MindBender
Bite my shiny metal ass
Vandaag even de benchmark met de Renault afgemaakt. De 'schade' van mijn mispeer gisteren door 50km in de 5e versnelling af te leggen ipv. de 6e valt mee. Vandaag heb ik op de heenweg 6.0l/100km verbruikt met 120km/h op de CC, waar dat gisteren 6.1l/100km was. Vandaag had ik wat langzaamrijdend tot stilstaand verkeer onderweg, maar ik denk dat dat niet zo'n grote invloed heeft gehad. Voor maximaal contrast ga ik dan ook uit van de cijfers van vanochtend, de zuinigste.
Vanmiddag ben ik met 152km/h op de CC terug naar huis gereden. De rit was zeer representatief of anders iets sneller dan normaal. Ik was laat vertrokken, dus het meeste heb ik inderdaad met 152km/h op de CC kunnen afleggen. Ik moest een aantal keer afremmen voor tragere inhalers en tussen Tilburg en Breda had ik drie inhalende vrachtauto's.
Met 152km/h op de CC was mijn absolute verbruik 9.8l, mijn gemiddelde verbruik 7.5l/100km, mijn gemiddelde snelheid 125.2km/u en de afgelegde afstand 130.6km.
Met 124km/h op de CC was mijn absolute verbruik 7.8l, mijn gemiddelde verbruik 6.0l/100km, mijn gemiddelde snelheid 89.1km/u en de afgelegde afstand 130.5km.
The bottom line: Lekker doorrijden met mijn Renault kost me 25% extra diesel, wat ik er overigens graag voor over heb. Als 240Wh/km zo'n beetje gemiddeld is voor 120km/h met mijn Tesla, dan zou lekker doorrijden me een verbruik van 300Wh/km op moeten leveren.
- - - Updated - - -
Vanmiddag ben ik met 152km/h op de CC terug naar huis gereden. De rit was zeer representatief of anders iets sneller dan normaal. Ik was laat vertrokken, dus het meeste heb ik inderdaad met 152km/h op de CC kunnen afleggen. Ik moest een aantal keer afremmen voor tragere inhalers en tussen Tilburg en Breda had ik drie inhalende vrachtauto's.
Met 152km/h op de CC was mijn absolute verbruik 9.8l, mijn gemiddelde verbruik 7.5l/100km, mijn gemiddelde snelheid 125.2km/u en de afgelegde afstand 130.6km.
Met 124km/h op de CC was mijn absolute verbruik 7.8l, mijn gemiddelde verbruik 6.0l/100km, mijn gemiddelde snelheid 89.1km/u en de afgelegde afstand 130.5km.
The bottom line: Lekker doorrijden met mijn Renault kost me 25% extra diesel, wat ik er overigens graag voor over heb. Als 240Wh/km zo'n beetje gemiddeld is voor 120km/h met mijn Tesla, dan zou lekker doorrijden me een verbruik van 300Wh/km op moeten leveren.
- - - Updated - - -
De grote vraag is: "Wat is de als normaal aanvaarde capaciteitsafname?" Oftewel: Hoe groot moet de capaciteitsafname tenminste zijn voordat de batterij onder garantie wordt vervangen?Except in the cases of a collision, opening of the battery pack by non-Tesla personnel or intentional abuse (lighting the pack on fire with a blowtorch is not covered!), all damage is covered by warranty, including improper maintenance or unintentionally leaving the pack at a low state of charge for years on end. The battery will be replaced at no cost by a factory reconditioned unit with an energy capacity equal to or better than the original pack before the failure occurred.
The intent is to provide complete peace of mind about owning your Model S even if you never read or followed the instructions in the manual.
Elon