Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Hier ook gebruik > 250 na 30k km, rij bijna altijd buiten de spits en niet in de randstad, dus dat betekent meestal hogere snelheid en zonder windbrekers voor me. En bredere achterbandjes dat helpt ook niet. Maar wel een hoop fun :)
ImageUploadedByTapatalk1406891164.592686.jpg
 
Hier ook gebruik > 250 na 30k km, rij bijna altijd buiten de spits en niet in de randstad, dus dat betekent meestal hogere snelheid en zonder windbrekers voor me. En bredere achterbandjes dat helpt ook niet. Maar wel een hoop fun :)
View attachment 55188

Dit zijn exact mijn verbruik cijfers, en dan met 21". Dus zal wel niets aan de hand zijn met mijn S......
 
Mijn tussenstand tot nu toe:
Epoch: 44.218,8km 10.013,9kWh 226Wh/km
eRally: 13.682,2km 2.787,2kWh 204Wh/km

Een range charge geeft op dit moment een verwachte typical range van 342km. Vorige week, voordat ik een range charge gedaan had, zat dat rond de 330km. Die range charge van vorige week gaf een verwachte typical range van 376km. De dag erna heb ik nog een 95% charge gedaan, die ik ook echt bijna helemaal heb leeggereden. Buiten deze twee >90% charges heb ik de laatste >4 maanden niet boven de 90% geladen. Ziet er goed uit. Ben benieuwd naar de winter, maar echt vergelijkbaar gaat het niet zijn: Morgen is mijn laatste dag in Middelburg :-(.
 
Vandaag met geknepen billen gereden!!!

Den haag naar slagharen begonnen met 377 typical en de hele weg 20 a 30 sneller dan toegestaan gereden. op slagharen aangekomen met:
uploadfromtaptalk1407102869591.jpg


Daarna van slagharen naar zevenaar hele weg 95 tot op het eind 85 gereden!!! Was zeer spannend

uploadfromtaptalk1407103015971.jpg
 
Ok, dus echt groot verschil met rijstijl. Ik ben nu reeds 200km rustig aan optrekken en snelheid precies op toegestane. Ik zit nu met gemixed snelweg/binnendoor op 188kW. Merk ook echt dat een constante snelheid van 100 zuiniger is dan binnendoor op 50/80 wegen waar je wisselt in snelheden.

Goed om te weten als ik pad naar Frankrijk ga.... Nu weer terug naar "gewone" rijstijl.
 
Zo te zien aan je B stand, rijd je gemiddeld altijd iets harder dan toegestaan :)

:) inderdaad....maar steeds meer netjes...in mijn benzine auto werd ik opgefokter door het geluid, en nu vind ik best lekker om in alle rust rond te zoeven.

Was Emsburen niet dichterbij?

vie emsburen was 315 km en via zevenaar 263

Volgende week woensdag ga ik naar london....ik denk dat het max 110 cruise control word
 
Onderstaande post overgenomen uit het topic Met de Tesla op vakantie in Europa.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

quote_icon.png
Originally Posted by Nuke viewpost-right.png

Na een ramp rit van 12 uur naar london sta ik te laden bij supercharger LONDON PORTMAN SQUARE.

Mijn tesla p85+ haalt max 68kw en dan is tie zo goed als leeg na een max charge !!!!

attachment.php?attachmentid=56443&d=1407985862.jpg
attachment.php?attachmentid=56444&d=1407985880.jpg

Tesla al gebeld? Das niet goed... Maar 239 gemiddeld dan ben je best hard gegaan... Niet dat dat uit mag maken.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb meerdere malen na een range charge de accu in één rit bijna/volledig leeg gereden en kwam daarbij steeds uit op 74-75kWh verbruik bij 0 km range.
De airco had ik daarbij aan. Belangrijk om te weten is dat als je de accu in meerdere ritten leeg rijdt, waarbij de auto tussen 2 ritten langere tijd stil staat, je deze 74-75kWh niet gaat halen. De laatste keer was 2 weken geleden van Auxerre naar Nijvel in één rit van 395,5 km met 1 korte stop van 15 minuten. Aan het eind nog 5 km = ca. 1 kWh over. Totaal dus 73+1 = 74kWh.
Afbeelding 352.jpg


Onderstaand vanaf range charge in één dag met meerdere korte stops (max. 1 uur) naar 0 km :
Afbeelding 354.jpg
 
Last edited:
Hans,

duidelijke gegevens zo ja. Het feit dat je al aangeeft dat je die 74kW niet haalt als je hem tussendoor langere tijd stil laat staan wijst des te meer naar de richting dat de tripmeter enkel het verbruik van de aandrijfmotor mee neemt. Een " clandestien verbruik" door langer stil te staan zou mijns inziens makkelijk mee te moeten zijn nemen in de berekening bij de tripmeter. Blijkbaar heeft Tesla ervoor gekozen dit niet te doen.