Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmiddag vanuit gemeente Overbetuwe terugrijdend via de A2 (max. 100 vanaf Utrecht), daarna A9 even stokkend verkeer, daarna weer verder. Bij Amstelveen kijk ik toevallig even op het gemiddeld verbruik over de laatste 50 km: 166 Wh! Dat heb ik nog niet eerder gezien. Eerlijk is eerlijk: het over een stukje langzaam rijden op de A9 helpt dus wel. Maar..... de airco stond ook aan, dus dat valt blijkbaar inderdaad mee! :smile:
 
Na 6314 km laat de verbruiksmeter in mijn Tesla een verbruik zien van 1519 kW, 240 wH/km. De meter in de meterkast zegt dat er 1762 kW is afgenomen. Dit is een verschil van 243 kW ofwel 16%. Dit zijn niet alleen laadverliezen, hier zit ook het regelmatig voorverwarmen van de auto in terwijl deze nog aan de lading hangt.
 
Hogere buiten temperatuur gunstig voor verbruik.
8egezare.jpg
 
Met een gemiddeld verbruik van 200wh/km op bijna 17.000 km kom je denk ik aanmerking voor een podiumplaats.
En dan moet de lente en zomer nog beginnen. Chapeau !

Zijn er hier mensen die gemiddeld onder de 200wh/km uitkomen ?

Ritjes in de omgeving met veel 80 en 50 km/u wegen kan ik rond 190 wH/km op de meter krijgen. Zitten er veel snelwegkilometers in met max 100 km dan wordt het 210 wH/km. Ik rij met 21" Continentals die niet zuinig zijn.
 
Ik blijf me verbazen hoe zuinig iedereen hier rijdt... Woon/werk 9 km enkele reis, veel optrekken/ afremmen (regen) 50/60/70 stukken: 230 wh/km als ik mijn best doe... (21" Continentals)

Wat is jullie geheim?
(en nee, voor mijn idee is het niet de zware rechtervoet...)

Ligt niet aan jou, zoals Wim al aangeeft zijn die 21" Conti's niet zuinig. Ik heb ze ook en het is bij mij vergelijkbaar.
Ben benieuwd wat de beste keuze wordt voor de 21" zodra er nieuwe nodig zijn, zowel qua verbruik als qua geluid?
 
Ik blijf me verbazen hoe zuinig iedereen hier rijdt... Woon/werk 9 km enkele reis, veel optrekken/ afremmen (regen) 50/60/70 stukken: 230 wh/km als ik mijn best doe... (21" Continentals)

Wat is jullie geheim?
(en nee, voor mijn idee is het niet de zware rechtervoet...)

Een geheim is het niet, maar vrijwel alles op cruise control rijden helpt heel goed.
 
Denk dat ik ook nog wat ervaring op moet doen met zuinig rijden. Ik rijd al wel zoveel mogelijk op de cruise control maar heb ook veel korte ritjes.
Wat me ook opvalt is dat het verschil tussen de Tripmeter B en de overall km-stand van de auto groter lijkt te worden. B heb ik nooit gereset sinds de aflevering.
Verbruik tm 20140408.jpg
 
Denk dat ik ook nog wat ervaring op moet doen met zuinig rijden. Ik rijd al wel zoveel mogelijk op de cruise control maar heb ook veel korte ritjes.
Wat me ook opvalt is dat het verschil tussen de Tripmeter B en de overall km-stand van de auto groter lijkt te worden. B heb ik nooit gereset sinds de aflevering.

De kilometers op tripmeter A zijn recenter dus met hogere temperaturen gemaakt. Dan verbruikt de Model S flink minder energie per km. Als gevolg daarvan zal ook het verbruik op tripmeter B door de zomer heen dalen, dit verloopt alleen langzamer omdat het gemiddelde over veel meer kilometers berekend wordt.