Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Dat vind ik ook, maar ik reageerde op iemand die schreef dat iedereen naar je kijkt en dat je voor l** zou rijden bij 100 km/u. Dat is denk ik niet zo. Maar het is zeker fijn om zoveel range te hebben dat je zelf kunt kiezen welke rijstijl je hanteert. Vandaag een volle batterij leeggereden van Den Haag naar Maastricht bijvoorbeeld. :cool:
@Merijn, was ook eigenlijk bedoeld voor Mindbender..:wink:
 
En als je om je heen kijkt, zie je genoeg dikke bakken rustig rondrijden. ;-)
Als je een Tesla rijdt heb je inderdaad niets meer te bewijzen. Maar het gaat er mij hoofdzakelijk om onderweg wat actief bezig te zijn met autorijden. Bij 150km/u heb ik genoeg te doen, maar bij 120km/u begin ik me snel te vervelen en bij nog lagere snelheden moet ik mezelf bijna bezighouden om niet in slaap te vallen.
 
Het interesseert me niets wat een ander er van vindt. Vind het veel belangrijker, wat ik zelf vind. Heb de auto ook voor mezelf gekocht en niet om wat een ander er van vindt. :smile: Dat maakt het leven een stuk makkelijker..

Helemaal me eens !

He grootste deel van NL kan je/mag ook niet sneller…en die paar minuten tijdwinst… what the f..
ik rij dagelijks op de A2 vanaf Amsterdam richting Utrecht.. met 104 trajectcontrole rij ik iedereen voorbij .. met een gevoel van "losers" om je heen… beetje arrogant misschien.. Maar het is zo veel meer genieten.. zo veel plezieriger dan ICE… en dan moet ik die enkele keer wat meer plannen.. so what.. CO2 vrij, brandstofkosten van niets, superchargers zitten bij de prijs in..

Elon Musk just did a great job - thank you Elon !
 
Als je een Tesla rijdt heb je inderdaad niets meer te bewijzen. Maar het gaat er mij hoofdzakelijk om onderweg wat actief bezig te zijn met autorijden. Bij 150km/u heb ik genoeg te doen, maar bij 120km/u begin ik me snel te vervelen en bij nog lagere snelheden moet ik mezelf bijna bezighouden om niet in slaap te vallen.

Hier heb je wel een punt. Bij langere ritten 's avonds is ook mijn truc om te hard te rijden en/of muziek keihard te zetten. Als ik nu met een slapende baby rijd met muziek zacht en maar 100 km/u, moet ik idd opletten niet weg te suffen...
 
Zal allemaal zo zijn, waar het mij met name om gaat is dat tesla adverteert met iets wat gewoon niet klopt. Ze wekken valse verwachtingen. Kan er zelf mee leven omdat er ook veel voordelen zijn, maar als je een beetje in de buurt wilt komen van de 350 kilometer moet je van alles laten waar de auto voor bedoeld is. Net als wanneer je een nieuwe telefoon koopt, de batterij leeg vliegt en de verkoper doodleuk zegt dat je dan de gps en de mail maar uit moet zetten. Wat mij betreft heeft tesla maar 1 keuze: binnen 150, max 200 kilometer Super chargers. Dan is er niks aan de hand. En niks fastned, daar moet ik een adapter van 1.000 euro voor kopen en betalen voor de stroom.
 
Het interesseert me niets wat een ander er van vindt. Vind het veel belangrijker, wat ik zelf vind. Heb de auto ook voor mezelf gekocht en niet om wat een ander er van vindt. :smile: Dat maakt het leven een stuk makkelijker..
Ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zullen zijn. Maar ik krijg gewoon zelf het gevoel voor schut te rijden met 20km/u onder de maximumsnelheid in een snelle dure Tesla. Dat zal niet voor iedereen gelden, maar ik denk toch ook niet dat ik hier uniek in ben.
 
Vandaag voor het eerst constant 170 km pu gereden op de snelweg, aangezien ik wist dat ik een paar uur kon laden op de bestemming heb ik mij geen zorgen hoeven te maken om het verbruik. Zaten 4 volwassen en 2 kinderen in de auto. Reed heerlijk!!!
 
ofwel schiet je hier met spek, ofwel is er iets fout met je wagen.
Haha, leuke uitdrukking, maar nee, ik schiet gewoon met lood, .22LR en 9mm.

