bewust de levering uitstelt ivm de aangekondigde prijsverhoging. Als ik nu AP zou hebben dan zou ik voor het oude tarief kunnen upgraden, nu moet ik wel wachten tot na de tariefsverhoging.

Tesla zakt steeds verder weg wat mijn liefde betreft.
Heb ik ook ('geen updates beschikbaar') maar als ik op mijn iPhone dezelfde site bekijk dan krijg ik wel upgrades aangeboden (3200 en 7400 euro geloof ik), kan er dan alleen niet op klikken
 
Scrollen op iPhone is een (mij wel bekende) bug in veel Tesla account onderdelen. De oplossing is om in het bovenste gedeelte van de pagina eerst een beetje omhoog te scrollen en vervolgens in dezelfde beweging omlaag te scrollen - je zal er maar mee geholpen zijn dit soort tips...