Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD wordt weer duurder vanaf Mei.

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb net autopilot kunnen kopen voor 3200 euro. Had niet bij de auto gekocht ivm bijtelling. 3200 euro is nu wel een koopje. Dit zou 4300 euro zijn.
Levering binnen 3 dagen. Benieuwd wanneer het beschikbaar komt.
 
Ik heb net autopilot kunnen kopen voor 3200 euro. Had niet bij de auto gekocht ivm bijtelling. 3200 euro is nu wel een koopje. Dit zou 4300 euro zijn.
Levering binnen 3 dagen. Benieuwd wanneer het beschikbaar komt.

Autopilot heeft geen 'nalever' prijs meer omdat het eigenlijk vanaf nu 'in de prijs' zit, mazzeltje inderdaad!!!

Of het binnen 3 dagen aktief is vraag ik me af. Voor FSD (ook maar gewoon een bitje flippen) werd +/- 2 weken opgegeven.
Maar dat zeiden ze begin maart tegen de mensen die compensatie-upgrades kregen ook, en sommigen wachten nog altijd.
Ik vrees dat we allebei geduldig af moeten wachten ;)
 
Toen ik mijn Model S vorig jaar kocht werd aangegeven dat “inschakelen na levering’ een bedrag van €5.300 zou kosten. Deze vermelding was toen zonder verdere voorwaarden – zoals “prijswijzigingen voorbehouden” of een beperking in de tijd. Daarmee is deze conditie te beschouwen als onderdeel van de koopovereenkomst lijkt mij. Is er een jurist in de zaal?
Onder die conditie (als je de upgrade later koopt kost het €5.300) heb ik toen ook mijn auto gekocht – ik ga er nu dan ook vanuit dat dit nog steeds de prijs is en blijft waarvoor ik de upgrade kan doen.
 
Toen ik mijn Model S vorig jaar kocht werd aangegeven dat “inschakelen na levering’ een bedrag van €5.300 zou kosten. Deze vermelding was toen zonder verdere voorwaarden – zoals “prijswijzigingen voorbehouden” of een beperking in de tijd. Daarmee is deze conditie te beschouwen als onderdeel van de koopovereenkomst lijkt mij. Is er een jurist in de zaal?
Onder die conditie (als je de upgrade later koopt kost het €5.300) heb ik toen ook mijn auto gekocht – ik ga er nu dan ook vanuit dat dit nog steeds de prijs is en blijft waarvoor ik de upgrade kan doen.

Ik zie het meer als een aanbod zonder aanvaarding. Is geen zaak die je zomaar zal winnen.
 
Ik heb via my Tesla account via de website gekocht.
Na acceptatie stond factuur gelijk voor download beschikbaar.
Op mijn cc account staat vermelding 3200 euro gereserveerd.
kwam dat dan nog BTW overheen of zat die er bij in? Ik zie nl dit staan:

Screenshot_20190504-111334_Chrome.jpg
 
Lees dit toch met enige verbazing......Mijn trigger om een model 3 te kopen, was de AP gratis (gewoon een ACC) en prijs aanpassingen. Maar wie gaat er nu 3K betalen voor ACC !? (zowat standaard tegenwoordig).

FSD..... 5-7K voor een systeem waar ik de weg EN de auto ook nog in de gaten moeten houden (want mocht die het niet goed dan moet je zelf ingrijpen: meer stress niet minder)! Is nog lang niet autonoom (geloof wel in de Tesla aanpak hoor). ACC (AP) is stuk relaxter.

Moeten FSD gewoon gratis maken totdat die echt autonoom is en dan laten betalen (gaat de ontwikkeling ook veel sneller).
En opslitsen, bv. alleen auto lane change als optie: zinvolle optie (summon en auto park heb ik niet nodig).

Zodra ik achterin kan stappen en rijden (vakantie) of hem naar de wijn-winkel kan sturen vanaf de bank om de wijn op te halen of mijn ouders kan laten ophalen voor bezoekje...... top, koop het gelijk. Nu ..... zie het nut er niet van in, anders dan dat het leuk is en je Tesla wilt helpen.

Maar wellicht zie ik het fout .....
 
Ik heb de M3 zonder AP gekocht en minder voor betaald. -3200 euro.
AP is nu ook niet gratis zit gewoon bij de prijs in. Enige voordeel wat ik heb gehad is 3200 minder bijtelling.
Wat wel onzin is dat je voor de FSD 1000 Euro meer moet betalen dan als je mee had gekocht. Is gewoon een simpele push van een optie zonder enige installatie (FSD is sinds 1 mei van 5400 naar 6400 euro gestegen). FSD wil ik wel kopen maar niet in huidige versie die niet optimaal is. Als Tesla voor FSD 1000 euro per jaar zou vragen koop ik vandaag.
 
  • Like
Reactions: Bertnu
Het is je gegund maar het blijft raar dat ik euro 4300 heb betaald en nog steeds niets gehad heeft. Ze weten door de slechte organisatie en de chaos het bloed onder je nagels te halen!
Da's inderdaad heel vreemd en storend. Ik had vooraf eens een rekensom gemaakt om te bepalen waar 'bijtellingstechnisch' het break-even point zat: voor 1 maart bestellen en dan AP inclusief of na 1 maart bestellen en dan AP achteraf bijkopen. In het laatste geval zou je onder de streep 1000,- (incl. BTW) meer betalen maar over 3200,- minder bijtelling betalen. Dat is redelijk snel terug verdiend.

Was dan ook heel verbaasd dat ik nu voor 'slechts' 3200,- AP kon kopen. Rond een uur of 12 vanmiddag gedaan en nu, zo'n 2 uur later, is het al actief.
 
Da's inderdaad heel vreemd en storend. Ik had vooraf eens een rekensom gemaakt om te bepalen waar 'bijtellingstechnisch' het break-even point zat: voor 1 maart bestellen en dan AP inclusief of na 1 maart bestellen en dan AP achteraf bijkopen. In het laatste geval zou je onder de streep 1000,- (incl. BTW) meer betalen maar over 3200,- minder bijtelling betalen. Dat is redelijk snel terug verdiend.

Was dan ook heel verbaasd dat ik nu voor 'slechts' 3200,- AP kon kopen. Rond een uur of 12 vanmiddag gedaan en nu, zo'n 2 uur later, is het al actief.
Top gedaan, ik ben al weken bezig met sec Eindhoven maar kom geen steek verder. Ben er wel klaar mee onderhand. De koop optie in mijn account heb ik niet maar is ook wel een risico want dadelijk heb ik dan 7300 betaald en ga je geld maar terughalen in die chaos. Voor mij de volgende keer weer een auto van een volwassen, betrouwbare fabrikant.
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Dus concreet als ik vandaag een LR AWD koop zit de AP in de prijs en kan ik optioneel 6400 euro betalen voor een optie die totaal nog niet werkt of wachten tot die eventueel later wel werkt maar kost dan wellicht 7400 euro tenzij er een promo is aan ik zeg maar iets 3000 euro?
En dan kan ik die 6400 beter gebruiken voor velgen, verdonkeren ramen, chroom zwart maken etc. Of een P nemen?
Is dat zinnig wat ik zeg?
 
Ik vindt het heel zinnig (ook niet gedaan), 6K voor iets waar je extra moet opletten (kijken of de auto het goed doet) ..... ik snap hem ook niet.

Maar kan natuurlijk dat die straks 10 of 15K is en dan heb je hem nu goedkoop (maar voordat ik achterin mag van de overheid....duurt nog wel even).