Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Heb afgelopen maandag een volledige rangecharge gedaan (is bij mij 375km typical) en helemaal tot in de 'zero-mile protection gereden. Na 311 afgelegde km's en 70,4 verbruikte kWh was het gedaan.
Stel dat bijgaande inschatting van de energie-inhoud van de batterij klopt, én ik de zero-mile protection nauwelijks heb aangesproken (dat is ook zo), dan zijn er dus ruim 5 kWh verdwenen uit mijn batterij: 70,4 + 9 = 79,4 totale inhoud van de 85kWh batterij.
Ruim 5 kWh verlies na een jaar en 50.000km lijkt me wat veel.
Andere ervaringen hier??

Charge Now.jpg


Tesla%20battery.png
 
Heb afgelopen maandag een volledige rangecharge gedaan (is bij mij 375km typical) en helemaal tot in de 'zero-mile protection gereden. Na 311 afgelegde km's en 70,4 verbruikte kWh was het gedaan.
Stel dat bijgaande inschatting van de energie-inhoud van de batterij klopt, én ik de zero-mile protection nauwelijks heb aangesproken (dat is ook zo), dan zijn er dus ruim 5 kWh verdwenen uit mijn batterij: 70,4 + 9 = 79,4 totale inhoud van de 85kWh batterij.
Ruim 5 kWh verlies na een jaar en 50.000km lijkt me wat veel.
Andere ervaringen hier??

Het lijkt niet heel laag voor het aantal gereden kilometers.
Zie dit topic voor meer info en vergelijk met anderen:
MaxRange

Je kunt in het vermelde Google document ook je eigen gegevens toevoegen. Je komt dan (na een update) in deze grafiek erbij te staan: Tesla MaxRange
 
Heb afgelopen maandag een volledige rangecharge gedaan (is bij mij 375km typical) en helemaal tot in de 'zero-mile protection gereden. Na 311 afgelegde km's en 70,4 verbruikte kWh was het gedaan.
Stel dat bijgaande inschatting van de energie-inhoud van de batterij klopt, én ik de zero-mile protection nauwelijks heb aangesproken (dat is ook zo), dan zijn er dus ruim 5 kWh verdwenen uit mijn batterij: 70,4 + 9 = 79,4 totale inhoud van de 85kWh batterij.
Ruim 5 kWh verlies na een jaar en 50.000km lijkt me wat veel.
Andere ervaringen hier??

View attachment 66199

View attachment 66200
Klopt dat niet gewoon: je TR is 375, dat was bij aflevering 405 dus 30 kwijt dat is 7,5 %, dus van 85 kWh is dat ca 6,5 kWh
 
Binnen de 8 jaar meer dan 10 % verliezen en je krijg een nieuw accu pakket

Heb je hier toevallig ook een bron van? Volgens mij is dit nooit echt gecommuniceerd door Tesla zelf en is het 70% van de originele capaciteit. Ik zit nu na 60.000km op 371 typical en kom van 399 af. Gaat helaas iets harder dan verwacht..

Hopelijk komt die SuC in Amsterdam snel zodat ik niet steeds langer aan een 22kW punt hoef te hangen. :(
 
Heb je hier toevallig ook een bron van? Volgens mij is dit nooit echt gecommuniceerd door Tesla zelf en is het 70% van de originele capaciteit. Ik zit nu na 60.000km op 371 typical en kom van 399 af. Gaat helaas iets harder dan verwacht..

Hopelijk komt die SuC in Amsterdam snel zodat ik niet steeds langer aan een 22kW punt hoef te hangen. :(
:confused:Als je accucapaciteit kleiner wordt is ie toch juist sneller vol...
 
Heb afgelopen maandag een volledige rangecharge gedaan (is bij mij 375km typical) en helemaal tot in de 'zero-mile protection gereden. Na 311 afgelegde km's en 70,4 verbruikte kWh was het gedaan.
Stel dat bijgaande inschatting van de energie-inhoud van de batterij klopt, én ik de zero-mile protection nauwelijks heb aangesproken (dat is ook zo), dan zijn er dus ruim 5 kWh verdwenen uit mijn batterij: 70,4 + 9 = 79,4 totale inhoud van de 85kWh batterij.
Ruim 5 kWh verlies na een jaar en 50.000km lijkt me wat veel.
Andere ervaringen hier??


ik wil deze test al langer doen, maar het is er nog niet van gekomen.
Ik denk dat ik niet meer aan 70kWh ga komen (bruikbaar, zonder de zero-mile-protection)

Heb je hier toevallig ook een bron van? Volgens mij is dit nooit echt gecommuniceerd door Tesla zelf en is het 70% van de originele capaciteit. Ik zit nu na 60.000km op 371 typical en kom van 399 af. Gaat helaas iets harder dan verwacht..

