Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Group Buy Rubber Matten Set origineel Tesla

This site may earn commission on affiliate links.

Nou, ja en nee... dit type mat is de goedkope serie, die moet je dan zelf op maat snijden en is 'gemaakt' voor heel veel verschillende auto's. En dat betekent dan weer dat die niet zo goed zullen passen dan de specifiek voor de MS ontworpen matten.
Ik ben in onderhandeling met de fabrikant danwel het europese filiaal van de fabrikant om de totale kosten - en dus ook de kosten voor jullie allemaal - zo laag mogelijk te houden.
 
Nou, ja en nee... dit type mat is de goedkope serie, die moet je dan zelf op maat snijden en is 'gemaakt' voor heel veel verschillende auto's. En dat betekent dan weer dat die niet zo goed zullen passen dan de specifiek voor de MS ontworpen matten.
Ik ben in onderhandeling met de fabrikant danwel het europese filiaal van de fabrikant om de totale kosten - en dus ook de kosten voor jullie allemaal - zo laag mogelijk te houden.

Goede actie !
Zet mij ook maar op de lijst. Zodra je meer weet heb ik zeker ook interesse in een set en zal je laten weten wat exact.
 
Ik moet toevallig volgende week naar californie en wil er dan wel eentje meepikken. weet iemand hoe groot zo'n mattenset is in verpakking? ie krijg ik het als normale bagage mee met de klm, of gaan ze weer moeilijk doen?
De originele verpakking weet ik niet maar zal wel vrij fors zijn in een doos. Aangezien het rubber is kun je de matten oprollen heb ik begrepen, en dan al dan niet met plastic eromheen vasttapen, dat gaat vast mee als bagage. Gewicht schijnt ook nog wel mee te vallen met enkele kg's per set.
 
De originele verpakking weet ik niet maar zal wel vrij fors zijn in een doos. Aangezien het rubber is kun je de matten oprollen heb ik begrepen, en dan al dan niet met plastic eromheen vasttapen, dat gaat vast mee als bagage. Gewicht schijnt ook nog wel mee te vallen met enkele kg's per set.

Ik kan jullie heel veel vertellen over hoe groot het is. Zal ik doen als jullie het nog nodig vinden.

Dit kreeg ik net terug van de man van de online shop in de VS:

BELANGRIJKE MEDEDELING:

'Let me start with the most important part first – the All-Weather Mats, front, interior, and trunk are available in the Netherlands. I have checked the inventory with Netherlands distribution. I have a feeling the issue might be that the availability has not been communicated well enough yet down to each of the service centers. There should be no need for a group buy through the U.S. web store. If a service center doesn’t have the mats on hand they can get them from Netherlands distribution.'

Het is dus de vraag of de group buy nog heel veel zin gaat maken. Ik weet niet hoe groot de voorraad in Tilburg is.

Voor diegene die iets uit de VS willen meenemen: de boel zit allemaal vrij ruim verpakt. Overpakken in een (grote) koffer is dus aan te raden.
Interior set en Frunk mat zijn goed handelbaar. De grote delen (frunkmat en achterbank mat) zijn 1 keer opgevouwen goed in een koffer te krijgen.
De Trunk Mat is een groter ding. Die zit opgerold in een doos. Die doos zelf is te groot om als 1 koffer in het vliegtuig te kunnen. (oversize kan afhankelijk van airline erg duur zijn). In een grote koffer is deze wel 2 keer dubbelgevouwen te vervoeren.

In een max size koffer heb ik in september 3 Trunk sets (trunk+3rd row mat), 1 interior set, 3 (?) Frunk matten en 2 3rd row matten weten te proppen. Daarbij nog wat andere meuk die er nog tussen paste. (ik liet wel een hotelkamer half gevuld met lege dozen achter...)

Dus alles kan...

Ik heb laatst ook nog voor mijzelf matten meegenomen. Die zitten nog niet in de auto, dus daar kan ik zo wel even een paar fototjes van schieten en posten als dat handig is.
 
Kan mijn usb kabletje niet vinden. Dus nog even geen foto.
Maar de afmetingen:

Interior set (op elkaar gestapeld): 60x55x13 cm
Die 13 zijn de opstaande randen die wellicht nog wel wat in te drukken zijn.

