Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Heeft er al iemand Basic AutoPilot geactiveerd gehad?

Heb je op dit moment basic AP op je Model 3?


  • Total voters
    170
This site may earn commission on affiliate links.
Hier ook vandaag "plotseling" AP. Zonder meldingen/aankondigingen zie ik in Autopilot menu op scherm opeens 2 extra knopjes bovenaan.

Na vele weken afwachten wel vanmiddag geprobeerd naar Tesla te bellen (zonder resultaat half uur in de wacht gestaan). Vervolgens boze mail gestuurd met melding dat het nu maar eens over moest zijn met alle loze beloftes. Of dit te maken heeft met activatie, geen idee......

Na 13.000 km opeens gereden worden is wel een aparte ervaring :)
 
Ik rij inmiddels nu een week met AP en ondanks dat hij soms nog wat nerveus reageert ben ik er wel blij mee.
Ik merk dat ik TACC eigenlijk meer gebruik omdat ik merk dat je behoorlijk vaak feedback aan het stuur moet geven, meer dan met de S voor mijn gevoel. Wellicht dat het minder vaak hoeft als de auto wat meer leer ervaring heeft maar nu moet je het stuur zo vaak even aanraken dat je het net zo goed vast kan houden en dus TACC gebruiken.
Vooral in een bocht is het moeten draaien aan het stuur niet ideaal.
 
Ik rij inmiddels nu een week met AP en ondanks dat hij soms nog wat nerveus reageert ben ik er wel blij mee.
Ik merk dat ik TACC eigenlijk meer gebruik omdat ik merk dat je behoorlijk vaak feedback aan het stuur moet geven, meer dan met de S voor mijn gevoel. Wellicht dat het minder vaak hoeft als de auto wat meer leer ervaring heeft maar nu moet je het stuur zo vaak even aanraken dat je het net zo goed vast kan houden en dus TACC gebruiken.
Vooral in een bocht is het moeten draaien aan het stuur niet ideaal.
Je hoeft niet te draaien. Klein beetje links of rechts wat hangen aan het stuur. Klein beetje is genoeg
Dat vind ik oké. De TACC vind ik niks.
Zeker niet in vergelijk met een V60.
 
Je hoeft niet te draaien. Klein beetje links of rechts wat hangen aan het stuur. Klein beetje is genoeg
Dat vind ik oké. De TACC vind ik niks.
Zeker niet in vergelijk met een V60.

Heb wel het e.e.a. geprobeerd met het stuur maar eigenlijk werkt alleen (licht) draaien.
Hangen aan het stuur is volgens mij het zelfde als draaien.

Waarom vind je de M3 TACC niets en wat doet de TACC van jouw V60 zoveel beter?
 
Heb wel het e.e.a. geprobeerd met het stuur maar eigenlijk werkt alleen (licht) draaien.
Hangen aan het stuur is volgens mij het zelfde als draaien.

Waarom vind je de M3 TACC niets en wat doet de TACC van jouw V60 zoveel beter?
Draaien klinkt actief draaien, heen en weer. Met hangen bedoel ik passief. Constant beetje neerwaartste druk uitoefenen. Daar ben ik inderdaad wel positief over.

De TACC zeker niet. Ook mijn passagiers niet. Wat doet ie nu? Hoor ik te vaak. Met passagiers gebruik ik TACC alleen als er amper wat op de weg is of bij filerijden.

Erg ruig en onnodig sterk (en onverwacht) remmen/inhouden. Bij naderen van een langzame voorganger bijvoorbeeld heel abrupt ipv geleidelijk naar het tempo van de voorganger als je nog niet kunt of wilt inhalen. En dat plostseling vertragen gaat al wel heel vroeg. Ook in stand 1.

En inhalen met de TACC moet ik wel heel vroeg doen, anders gaat de auto vaak kort inhouden en dan weer versnellen. Ik ga nu al heel ver van te voren inhalen. Maar dat kan weer niet als het druk is. Een work around is stroompedaal gebruiken bij inhalen.

Lastig te verwoorden allemaal. Ik hoop dat je een beetje een beeld hebt.

De V60 doet dat allemaal heel soepel. Betrouwbaar en voorspelbaar. Dat mis ik in de Model 3.
 
Draaien klinkt actief draaien, heen en weer. Met hangen bedoel ik passief. Constant beetje neerwaartste druk uitoefenen. Daar ben ik inderdaad wel positief over.

