Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Help: in Brest gestrand, wat nu?

This site may earn commission on affiliate links.
Afstand Brest-Bordeaux is 642 km.
Misschien haal je dat wel met 320 typical range en noordenwind :wink:

Of misschien op deze manier?
Kite Tesla.png
 
Ik heb zelf nauwelijks internet hier dus ik kan niet zoeken in de fora, maar ik weet dat er een Spanjaard met zijn Tesla vanuit Tilburg naar Madrid is gereden en daar een verslag van heeft gemaakt op dit forum. En er is een Nederlander die in dit gebied met een Leaf vakantie heeft gehouden. Hij had een heel verslag.
 
Dank voor jullie reacties. Wij zijn nu onderweg naar Dinard, dat is vlak bij saint malo. Daar is een lader met type 3c (22kw) en schuko. Die eerste kan ik niet gebruiken, toch?

Ik zie opchargemap nergens type 2 laders in deze contreien, het is allemaal type 3. Boulogne of Calais is nog een heel eind hier vandaan...

Ik hoor hier dat de storm die ons dwars zit Dirk wordt genoemd, weten wij dat ook weer!
 
Daniël, mocht je noordelijker komen, ik heb hier ook 3 ICE's tot mijn beschikking, ik kan je met de kabel ook wel wat tegemoet komen rijden. 450 km is me wat te gortig, maar in een straal van 200km is goed te doen, maken we er een dagje uit van. Ik heb mijn kabel niet perse nodig, ik laad hier aan de schuko en mijn terugreis loopt via Nieuwpoort waar je met 15/16kw mer Mennekes kunt laden.
 
Daniël, mocht je noordelijker komen, ik heb hier ook 3 ICE's tot mijn beschikking, ik kan je met de kabel ook wel wat tegemoet komen rijden. 450 km is me wat te gortig, maar in een straal van 200km is goed te doen, maken we er een dagje uit van. Ik heb mijn kabel niet perse nodig, ik laad hier aan de schuko en mijn terugreis loopt via Nieuwpoort waar je met 15/16kw mer Mennekes kunt laden.

Dank je Seth! Wij zijn aangekomen in Dinard. Wij hebben de auto aan een laadpaal gezet op de UMC, maar dat gaat bijzonder langzaam:

ahahemas.jpg


Ik ga nu zoeken naar een hotel in de buurt van mont saint Michel met een stopcontact. Dat is volgens mij nog een stuk uit jouw buurt, maar met een verse lading zouden wij een stuk jouw kant op kunnen komen!
 
Dank je Seth! Wij zijn aangekomen in Dinard. Wij hebben de auto aan een laadpaal gezet op de UMC, maar dat gaat bijzonder langzaam:

ahahemas.jpg


Ik ga nu zoeken naar een hotel in de buurt van mont saint Michel met een stopcontact. Dat is volgens mij nog een stuk uit jouw buurt, maar met een verse lading zouden wij een stuk jouw kant op kunnen komen!
Kijk eens goed rond in het dorpje. Zoals ik al aan gaf, ik heb vaak wat kasten zien staan waar gewoon 3x16A uit komt. Wordt voor markten e.d. gebruikt.
 
ik heb nog wat op het web rondgezocht, maar het is een ramp.
enkel schuko; of type3 en CHAdeMO....


nogal wat Renault, maar daar zal nu niemand zijn.


het volstaat voor de Fransen dat de Duitsers 'A' zeggen, opdat zij 'B' zeggen.

type 2 is van origine duits, ok (NOT) : dan maken wij type 3....


je bent dan nu wel (letterlijk) van de boot af, maar...
het weer is ook al niet denderend... dus ik zou zeggen : zoek een leuk hotelleke, geniet van de Franse Keuken en je vrouw (en kind) , zodat het toch nog een beetje een leuke kerst wordt.
Intussen kan de S rustig opladen aan 12km/u.
 
Zo, we hebben een hotelletje geboekt in Dinard, best een leuk dorp. Straks even de verdere route plannen. Ik geloof dat ik de kabel van Seth goed kan gebruiken, op die manier zouden we voldoende mobiliteit hebben voor een paar leuke vakantiedagen in deze streek.

Eerst maar eens zorgen dat we voldoende prik laden om on de buurt van Seth te geraken!
 
Blijft trouwens geweldig zo'n forum, ik geloof dat ik zonder jullie steun erg ongelukkig zou worden. En ik kan nu naar de anderen hier uitstralen dat ik alles onder controle heb!

Geniet iig van de onverwachte kerstdagen in Bretagne/Normandie. Mont St Muichel moet je zeker gaan zien.. en zeker eten: Fruit de Mers met een droge witte wijn. Verstandigste lijkt een paar dagen te blijven.. met Kerst is alles dicht en wordt het sowieso lastig.. Geeft ook de tijd om terugweg te plannen mbv ervaringen op dit forum.
Sterkte en toch ook veel plezier !
 
Respect voor iedereen die het nu aandurft om met een Model S op vakantie te gaan, want wat ik van alle verhalen op dit forum leer is dat er vaak een groot verschil is tussen wat er aan laadpalen op allerlei sites staat en wat je daar dan in werkelijkheid aantreft (niet bestaand, kapot, gesloten, verkeerde stekker, wil niet laden, bezet, etc). Ik ga alleen op pad naar gebieden waarvan ik weet dat er Tesla-Superchargers zijn (en dat worden gelukkig steeds meer gebieden de komende tijd).