Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Heeft er al iemand Basic AutoPilot geactiveerd gehad?

Heb je op dit moment basic AP op je Model 3?


  • Total voters
    170
This site may earn commission on affiliate links.
Beste Tesla rijders,

Er is nog steeds een aantal Tesla rijders in afwachting op AP en/of FSD. De frustraties nemen vooral toe bij de eerste leveringen (<1 maart 2019). Tesla komt de afspraken en toezeggingen niet na en het lijkt onmogelijke om AP (+FSD) te activeren. Als we de krachten bundelen maken we waarschijnlijk meer kans! Ondergetekenden willen in gesprek gaan met Tesla voor een passende oplossing. We kiezen op dit moment bewust voor een goed gesprek. Er is al interesse vanuit de media om hier aandacht aan te geven maar we hangen de “vuile Tesla-was” liever nog niet buiten... Daarom eerst een goed gesprek, als we er echt niet uitkomen kunnen we altijd nog andere middelen inzetten om Tesla te bewegen om de afspraken/toezeggingen na te komen.

Loop je ook tegen een Tesla-muur aan?
Lukt het niet om AP (+FSD) geactiveerd te krijgen?



Stuur dan een persoonlijk bericht naar ondergetekende, waar mogelijk onder vermelding van:
  • Wanneer is je auto daadwerkelijk afgeleverd?
  • Heb je al AP? (zo niet welk bedrag zou je er voor over hebben?)
  • Is FSD ook gewenst? (zo ja, welk bedrag zou je er voor over hebben?)
  • Met welke uitkomst/oplossing zou je tevreden zijn?
  • Andere bijzonderheden / relevante info mbt AP/FSD?
  • Mailadres (na de inventarisatie ontvang je de resultaten per mail)

Met een hartelijke Tesla groet :),

Benny @bennyvw
Elbert @SparkyM3LR4WD

Nb: deze “actie” is alleen gericht op AP (+FSD) en dus niet op andere tekortkomingen :rolleyes:

Alle aanmelders hebben zojuist een mail ontvangen met een update.
Nogmaals dank voor aanmelden / steun ;)
 
  • Love
Reactions: Odie and ScoopT
ik weet niet of er enige relatie is, maar het viel mij op. Ik heb AP nu ongeveer 4 weken. Een kleine week voordat ik AP kreeg, heb ik aangegeven dat Tesla gegevens mocht verzamelen over de auto. Weet niet zo welk menu het is, maar is niet moeilijk te vinden. Misschien dat je hierdoor een voorrangspositie krijgt, maar misschien volledig ongerelateerd.

Ook had ik 3-4 weken voordat ik AP kreeg gebeld met Tilburg en gevraagd bij de technische afdeling (dus niet bij deliveries) over AP. Daar ben ik op een lijst gezet welke voorrang zouden krijgen. Ze hadden nu namelijk 'problemen met het activeren van opties', voor zover ik dat mag geloven.

Hopelijk heb je er iets aan, als je nog zit te wachten op de activatie van je AP.

Mijn Model 3 is trouwens geleverd op 1 maart, besteld zonder AP.
 
Great to read that the Dutch and Belgians are of help :)!
In your specific case though, I am afraid that I will have to be the bearer of sad news;

The free AP\ FSD (depending on whether or not you ordered EAP initially) is ONLY for deliveries that took place on the 1st of March or later. All deliveries before that date are not getting anything (reason being is that the deliveries before that date were before the announcement of the price drop and there would be no way to cancel\re-order your car for the new price anyway).

Ah! Thank you for the explanation. This indeed seems logical and I wish Tesla communicated that clearly instead of giving false hope. Like I said - this forum is invaluable source of information :)
 
Gister maar weer gebeld, voor de vierde (!) keer gehoord dat ik maar weer 2 weken moet wachten en dat het er vanzelf aankomt. Ik twijfel of het niet beter is om gewoon AP te kopen via de website voor 3200 euro en dan om geld terug te vragen.

Heb ik idd zo gedaan. Heb mijn auto besteld op 27 februari en geleverd gekregen op 29 maart met de toezegging 'recht op gratis AP'. Aangezien ik veel rij was ik de basis cruisecontrol snel zat en heb daarom begin mei de AP gekocht in mijn account voor 3.200 euro. AP was binnen 10 minuten geactiveerd op mijn Model 3. Dat kan dus heel snel softwarematig.
Ik heb daarna maar weer een mail gestuurd naar Tesla of ik nog steeds recht heb op gratis AP. Het antwoord was 'ja, uw VIN staat op de lijst met gratis AP'. Heb daarna per mail voorgesteld om mijn geld terug te krijgen of anders 3.200 euro korting te krijgen op FSD. Tot op heden uiteraard (want het is Tesla) nog geen reactie gekregen, grrrr ...
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ik kreeg vandaag bij SeC Arnhem te horen dat het voor 1 juni bij iedereen geregeld zou moeten zijn. Er schijnt een speciaal team op te zijn gezet.
In Amsterdam zeiden ze afgelopen maandag dat ze 1 persoon aan hebben gesteld om het te regelen maar dat het om 1000en gaat en dus lang kan gaan duren. Misschien moeten de SeCs de verhalen nog even op elkaar af stemmen :)

Toen ik binnen kwam lopen en aan gaf dat ik voor AP kwam begon de meneer van de beveiliging al te lachen. Die zei dat er behoorlijk wat mensen nu langs komen. De medewerker die daarna mij kwam helpen heeft me op een lijstje gezet maar heeft tot nu toe nog niet geholpen.
 
