You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gelden, je zegt het al, ik haal 300. Ik haal ook 300 km als ik gewoon de mac snelheid rijdt... En dat is significant minder dan 480 of 400... Zoals mindbender al zegt, 122k betalen en dan zoveel minder krijgen is niet ok, daar moet iets tegenover komen te staan....
Op welke tijden zit jij op de snelweg? Mij lukt het overdag niet of nauwelijks om zo hard te rijden. Moet daarbij wel melden dat mijn route vaak de A67 is, waar inhalen voor vrachtverkeer is toegestaan..:crying: Het resultaat is dat ik me dan alleen maar zit op te fokken..Als je een Tesla rijdt heb je inderdaad niets meer te bewijzen. Maar het gaat er mij hoofdzakelijk om onderweg wat actief bezig te zijn met autorijden. Bij 150km/u heb ik genoeg te doen, maar bij 120km/u begin ik me snel te vervelen en bij nog lagere snelheden moet ik mezelf bijna bezighouden om niet in slaap te vallen.
Ik doe inderdaad geen range charge, omdat mijn rit dagelijks is en Tesla zegt dat een range charge niet voor dagelijks gebruik is. Jahoor, je mag mij een masochist noemen ;-).Dat kan toch niet kloppen? Ik haal echt wel 300 bij gemiddeld gebruik (stukken 150 en stukken 100). Je hebt het toch wel over ritten met range charge? In jouw geval dien je gewoon dagelijks met een range charge te beginnen, dan is er niet zoveel aan de hand voor middelburg-tilburg lijkt me toch?
Anyway, ik denk dat het duidelijk is. Ben erg benieuwd naar de wintermaanden....
Gelden, je zegt het al, ik haal 300. Ik haal ook 300 km als ik gewoon de mac snelheid rijdt... En dat is significant minder dan 480 of 400... Zoals mindbender al zegt, 122k betalen en dan zoveel minder krijgen is niet ok, daar moet iets tegenover komen te staan....
Ik doe inderdaad geen range charge, omdat mijn rit dagelijks is en Tesla zegt dat een range charge niet voor dagelijks gebruik is. Jahoor, je mag mij een masochist noemen ;-).
Ik ben hier ook zeer nieuwsgierig naar. Ze zijn lelijk, maar als het helpt kan het het overwegen waard zijn.Zou graag eens wat verbruikscijfers kennen van mensen met de Aero wheels. Iemand?
Als ik dit filmpje bekijk zie ik een extreem laag verbruik en vraag me af of dit (grotendeels) door de Aero-velgen komt.
Hahaha, als je het zo bekijkt: Inderdaad! :smile:Volgens mij wordt je aanzien, voor zover je daar belang aan hecht, niet bepaald door hoe hard je rijdt, maar wat je rijdt..:wink: Heb meer waardering voor een Bentley met 80km/u dan een GTI met 160 km/u. Zou daar meer waarde aan hechten..
Het zit hem niet in die wielen, maar waarschijnlijk de snelheid. Denk niet dat je met die wegen met sneeuw en ijs er met 130 km/u over heen blaast. In de film zie ik de teller niet boven de 80 km/u komen..Ik ben hier ook zeer nieuwsgierig naar. Ze zijn lelijk, maar als het helpt kan het het overwegen waard zijn.
En de spoiler, maakt die nog een verschil? Ik heb een P85, maar ik heb hem er af gelaten. Men zegt dan de oude spoiler wel degelijk een aërodynamische functie had, maar dat de nieuwe dat niet meer heeft. Weet iemand meer. (Een spoiler dient in tegenstelling tot een vleugel niet voor het verhogen van de downforce, maar voor verstoren van de luchtstroom aan de achterzijde, zodat het 'vacuüm' van de wake gemakkelijker gevuld kan worden, met minder luchtweerstand als gevolg)
Gewoon, in de spits, zoals iedereen. Maar op de A58 kom je na Bergen op Zoom niemand meer tegen, omdat daar - buiten Widoh - geen mensen meer wonen ;-).Op welke tijden zit jij op de snelweg? Mij lukt het overdag niet of nauwelijks om zo hard te rijden. Moet daarbij wel melden dat mijn route vaak de A67 is, waar inhalen voor vrachtverkeer is toegestaan..:crying: Het resultaat is dat ik me dan alleen maar zit op te fokken..
Die zullen dan ook wel een gevaar op de weg geweest zijn; Blij dat ik er niet achter gezeten heb. En ze zullen ook wel meer dan 25% minder dan de geadverteerde acceleratie en topsnelheid aangehouden hebben.Studenten reden 625 km, da's 25% meer dan geadverteerd...
Precies! Mijn resultaten zijn met 14 graden 's ochtends. Ik houd mijn hart vast voor het resultaat met -14 graden 's ochtends...Anyway, ik denk dat het duidelijk is. Ben erg benieuwd naar de wintermaanden....
Denk toch dat die A58 een enorme energieslurper is. Maandag met range charge vertrokken vanuit Zoutelande naar Antwerpen, uiteindelijk heen en terug 294km afgelegd en gelukkig op bestemming kunnen laden (5 uur stopcontact), anders had ik toch een probleem gehad. Bij thuiskomst 23km over. Rijd wel overal de maximum snelheid en dat is een heel stuk 130.
Gewoon, in de spits, zoals iedereen. Maar op de A58 kom je na Bergen op Zoom niemand meer tegen, omdat daar - buiten Widoh - geen mensen meer wonen ;-).
- - - Updated - - -
Die zullen dan ook wel een gevaar op de weg geweest zijn; Blij dat ik er niet achter gezeten heb. En ze zullen ook wel meer dan 25% minder dan de geadverteerde acceleratie en topsnelheid aangehouden hebben.