Ik denk ook niet dat er wat mis is met mijn auto. Het deel A58 tussen Bergen op Zoom en Middelburg is gewoon erg onzuinig door veel wind en veel hoogteverschillen: gemiddeld 260Wh/km voor 120km/u.

Het is allemaal wel te verklaren, maar het punt blijft dat de verkoopbelofte niet wordt waargemaakt en dat ik als resultaat daarvan zo langzaam moet gaan rijden dat ik mezelf voor schut vind staan. Meer SuperChargers lossen het probleem ook niet op, want daarmee verlies ik dagelijks een hoop tijd. Ik zie dat alleen maar als een oplossing voor lange doorreizen en noodgevallen. Alleen wat Widoh zegt is een oplossing: Destination charging is de oplossing voor afstanden als de mijne.
 
Gegeven wonen, werken en vrijtijdsbesteding rijdt de Tesla 80% van de kilometers op de A2 (Den Bosch - Utrecht - Amsterdam, rondje rond de Dom, haha).
Gewoon altijd 102 op de cruise control en iedereen bekijkt het maar met die trajectcontroles, stukjes 120, 130 en dan na 19:00 toch net weer anders. Haal gewoon de typical range cijfers. Start wel met voorverwarmde auto uit de garage, dat zal wel iets schelen. Nooit boetes en die paar minuten merk je niet. Lekker boeien dat de 190D's je voorbij walmen op de stukjes waar je dan net wat harder mag.
 
Vandaag voor het eerst constant 170 km pu gereden op de snelweg, aangezien ik wist dat ik een paar uur kon laden op de bestemming heb ik mij geen zorgen hoeven te maken om het verbruik. Zaten 4 volwassen en 2 kinderen in de auto. Reed heerlijk!!!
Je hebt helemaal gelijk: Als het kan doe ik het ook (zonder die 3 andere volwassenen en 2 kinderen). Hij voelt wat zwaar aan en het sturen had wat directer gemogen, maar ik kan er veel harder mee de uitvoeglus in dan alles wat ik voorheen geprobeerd heb ;-). Hij rijdt als een droom. Jammer alleen dat de droom niet zo lang duurt als is beloofd.
 
Daar klaagde mijn vrouw ook over, onderweg naar Frankrijk, dat het wel er slaapverwekkend is.... Kijk eens naar de grote Interstate ongelukken in de US, vaak door in slaap gevallen rijders met de CC aan....

Maar voor de 99% ritten: ik heb nul aanmerkingen! En naar Zuid Frankrijk vlieg ik sowieso.
 
Ik prijs me gelukkig dat ik me al enige tijd voor de komst van de Tesla ben gaan aanpassen qua snelwegsnelheden, verbruik, etc. En niet pas na de komst van de S.

Enige tijd terug reed ik overal op de snelweg max +50 te hard (als je nooit op de A1 voorbij Deventer rijdt snap je dit niet).
Voor complete oost-west trips op rustige momenten scheelt dat ook echt tijd.

Inmiddels kan ik er ook compleet vrede mee hebben om ergens rond de Vmax te rijden - vooral als er (veel) ander verkeer is.
Aan de andere kant zou ik er altijd voor kiezen om 1km te lopen en bij te laden versus niet bijladen en ~100 moeten rijden.

Nu is mijn woon-werk 10km en heb ik slechts af en toe een road trip door het land. Dus ik heb relatief makkelijk praten.
Als je dagelijks op een andere locatie zit, 200km verderop en elke dag een laadpunt-uitdaging hebt.. tsja...
 