Hopelijk komt die SuC in Amsterdam snel zodat ik niet steeds langer aan een 22kW punt hoef te hangen. :(

En ik denk ook dat Tesla dit ook gemerkt heeft, en dat we daardoor zien dat de batterij minder belast wordt.
Ik bedoel dat de temperatuur-regeling van de batterij een stuk strikter is dan vroeger.

enkele aanwijzingen :
-de gele streepjes zijn 'agressiever' dan vorige winter
-we laden trager aan de SuC bij hogere SoC dan vroeger.
-het verbruik gaat m.i. plots véél hoger bij lagere temperaturen (bij gelijke snelhed) in vergelijking met vorige winter

Dat laatste zou ook wel eens een bug, of een niet-optimale regeling kunnen zijn.
Een wilde gok : de luchthappers gaan open bij hogere belasting (proactief : want dan wordt de batterij warmer door meer stroom); en tegelijk is de batterij te koud én schakelt de verwarming in.
Of iets van die aard : koeling én verwarming die tegen mekaar in regelen bij hogere snelheden.
 
En ik denk ook dat Tesla dit ook gemerkt heeft, en dat we daardoor zien dat de batterij minder belast wordt.
Ik bedoel dat de temperatuur-regeling van de batterij een stuk strikter is dan vroeger.

enkele aanwijzingen :
-de gele streepjes zijn 'agressiever' dan vorige winter
-we laden trager aan de SuC bij hogere SoC dan vroeger.
-het verbruik gaat m.i. plots véél hoger bij lagere temperaturen (bij gelijke snelhed) in vergelijking met vorige winter

Hmm ... inderdaad, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Accu lijkt meer gespaard te worden in de koudere periode. Met als neveneffect een hoger verbruik.
 
Maar er is toch niks mis met rustig rijden op de rechterstrook? Zit je een paar minuten langer te genieten van je Tesla, lekker een muziekje te luisteren :)

Mijn rijstijl verschilt per moment, maar als ik de tijd heb (en meestal heb ik de tijd - want ik heb een hekel aan haasten) vind ik kalm rijden ook prima. Dus soms rijd ik dan rustig met 110 km/u achter iemand anders aan rechts, zelfs al mag je daar dan 130. En soms is het lekker om gewoon even door te rijden, je hebt niet voor niks zoveel kracht tot je beschikking.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Met name in de ochtend rij ik rustig met zon 110 over de snelweg maar s'avonds op weg naar huis rijd ik toch vaak net boven de maximum snelheid met soms wel eens een stukej harder :wink:
 
Maar er is toch niks mis met rustig rijden op de rechterstrook? Zit je een paar minuten langer te genieten van je Tesla, lekker een muziekje te luisteren :)

Mijn rijstijl verschilt per moment, maar als ik de tijd heb (en meestal heb ik de tijd - want ik heb een hekel aan haasten) vind ik kalm rijden ook prima. Dus soms rijd ik dan rustig met 110 km/u achter iemand anders aan rechts, zelfs al mag je daar dan 130. En soms is het lekker om gewoon even door te rijden, je hebt niet voor niks zoveel kracht tot je beschikking.

+1 :biggrin:
 
Gisteren en vandaag op een neer naar Zwolle vanaf Hoofddorp via de A28, daar is het eigenlijk helemaal 120km/u maximum en ik heb dit volledig op de CC gedaan, dus meestal 120. De wind van de afgelopen 2 dagen was recht van achter op de heenweg voor grote stukken en recht van voren op de terugweg, kracht 5 a 6. Heenweg haalde ik 211 Wh/k en terug 245. Significant verschil, maar dat wisten we al. Dit was wel een leuk meet moment, omdat de omstandigheden redelijk dezelfde waren.
 
Ik heb de batterij net helemaal opgeladen voor mijn 60. Ik krijg op de trip charge dan 293 km typical en 375 km op de rated range.
Waarom laadt deze maar op tot 375 km en niet tot de "geadverteerde" 395 km? Ik neem aan dat dat ook invloed heeft op de typical die ik verwacht had boven de 300 te komen.

Is er iets aan de hand of is dit normaal. De daily charge is inderdaad wel 265 km.