Tsja het blijft een draaibeweging. We bedoelen hetzelfde maar noemen het anders.
Met autopilot wil ik het stuur echt los kunnen laten, voor langere tijd dan dat dat nu kan.

De TACC zeker niet. Ook mijn passagiers niet. Wat doet ie nu? Hoor ik te vaak. Met passagiers gebruik ik TACC alleen als er amper wat op de weg is of bij filerijden.

Erg ruig en onnodig sterk (en onverwacht) remmen/inhouden. Bij naderen van een langzame voorganger bijvoorbeeld heel abrupt ipv geleidelijk naar het tempo van de voorganger als je nog niet kunt of wilt inhalen. En dat plostseling vertragen gaat al wel heel vroeg. Ook in stand 1.

En inhalen met de TACC moet ik wel heel vroeg doen, anders gaat de auto vaak kort inhouden en dan weer versnellen. Ik ga nu al heel ver van te voren inhalen. Maar dat kan weer niet als het druk is. Een work around is stroompedaal gebruiken bij inhalen.

Lastig te verwoorden allemaal. Ik hoop dat je een beetje een beeld hebt.

De V60 doet dat allemaal heel soepel. Betrouwbaar en voorspelbaar. Dat mis ik in de Model 3.

De ervaringen die jij noemt met TACC herken ik (nog) niet. Maar goed, ik heb er dan ook nog niet zo heel veel mee gereden.
Inhalen met TACC heb ik eigenlijk nog niet gedaan, ga ik eens proberen binnenkort.
 
Vandaag ben ik door tesla gebeld met het statement dat mijn auto echt voor het lage tarief is geleverd en dat LeasePlan dat ook erkent nu en dat ik dus geen recht op wen upgrade gehad. Later in de middag contact met LeasePlan gehad en die bevestigen mi dat hij inderdaad voor laag tarief geleverd is en dat ze een fout gemaakt hebben. Echter, ze zouden mijn werkgever ook factureren voor een maandbedrag gebaseerd op het lage tarief. De oplossing lijkt dus nu: gewoon een order inschieten voor AP.

Hier hebben Tesla en leaseplan nu drie maanden over gedaan om dit uit te vogelen. Totaal kansloos natuurlijk...

Nu afwachten hoe lang LeasePlan nodig heeft om de nieuwe order aan te bieden en uit te voeren, waarna Tesla hem eindelijk zou kunnen uitvoeren.
 
Vandaag ben ik door tesla gebeld met het statement dat mijn auto echt voor het lage tarief is geleverd en dat LeasePlan dat ook erkent nu en dat ik dus geen recht op wen upgrade gehad. Later in de middag contact met LeasePlan gehad en die bevestigen mi dat hij inderdaad voor laag tarief geleverd is en dat ze een fout gemaakt hebben. Echter, ze zouden mijn werkgever ook factureren voor een maandbedrag gebaseerd op het lage tarief. De oplossing lijkt dus nu: gewoon een order inschieten voor AP.

Hier hebben Tesla en leaseplan nu drie maanden over gedaan om dit uit te vogelen. Totaal kansloos natuurlijk...

Nu afwachten hoe lang LeasePlan nodig heeft om de nieuwe order aan te bieden en uit te voeren, waarna Tesla hem eindelijk zou kunnen uitvoeren.

Geestig. Ik verwacht dat dit exact hetzelfde is als dat er bij mij gaat gebeuren. Bijkomend punt is dan wel dat de fiscale waarde (en dus bijtelling) moet worden aangepast.
 
Frustrerend is het. Ik snap je helemaal. Heb je met Tesla gebeld voor die info over of je al dan niet op de lijst staat?


Woensdag gebeld met de Leasemaatschappij (MisterGreen) om maar weer eens te informeren. tot mijn grote verrassing een dag later autopilot geactiveerd. Zonder enige software update of aankondiging zover ik me kan herinneren. Zal mijn stem in de pol ok even aanpassen.
 
Woensdag gebeld met de Leasemaatschappij (MisterGreen) om maar weer eens te informeren. tot mijn grote verrassing een dag later autopilot geactiveerd. Zonder enige software update of aankondiging zover ik me kan herinneren. Zal mijn stem in de pol ok even aanpassen.
Geestig. Ik verwacht dat dit exact hetzelfde is als dat er bij mij gaat gebeuren. Bijkomend punt is dan wel dat de fiscale waarde (en dus bijtelling) moet worden aangepast.

Mijn bijtelling staat al op het lage tarief, dat had ik al eens gemeld. De aanname was tot nu toe dat dát een fout was, maar het blijkt dus te kloppen.