Gegeven wonen, werken en vrijtijdsbesteding rijdt de Tesla 80% van de kilometers op de A2 (Den Bosch - Utrecht - Amsterdam, rondje rond de Dom, haha).
Ach, volgend jaar weer ik waarschijnlijk weer in Eindhoven en wordt mijn snelheid weer alleen maar beperkt door mijn voorganger ;-).
altijd 102 op de cruise control en iedereen bekijkt het maar met die trajectcontroles, stukjes 120, 130 en dan na 19:00 toch net weer anders. Haal gewoon de typical range cijfers.
Tja, voor mij doet dat het niet, maar ieder z'n meug.
Start wel met voorverwarmde auto uit de garage, dat zal wel iets schelen. Nooit boetes en die paar minuten merk je niet. Lekker boeien dat de 190D's je voorbij walmen op de stukjes waar je dan net wat harder mag.
Daar heb je helemaal gelijk in: Ik rijd er in de Tesla met 120km/u misschien 10 minuten langer op dan in de Renault met 152km/u, dus op 1:20 uur scheelt dat helemaal niets.

Het gaat om het gevoel niet gekregen te hebben wat beloofd is, en het gevoel met 20km/u onder de maximum snelheid voor schut te rijden met een nieuwe dure auto. In alle nuchterheid misschien wel een verzonnen probleem ;-).
 
Maar in de praktijk kun je dagelijks nog geen 250km rijden en zelfs daarvoor moet je al niet harder dan 120km/u rijden, ook al mag je 130km/u
Dat kan toch niet kloppen? Ik haal echt wel 300 bij gemiddeld gebruik (stukken 150 en stukken 100). Je hebt het toch wel over ritten met range charge? In jouw geval dien je gewoon dagelijks met een range charge te beginnen, dan is er niet zoveel aan de hand voor middelburg-tilburg lijkt me toch?
 
Verbruik met Aero-velgen

Je hebt helemaal gelijk: Als het kan doe ik het ook (zonder die 3 andere volwassenen en 2 kinderen). Hij voelt wat zwaar aan en het sturen had wat directer gemogen, maar ik kan er veel harder mee de uitvoeglus in dan alles wat ik voorheen geprobeerd heb ;-). Hij rijdt als een droom. Jammer alleen dat de droom niet zo lang duurt als is beloofd.

Zou graag eens wat verbruikscijfers kennen van mensen met de Aero wheels. Iemand?
Als ik dit filmpje bekijk zie ik een extreem laag verbruik en vraag me af of dit (grotendeels) door de Aero-velgen komt.
 
Dat kan toch niet kloppen? Ik haal echt wel 300 bij gemiddeld gebruik (stukken 150 en stukken 100). Je hebt het toch wel over ritten met range charge? In jouw geval dien je gewoon dagelijks met een range charge te beginnen, dan is er niet zoveel aan de hand voor middelburg-tilburg lijkt me toch?

Met een Range Charge geen 250km halen betekend dat je >300Wh/km verbruikt - gemiddeld!
Inmiddels paar road trips gedaan en op lange afstanden moet je echt flink je best doen om >270 gemiddeld te halen.

Dus òf die weg in Zeeland is echt klote, òf de auto van MinderBender heeft een extreem verbruik (bijv. sporing niet goed?)

Ik zou niet bescheiden zijn met een Range Charge, het gaan om hoe lang hij op 100% staat, dus als je hem eind vd ochtend op 100% hebt en je gaat rijden hij zo weer <100. Range Charge en een weekend laten staan is veel minder goed voor de accu.
 
Ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zullen zijn. Maar ik krijg gewoon zelf het gevoel voor schut te rijden met 20km/u onder de maximumsnelheid in een snelle dure Tesla. Dat zal niet voor iedereen gelden, maar ik denk toch ook niet dat ik hier uniek in ben.
Volgens mij wordt je aanzien, voor zover je daar belang aan hecht, niet bepaald door hoe hard je rijdt, maar wat je rijdt..:wink: Heb meer waardering voor een Bentley met 80km/u dan een GTI met 160 km/u. Zou daar meer waarde aan hechten..
 
Gelden, je zegt het al, ik haal 300. Ik haal ook 300 km als ik gewoon de mac snelheid rijdt... En dat is significant minder dan 480 of 400... Zoals mindbender al zegt, 122k betalen en dan zoveel minder krijgen is niet ok, daar moet iets tegenover komen te staan....