  • Informative
Reactions: Odie
In Amsterdam zeiden ze afgelopen maandag dat ze 1 persoon aan hebben gesteld om het te regelen maar dat het om 1000en gaat en dus lang kan gaan duren. Misschien moeten de SeCs de verhalen nog even op elkaar af stemmen :)

Toen ik binnen kwam lopen en aan gaf dat ik voor AP kwam begon de meneer van de beveiliging al te lachen. Die zei dat er behoorlijk wat mensen nu langs komen. De medewerker die daarna mij kwam helpen heeft me op een lijstje gezet maar heeft tot nu toe nog niet geholpen.
Tijd dus voor actie, met zn allen naar Tesla HQ, de ingang blokkeren, Telegraag en SBS en Autovisie van te voren informeren van een opstootje en flink wat rumoer maken en pas weg gaan als AP op alle wagens actief is :)
 
  • Disagree
  • Like
Reactions: Michel3 and ThijsM3
Ik heb maar weer gebeld en natuurlijk de volgende standaard zinnetjes gehoord,
  1. U moet nog ongeveer een week wachten (serieus 5e of 6e keer dat ik dit hoor!);
  2. Ja meneer, wij kunnen hier niets aan doen, de update (??) moet in amerika gedaan worden;
  3. Wij kunnen u niet doorverbinden met een leidinggevendde, we kunnen wel regelen dat u wordt terug gebeld (wat daarna nooit meer gebeurd).
 
Nou ik begin steeds meer zin te krijgen om het probleem dan maar 'the hard way' op te gaan lossen. We worden gewoon eindeloos aan het lijntje gehouden, op deze manier is Tesla eerder failliet dan dat wij AP krijgen.
 
Ach die ene week kan ik ook nog wel wachten. Ondertussen sta ik uiteraard wel ingeschreven bij de initiatiefnemers binnen dit topic om Tesla als grote groep te benaderen en op die manier druk uit te oefenen. Helemaal niets doen is bij Tesla gelijk aan geen verandering.

Ik blijf me afvragen waarom ze claimen dat het zo'n ontzettende klus is. Ze hebben reeds een werkend proces ingericht via de accounts (je kunt AP immers online kopen en dan is het binnen enkele uren actief).
Ze hoeven dus alleen maar te zorgen dat ze de accounts updaten met de status "AP gekocht "en het software matige proces zou AP automatisch moeten activeren. Kwestie van 1 query schrijven met de lijst accounts de recht hebben op gratis AP als input en het is voor iedereen opgelost......
 
Ik kan ook prima een week wachten, maar helaas ben ik inmiddels al meer dan twee maanden aan het wachten en ondertussen heb ik al 5 of 6 keer gehoord dat ik nog even één weekje moet wachten.

Dat bedoel ik ook he. Als je Tesla er op kon vertrouwen dat het echt binnen een week is opgelost dan was die week geen enkel probleem maar geen enkel signaal wijst hier op.

Bij mij zou AP bij aflevering (18-04) geactiveerd zijn, dit werd mij de dag voor levering nog bevestigd door delivery maar bij aflevering bleek dit toch niet zo te zijn. Ook ik heb daarna nog meerdere toezeggingen ontvangen waar niets van is gekomen.

Inmiddels sta ik op de lijst die vanuit het initiatief op dit forum is genomen en ook hier blijkt dat Tesla het allemaal veel moeilijker maakt dan nodig is en alles individueel afhandelt. Activeer gewoon bij iedereen die je het hebt beloofd AP en je bent van 98% van de mensen af. Dan blijven alleen nog de mensen over die in een afwijkende situatie zitten.
 
Vandaag op de LR AP+FSD gekregen, AP was beloofd via mail op 2 maart. Betreft mijn LR met levering 27 feb. FSD vanuit coulance gekregen om meerdere redenen, waar ik niet over wil communiceren. Nu nog FSD op mijn P, waar al EAP op zit en Tesla is zijn afspraken na gekomen. Ben de afgelopen maanden in gesprek gebleven met mijn SEC die het uiteindelijk heeft geregeld....dus mijn advies, geen dreiging maken, relatie opbouwen met je SEC en die gaat het echt regelen voor je, vote aangepast;)
 
Ik heb maar weer gebeld en natuurlijk de volgende standaard zinnetjes gehoord,
  1. U moet nog ongeveer een week wachten (serieus 5e of 6e keer dat ik dit hoor!);
  2. Ja meneer, wij kunnen hier niets aan doen, de update (??) moet in amerika gedaan worden;
  3. Wij kunnen u niet doorverbinden met een leidinggevendde, we kunnen wel regelen dat u wordt teruggebeld (wat daarna nooit meer gebeurd).
Zoals verwacht vandaag weer niet teruggebeld.
 
1 Maart SMS gekregen; 11 April is de auto geleverd... het duurt wel erg lang inderdaad. Ongeveer 3 weken geleden gebeld en de boodschap was dat nog niemand het gekregen zou hebben. Dat lijkt me niet te kloppen. Ik zal me ook aanmelden voor de groep, in de frunk hebben we allemaal gele hesjes....
 
En ook maar eens gebeld. 'Het ligt in Amerika en kan nog tot eind Juni duren'. Vervolgens gaf ik aan het dan maar te kopen omdat niet geleverd wordt: 'Waarom zou u het kopen als u het gratis krijgt ?' was de reactie. Mijn reactie: Omdat het niet lijkt te kloppen dat ik het krijg...
Enfin, voor jullie informatie dit.