- - - Updated - - -
Precies! Mijn resultaten zijn met 14 graden 's ochtends. Ik houd mijn hart vast voor het resultaat met -14 graden 's ochtends...
Dat komt omdat het grootste ongemaakt dat je daar van een ICE aan ondervindt is dat je wat vaker bij de pomp staat dan je gehoopt had. Vandaar mijn vergelijking met een M5 met een 12 liter tank met de vulopening ter dikte van een rietje. Als ICEs dat zouden hebben, zouden het niet halen van de bestemming en langdurig tussentijds laden ineens tot die ongemakken behoren en zouden mensen echt wel klagen.Natuurlijk is het verbruik bij een elektrische auto extra zichtbaar en extra belangrijk, maar deze rooskleurige verbruikscijfers gelden natuurlijk voor alle auto's! Je verbruikt makkelijk 2x de hoeveelheid benzine dan geadverteerd bij sportief rijden en daar hoor je nooit iemand over klagen...
Gezien de grotere ongemakken zou het van goede smaak getuigen om dat wel te doen. De toch al niet haalbare 480km verhogen naar 502km terwijl het klachten regent over het bereik is in elk geval geen goede smaak. Om over het verwijderen van buitenspiegels en afplakken van naden nog maar te zwijgen.Zou ook vreemd zijn als Tesla als enige 'eerlijke' verbruikscijfers adverteert. Er staat ook bij vermeld 'NEDC' of 'bij 88 km/u constante snelheid'. Ik hoop heel erg dat de verbruikstest in de EU worden aangepast (net zoals in de VS recent is gebeurd) zodat bij alle auto's realistischere cijfers geadverteerd worden.
Met een range charge haal ik mijn rit tegen de lokale maximum snelheid van 120km/u en 130km/u inderdaad gemakkelijk. Het houdt niet over, maar het is zeer goed te doen. Overigens heb ik nooit last van range anxiety, omdat het het altijd aan kunt zien komen dat je te kort komt en daar dan gemakkelijk wat aan kunt doen door langzamer te gaan rijden.Omdat ze ervan uit gaan dat dagelijkse ritten niet zo lang zijn. Voor die ritten van jou is range charge juist bedacht.
Het zou mij niet verbazen: Ik heb daar bij slecht weer al een keer 267Wh/km gemiddeld over 50km geklokt voor 120km/u. Ik kan me voorstellen dat 130km/u onder vergelijkbare omstandigheden dan gemiddeld 290Wh/km kost.290Wh/km gereden?
Tja, als ik moet gaan uitleggen waarom ik het een probleem vind niet harder te kunnen dan 100km/u met de duurste auto die ik ooit gekocht heb, met een geadverteerd vermogen van 416pk en acceleratie van 0..100 in 4.2 seconden, dan zijn we nog wel even bezig. Ik vind in elk geval het een forse beperking in mijn vrijheid van gebruik en een teleurstelling in wat ik gekregen heb ten opzicht van wat me verkocht is. Daarnaast is 100 rijden poepsaai en heb ik sterk de indruk voor schut te rijden in mijn mooie nieuw dure auto die niet harder 'kan' dan 100km/u en door iedereen wordt ingehaald. Het is allemaal al eens gezegd, en niet alleen door mij. Wat tijdswinst betreft heb je gelijk: Dat maakt nauwelijks een verschil. Maar hoewel vaak gebruikt als excuus, is tijdswinst zelden het motief voor (te) hard rijden: Hard(er) rijden is gewoon leuker!Ik snap het probleem niet zo. Ik rij altijd 100 km/hr en rij daarmee heerlijk relaxed. In de randstad is de tijdwinst door 120 km te rijden zowieso zeer beperkt en ik heb nog niemand meegemaakt die me meewarig aankijkt met deze snelheid.
Nee, dat is een beperking van de gebruikte accutechnologie en dat moet bij verkoop gewoon gemeld worden. F=1/2 * rho * V2, dat is een natuurwet.Als het 10 graden vriest moet je gewoon rekening houden met 30% verlies aan range. Dat is gewoon een natuurwet.
Ben ik met je eens. Behalve als je die 300km dagelijks rijdt en je voor de aankoop verzekerd is dat dat geen probleem is.voor die paar keren dat je meer dan 300 km op een dag rijdt
Precies! Je verwoordt precies mijn mening.Die 480 zit wat mij betreft net zo over het randje als wat alle andere automakers doen met hun verbruikscijfers: low rolling resistance banden eronder. naden afplakken, etc. Maar in het geval van een EV is de betrouwbaarheid van dit soort cijfers extra relevant. Je zou hopen dat een game changing company ook dit spelletje niet zou meespelen.
Dat vind ik ook. Maar ik verwacht ook nog wel dat dat komt met latere updates.De real world range van de auto wordt uiteraard door de natuur sterk beïnvloed, maar Tesla zou softwarematig meer kunnen doen. Bijv. Typical range afhankelijk maken van temperatuur of weersomstandigheden (of daarvoor een nieuw begrip ontwikkelen).
Zelfs voor mij is het probleem niet megagroot. Met destination charging valt het op te lossen en met dagelijks range charge valt er omheen te werken, al zal ik voor dat laatste wel de toezegging ruimhartig met de accugarantie om te gaan van Tesla willen. Ik verwacht in elk geval nog niet de auto hiervoor weg te doen.In Nederland is het probleem niet megagroot, zowel door de afstanden als door de relatief goede beschikbaarheid van laadpalen. Hier in Frankrijk, waar ik nu ben, is het wel een issue.