Toen ik destijds LR koos had ik argumenten die nog min of meer nog steeds gelden, dus voor mij weer een LR.
(nog onbekend was ( begin 2019) wat de SR precies zou gaan betekenen):
Tesla consideraties ..
Allereerst : Besef deze auto koop je maar 1 keer en als je jezelf ermee verwent, doe het dan ook goed.
Maar doe het voor jezelf en niet voor degene die naar je auto kijkt. Kortom spendeer niks aan de buitenkant wat niet nodig is. Ga voor comfort en alles wat je blij gaat maken. Kost hetgeen je wilt meer dan 25 % extra t.o.v. de meest eenvoudige versie denk dan nog een keer na.
Wielen
Aero scheelt je tot 5% (dus 500 i.p.v. 475 km range) en veert beter
Premium Audio(NB EK later met Long Range gekoppeld)
Wat heb ik niet nodig:
Audio (maar wel heel gaaf..)
Long range
Door Tesla network niet nodig.
Nu hooguit 4 ritten per jaar enigszins irritant als je het niet hebt. echter…
hogere restwaarde (+ meer km per cycle, gaat dus langer mee)
lol in (steeds meer) vakantie
sneller laden
hogere topsnelheid
snellere acceleratie (elke keer weer als je haast hebt…)
KwH is niet softwarematig alsnog te verhogen,
Beste meerwaarde in euro per km range van welke EV dan ook
Minder vaak laden en zelden noodzaak >80 % (=400 km) te laden.. (en gaat langer mee, minder cycles.)
Bij laden op de zaak wel handiger= grotere batterj te hebben:
Kan een laadpaal thuis schelen... is ook weer 1000 euro in mijn geval (schuco is genoeg voor noodgevallen).
NB wat ook scheelt in mijn geval is dat er 1 Suc op de route naar mijn werk ligt
Bij degradatie hogere restrange
Performance
wel heel duur voor een beetje lol waar je meestal niks aan hebt (behalve zuur kijkende BMW Ferrari Bugatti Mercedes Audi Lamborghini-drivers sja… da’s ook wel weer heel leuk)