Frunk mat: 70x52x4 cm

De boel is flexibel dus als de tas/koffer wat te klein is, is er nog wel wat om te buigen her en der.
 
Zoals ik al op pagina 1 van dit draadje schreef, hoop ik dat het gewoon in Tilburg beschikbaar is. Daarnaar ga ik morgen (vrijdag) even informeren. Ik heb het niet gestart omdat ik om werk verlegen zit...

Mooie test of de informatievoorziening bij Tesla op orde komt.
Als hij in de VS kan zien dat ze hier op voorraad zijn, zou dat toch moeten kloppen.
Tenzij ze nog ergens in een container in de haven staan natuurlijk...

Belletje is dus een heel goed idee.


Ik heb mijn matten maar gelijk even in de auto gelegd.
Valt me niets tegen eigenlijk (heb wel lelijker rubber matten gezien).

Voor de bestuurdersmat zijn er twee pinnen, die je in de vloerbekleding moet draaien, om hem op zijn plaats te houden. Maar het ding lijkt al aarig vast te liggen dus die heb ik er voorlopig maar niet ingedraaid (zonde van de vloerbekleding). Zal snel genoeg leren of ik inderdaad zonder kan.
 
Hallo allemaal,

De rubber mattensets zijn gewoon bij Tesla in NL te koop, en ook nog eens tegen een prima prijs. Een interieurmattenset kost 165 euro excl. BTW en was vandaag gewoon op voorraad in Tilburg.
Ik ben na een telefoontje per mail geinformeerd, prima dus want snel, en ik heb de mail beantwoord met de vraag hoeveel sets er dan op voorraad zijn. Er is direct een set gereserveerd voor mij natuurlijk. :cool:
Nog even het antwoord afwachten over de andere soorten matten en de voorraad / snelheid van levering, maar het lijkt er dus op dat deze hele groupbuy geannuleerd kan worden!!
 
Hallo allemaal,

De rubber mattensets zijn gewoon bij Tesla in NL te koop, en ook nog eens tegen een prima prijs. Een interieurmattenset kost 165 euro excl. BTW en was vandaag gewoon op voorraad in Tilburg.
Ik ben na een telefoontje per mail geinformeerd, prima dus want snel, en ik heb de mail beantwoord met de vraag hoeveel sets er dan op voorraad zijn. Er is direct een set gereserveerd voor mij natuurlijk. :cool:
Nog even het antwoord afwachten over de andere soorten matten en de voorraad / snelheid van levering, maar het lijkt er dus op dat deze hele groupbuy geannuleerd kan worden!!

ok, maar evengoed bedankt. Zonder deze actie had ik nog niet geweten dat ze in NL nu ook te krijgen zijn.
 
Hallo allemaal,

De rubber mattensets zijn gewoon bij Tesla in NL te koop, en ook nog eens tegen een prima prijs. Een interieurmattenset kost 165 euro excl. BTW en was vandaag gewoon op voorraad in Tilburg.
Ik ben na een telefoontje per mail geinformeerd, prima dus want snel, en ik heb de mail beantwoord met de vraag hoeveel sets er dan op voorraad zijn. Er is direct een set gereserveerd voor mij natuurlijk. :cool:
Nog even het antwoord afwachten over de andere soorten matten en de voorraad / snelheid van levering, maar het lijkt er dus op dat deze hele groupbuy geannuleerd kan worden!!

Zeer bedankt voor het uitzoeken!
 
Hallo allemaal,

De rubber mattensets zijn gewoon bij Tesla in NL te koop, en ook nog eens tegen een prima prijs. Een interieurmattenset kost 165 euro excl. BTW en was vandaag gewoon op voorraad in Tilburg.

Je bent me net voor :) Ik woon vlak bij Tilburg en was vanmiddag ff langsgereden. En inderdaad alle matten op voorraad. De complete set kost 565 incl BTW. Morgen maar even een serje scoren :)
 
Ik zal dit draadje nog een paar keer een schopje naar boven geven, was eigenlijk niet van plan om iedereen die gereageerd heeft een PM te sturen dat het niet door gaat...

Deze Group Buy gaat niet door omdat de originele mattensets gewoon bij Tesla in Nederland op VOORRAAD zijn tegen acceptabele prijzen! En uiteraard met Tesla-logo's.