Ik hoorde deze opmerking over alleen maar op de rechterbaan rijden van een BMW verkoper, dus zit misschien in dezelfde lijn
Dat ging dan waarschijnlijk over de i3. :tongue:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik hoorde deze opmerking over alleen maar op de rechterbaan rijden van een BMW verkoper, dus zit misschien in dezelfde lijn
Al eerder eens aangegeven, ik haalde in de zomer 175km bij 180-210 km per uur continue. Had nog wel wat juice over maar niet veel. Denk nu met de kou 125-150km range?
Heb afgelopen maandag een volledige rangecharge gedaan (is bij mij 375km typical) en helemaal tot in de 'zero-mile protection gereden. Na 311 afgelegde km's en 70,4 verbruikte kWh was het gedaan.
Stel dat bijgaande inschatting van de energie-inhoud van de batterij klopt, én ik de zero-mile protection nauwelijks heb aangesproken (dat is ook zo), dan zijn er dus ruim 5 kWh verdwenen uit mijn batterij: 70,4 + 9 = 79,4 totale inhoud van de 85kWh batterij.
Ruim 5 kWh verlies na een jaar en 50.000km lijkt me wat veel.
Andere ervaringen hier??
Klopt dat niet gewoon: je TR is 375, dat was bij aflevering 405 dus 30 kwijt dat is 7,5 %, dus van 85 kWh is dat ca 6,5 kWhHeb afgelopen maandag een volledige rangecharge gedaan (is bij mij 375km typical) en helemaal tot in de 'zero-mile protection gereden. Na 311 afgelegde km's en 70,4 verbruikte kWh was het gedaan.
Stel dat bijgaande inschatting van de energie-inhoud van de batterij klopt, én ik de zero-mile protection nauwelijks heb aangesproken (dat is ook zo), dan zijn er dus ruim 5 kWh verdwenen uit mijn batterij: 70,4 + 9 = 79,4 totale inhoud van de 85kWh batterij.
Ruim 5 kWh verlies na een jaar en 50.000km lijkt me wat veel.
Andere ervaringen hier??
View attachment 66199
View attachment 66200
Binnen de 8 jaar meer dan 10 % verliezen en je krijg een nieuw accu pakket
Als je accucapaciteit kleiner wordt is ie toch juist sneller vol...Heb je hier toevallig ook een bron van? Volgens mij is dit nooit echt gecommuniceerd door Tesla zelf en is het 70% van de originele capaciteit. Ik zit nu na 60.000km op 371 typical en kom van 399 af. Gaat helaas iets harder dan verwacht..
Hopelijk komt die SuC in Amsterdam snel zodat ik niet steeds langer aan een 22kW punt hoef te hangen.
Heb afgelopen maandag een volledige rangecharge gedaan (is bij mij 375km typical) en helemaal tot in de 'zero-mile protection gereden. Na 311 afgelegde km's en 70,4 verbruikte kWh was het gedaan.
Stel dat bijgaande inschatting van de energie-inhoud van de batterij klopt, én ik de zero-mile protection nauwelijks heb aangesproken (dat is ook zo), dan zijn er dus ruim 5 kWh verdwenen uit mijn batterij: 70,4 + 9 = 79,4 totale inhoud van de 85kWh batterij.
Ruim 5 kWh verlies na een jaar en 50.000km lijkt me wat veel.
Andere ervaringen hier??
Heb je hier toevallig ook een bron van? Volgens mij is dit nooit echt gecommuniceerd door Tesla zelf en is het 70% van de originele capaciteit. Ik zit nu na 60.000km op 371 typical en kom van 399 af. Gaat helaas iets harder dan verwacht..
Hopelijk komt die SuC in Amsterdam snel zodat ik niet steeds langer aan een 22kW punt hoef te hangen.
En ik denk ook dat Tesla dit ook gemerkt heeft, en dat we daardoor zien dat de batterij minder belast wordt.
Ik bedoel dat de temperatuur-regeling van de batterij een stuk strikter is dan vroeger.
enkele aanwijzingen :
-de gele streepjes zijn 'agressiever' dan vorige winter
-we laden trager aan de SuC bij hogere SoC dan vroeger.
-het verbruik gaat m.i. plots véél hoger bij lagere temperaturen (bij gelijke snelhed) in vergelijking met vorige winter
Daar ben ik het helemaal mee eens. Met name in de ochtend rij ik rustig met zon 110 over de snelweg maar s'avonds op weg naar huis rijd ik toch vaak net boven de maximum snelheid met soms wel eens een stukej harder :wink:Maar er is toch niks mis met rustig rijden op de rechterstrook? Zit je een paar minuten langer te genieten van je Tesla, lekker een muziekje te luisteren
Mijn rijstijl verschilt per moment, maar als ik de tijd heb (en meestal heb ik de tijd - want ik heb een hekel aan haasten) vind ik kalm rijden ook prima. Dus soms rijd ik dan rustig met 110 km/u achter iemand anders aan rechts, zelfs al mag je daar dan 130. En soms is het lekker om gewoon even door te rijden, je hebt niet voor niks zoveel kracht tot je beschikking.
Maar er is toch niks mis met rustig rijden op de rechterstrook? Zit je een paar minuten langer te genieten van je Tesla, lekker een muziekje te luisteren
Mijn rijstijl verschilt per moment, maar als ik de tijd heb (en meestal heb ik de tijd - want ik heb een hekel aan haasten) vind ik kalm rijden ook prima. Dus soms rijd ik dan rustig met 110 km/u achter iemand anders aan rechts, zelfs al mag je daar dan 130. En soms is het lekker om gewoon even door te rijden, je hebt niet voor niks zoveel kracht tot je beschikking.
Kan iemand mij vertellen wat de range is Wanneer je 140 op cruise control doet?