Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet niet hoe jullie het doen, ik krijg alleen maar dergelijke waardes:
View attachment 47752
Gisteren op cc (130) vanaf Breukelen naar Breda. Ook weer 270 gemiddeld.
Ook weer terug gereden naar Amsterdam en zat na 150km op 168Wh/km.

Mijn teller sinds mijn nieuwe banden zit op 228Wh/km over 3600km nu.

Ik doe niets raars. Zit vaak zat op de linkerbaan en rijd gewoon 130 waar het mag. Al was dit wel veel 100km/h tussen Rotterdam en Amsterdam.
 
Ook weer terug gereden naar Amsterdam en zat na 150km op 168Wh/km.

Mijn teller sinds mijn nieuwe banden zit op 228Wh/km over 3600km nu.

Ik doe niets raars. Zit vaak zat op de linkerbaan en rijd gewoon 130 waar het mag. Al was dit wel veel 100km/h tussen Rotterdam en Amsterdam.

ik zit over 14.000km op 218 en nu 1900km vakantie op 202.
@ maurice: ik denk dat de standaard banden, een correcte bandendruk en de eco-stand van de ac het hem doen
 
Vandaag op de A2 heen en weer 108 km met een verbruik van 195 Wh/km:
- 102 km/h cruse control
- pano max open met rechtsachterraam op een kiertje om de lage resonantie te voorkomen
- 20" UHP PZero zomerbanden (label C) 245 resp. 285 breed op 2,9 bar
- range mode on
- a/c off
- low
- parkeerlichten voor en achter i.c.m. mistlichten voorzijde aan

Nog lang geen 168, maar toch al flink minder dan life time average van 234.

Met pano dicht was vast een betere waarde te bereiken, maar ja, daar heb ik geen pano voor genomen.
 
Ik weet niet hoe jullie het doen, ik krijg alleen maar dergelijke waardes:
View attachment 47752
Gisteren op cc (130) vanaf Breukelen naar Breda. Ook weer 270 gemiddeld.

eigenaardig...
zelfde traject, tot Oosterhout, aan max. toegelaten snelheid, op cc.
continu op low .
alle andere spullen stonden aan : radio (Rdio), airco, opladen van gsm, ....

verbruik : 212 !
 
Ik rijd altijd met ac in eco stand. En met de juiste bandenspanning. Teller A geeft verbruik sinds ik op Pirelli pzero 20" rijd. Daarvoor was het de std 19".

Dat is toch wel veel, Maurice. Ik gebruik de Tesla maximaal! en ben totaal niet bezig met zuinig rijden en hoef me ook nooit zorgen te maken of ik genoeg range heb. Scheuren dus, en na 17.000 km zit ik op 250... (19") Vergeleken met anderen die ik ontmoet bij de Supercharger is dat al hoog, maar jij zit daar nog 10% boven... Er is elders op dit forum een wiki pagina met het verbruik van de US owners, wellicht kun je daar ook eens benchmarken?

Het enige andere wat ik nog kan bedenken is de impact van veel korte ritjes?
 
ik zit over 14.000km op 218 en nu 1900km vakantie op 202.
@ maurice: ik denk dat de standaard banden, een correcte bandendruk en de eco-stand van de ac het hem doen


Ook ik 218 Wh/km over 10.000 km en deze week met het mooie weer op 186 Wh/km over 600 km..
Standaard 19" banden 3,1 bar.
Ik rij vrijwel altijd de max. toegestane snelheid op de CC met AC op eco stand.
 
Mijn stand bij 25.000km. Teller B is sinds ik de nieuwe motor heb, maar de lagere waarde ligt puur aan het weer.
emabuhed.jpg
 
Ook ik 218 Wh/km over 10.000 km en deze week met het mooie weer op 186 Wh/km over 600 km..
Standaard 19" banden 3,1 bar.
Ik rij vrijwel altijd de max. toegestane snelheid op de CC met AC op eco stand.
AC op eco stand - is dat hetzelfde als "range mode"? Heb ik overigens niet - ik vind het lekker als mijn auto snel op temperatuur is, en zeker op lange ritten maakt het uiteindelijk weinig uit, was mijn conclusie na wat experimentjes in het begin.
 
AC op eco stand - is dat hetzelfde als "range mode"? Heb ik overigens niet - ik vind het lekker als mijn auto snel op temperatuur is, en zeker op lange ritten maakt het uiteindelijk weinig uit, was mijn conclusie na wat experimentjes in het begin.


Ik geloof inderdaad dat het 'range mode' is. In de winter maakt het wel wat uit, nu met het betere weer waarschijnlijk niet.
 
Ik heb nu precies de eerste 1000 kWh verbruikt, goed voor 4770 km (in een maand tijd...) Daarmee kom ik op gemiddeld 209 Wh/km. Heb altijd de airco aan en de range mode gebruik ik nooit. Wel veel snelwegkilometers. Het is in mijn ervaring bijzonder lastig om structureel onder de 190 Wh/km te komen, dan moet je er een flink gezapige rijstijl op nahouden. Andersom, afgelopen donderdagavond met een gemiddelde van bijna 115 km/uur van Hilversum naar Brussel gereden (kruissnelheid op de snelweg 130-140 km/uur) met een verbruik van iets boven de 240 Wh/km. Ik moet behoorlijk gekke dingen gaan doen wil ik buiten de 190-240 Wh/km range komen.
 
Mijn verbruik blijft maar zakken!

Vanmiddag Amersfoort -> Middelburg gereden met 192Wh/km gemiddeld.

Op de A58 heb ik 120 ~ 130 gereden en zat daar op 202Wh/km.

Over de afgelopen 4500km is mijn verbruik nu 225Wh/km gemiddeld, maar de laatste 2.000km lijk ik wel onder typical van 200Wh/km te hebben gezeten.

Ben benieuwd hoe MindBender zijn verbruik de laatste tijd is. Of zal dit door mijn nieuwe Nankang Eco banden komen? (Die overigens prima rijden).