Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe bereken je dan verder met gebruik verwarming etc.

Verwarming /koeling is gelijk voor de RWD en LR (als deze ook een warmtepomp heeft, dat weet ik niet zeker), het zijn immers identieke wagens.

Verschil is dan toch wel heel minimaal voor die 8000 euro extra of ligt dat dan aan mij.

En dat is nu precies wat er hier al velen, heel de tijd proberen te zeggen. Maar, verbeter me als ik fout ben, ik denk dat uw mindset van in den beginnen overhelt naar de LR en gewoon een bevestiging zoekt.
Ik lees nu dat het een Lease betreft. Wat is de maandelijkse meerprijs voor een LR? Ga je daarvoor het risico nemen om 5 jaar lang met "Had ik maar" te moeten rijden?

Onze volgende is terug een RWD, ook al maken we "soms" langere roadtrips.

IMG_0499.JPG
 
Last edited:
Toen ik destijds LR koos had ik argumenten die nog min of meer nog steeds gelden, dus voor mij weer een LR.
(nog onbekend was ( begin 2019) wat de SR precies zou gaan betekenen):

Tesla consideraties ..
Allereerst : Besef deze auto koop je maar 1 keer en als je jezelf ermee verwent, doe het dan ook goed.
Maar doe het voor jezelf en niet voor degene die naar je auto kijkt. Kortom spendeer niks aan de buitenkant wat niet nodig is. Ga voor comfort en alles wat je blij gaat maken. Kost hetgeen je wilt meer dan 25 % extra t.o.v. de meest eenvoudige versie denk dan nog een keer na.

Wielen
Aero scheelt je tot 5% (dus 500 i.p.v. 475 km range) en veert beter

Premium Audio(NB EK later met Long Range gekoppeld)
Wat heb ik niet nodig:
Audio (maar wel heel gaaf..)

Long range
Door Tesla network niet nodig.
Nu hooguit 4 ritten per jaar enigszins irritant als je het niet hebt. echter…
hogere restwaarde (+ meer km per cycle, gaat dus langer mee)
lol in (steeds meer) vakantie
sneller laden
hogere topsnelheid
snellere acceleratie (elke keer weer als je haast hebt…)
KwH is niet softwarematig alsnog te verhogen,
Beste meerwaarde in euro per km range van welke EV dan ook
Minder vaak laden en zelden noodzaak >80 % (=400 km) te laden.. (en gaat langer mee, minder cycles.)
Bij laden op de zaak wel handiger= grotere batterj te hebben:
Kan een laadpaal thuis schelen... is ook weer 1000 euro in mijn geval (schuco is genoeg voor noodgevallen).
NB wat ook scheelt in mijn geval is dat er 1 Suc op de route naar mijn werk ligt
Bij degradatie hogere restrange

Performance
wel heel duur voor een beetje lol waar je meestal niks aan hebt (behalve zuur kijkende BMW Ferrari Bugatti Mercedes Audi Lamborghini-drivers sja… da’s ook wel weer heel leuk)