Nee, je hoeft de Model S niet echt warm te rijden. De Model S beschermt zichzelf tegen dat soort "misbruik".Wat ik me nu afvraag is het volgende. Een ICE moet je rustig warm rijden, omdat niet alle motor onderdelen even snel uitzetten (zoals ik begrepen heb). Nu, woon ik niet al te ver van de snelweg af, en moet ik dus op dit moment nog rustig die snelweg oprijden.
Ik had in gedachten dat dit met de Tesla straks niet meer hoeft. Maar ik begrijp nu dat dit niet helemaal klopt, want als de batterij nog koud is, dan is dit
1) slecht voor de batterij?
2) slecht voor het 'verbruik'?
3) ....?
Iemand?
Ik heb overigens net 150km gereden naar Antwerpen en terug, heb nu eens 110km/h aangehouden. Resultaat: 210Wh/KM.
In België zat ik op 199Wh/KM, maar hoe dichter ik bij Middelburg kwam hoe harder het waaide.
Snelheid maakt echt hét verschil.