Xfrank
Well-Known Member
. En zo lijkt me 380 km toch ook nog niet echt haalbaar.
Serieus, met een 90D
Vorig jaar heb ik met mijn 60kw 388km gereden en dan nog over 3 dagen gespreid.
Pappie , je moet wel een beetje uw best doen hé:wink:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
. En zo lijkt me 380 km toch ook nog niet echt haalbaar.
Serieus, met een 90D
Vorig jaar heb ik met mijn 60kw 388km gereden en dan nog over 3 dagen gespreid.
Pappie , je moet wel een beetje uw best doen hé:wink:
Ik zet de verbruiksgrafiek dan wel op "instant range" dan geeft ie precies aan of je je bestemming gaat halen.
Serieus, met een 90D
Vorig jaar heb ik met mijn 60kw 388km gereden en dan nog over 3 dagen gespreid.
Pappie , je moet wel een beetje uw best doen hé:wink:
Je bedoelt dat je meer dan 3 dagen nodig had om 388km af te leggen op 1 lading in een 60kWh? ;-) Een gemiddelde van 5km/u?
De rust moet nog bij je indalen. Als pappie wat ouder wordt gaat dat vanzelf :smile:Ik noemde mezelf ook altijd een rustige chauffeur. Ik rij 120 à 125 km/u, maar dan blijf ik nu dus toch hangen rond de 240 wh/km. En zo lijkt me 380 km toch ook nog niet echt haalbaar.
Ik noemde mezelf ook altijd een rustige chauffeur. Ik rij 120 à 125 km/u, maar dan blijf ik nu dus toch hangen rond de 240 wh/km. En zo lijkt me 380 km toch ook nog niet echt haalbaar.
Laat je niet gek maken door Wim, Hans of XFrank. Die halen uit de accu wat 90% van de anderen niet halen. Temperatuur, wind en vooral snelheid bepalen veel van je verbruik. Met 120 a 125 en de huidige temperatuur is 240 geen verkeerde waarde hoor. In de winter boven de 300 km range komen betekend erg rustig rijden (100/110).
Mijn all time gemiddelde nu na 30000 km is 247 wh/km. Redelijk veel korte stukjes.
En dan maakt het ook nog uit of er op een winterband of 21" ipv 19" wordt gereden.
21" en/of winterbanden verhoogd het gebruik met 3% dus mocht men op een combinatie van winterband op maat 21" rijden (zeldzaam) dan scheelt dat zeker 5%.
Ik denk dat het onafgeveerde gewicht van de velg/band-combinatie ook meetelt bij verbruik.19" of 21" zou eigenlijk geen verschil moeten maken. Breedte van de band wel.
Weet iemand waarom (en of) 21" minder zuinig zou zijn?
Ik denk dat het onafgeveerde gewicht van de velg/band-combinatie ook meetelt bij verbruik.
Het kost immers meer energie om een zwaarder wiel in beweging te krijgen. En ik vermoed dat de 21" set zwaarder is dan de 19".
Ik denk dat het onafgeveerde gewicht van de velg/band-combinatie ook meetelt bij verbruik.
Het kost immers meer energie om een zwaarder wiel in beweging te krijgen. En ik vermoed dat de 21" set zwaarder is dan de 19".