Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb me ooit laten uitleggen dat banden met hogere wangen flexibeler zijn. In omstandigheden met sneeuw beter kunnen vervormen cq zich aanpassen aan de ondergrond en zodoende meer grip hebben.
Grip op sneeuw komt echt van de vervormbaarheid van de lamellen. Als de lamellen even hoog zijn, zal het verschil in grip marginaal zijn.
 
Maar als je gaat glijden tegen een stoeprand, heb je leiver 19"...
Dat gaat alleen maar op als de stoeprand onder de velg blijft. En dat zal niet gauw gebeuren. Stoepranden zijn meestal hoger dan 9 cm en dan is de schade aan een 19" velg net zo goed aan de orde.
Gaat het glijden evenwel niet te snel, dan is de 19" uiteraard wel in het voordeel. Bij de 19" blijft de velg ook meer binnen de band.
 
Dat gaat alleen maar op als de stoeprand onder de velg blijft. En dat zal niet gauw gebeuren. Stoepranden zijn meestal hoger dan 9 cm en dan is de schade aan een 19" velg net zo goed aan de orde.
Gaat het glijden evenwel niet te snel, dan is de 19" uiteraard wel in het voordeel. Bij de 19" blijft de velg ook meer binnen de band.
Blijft als enige voordeel dat herstel / vervanging van de 19" goedkoper is dan de 21"
 
  • Like
Reactions: Wim S.
Om dit draadje back on-topic te krijgen bied ik hierbij maar mijn rear-center console aan....
rear-console.jpg

Origineel Tesla. Vanwege de switch naar wit interieur dus... Tan-mat obeche, met opbergvak. Ideaal om 2 kinderen tijdens de vakantierit te scheiden en voorzien ook van 2 bekerhouders. incl lichte gebruikssporen voor maar € 100
 
Om dit draadje back on-topic te krijgen bied ik hierbij maar mijn rear-center console aan.... View attachment 303617
Origineel Tesla. Vanwege de switch naar wit interieur dus... Tan-mat obeche, met opbergvak. Ideaal om 2 kinderen tijdens de vakantierit te scheiden en voorzien ook van 2 bekerhouders. incl lichte gebruikssporen voor maar € 100
Ik stuur een PM
En anders kom ik ‘m meteen ophalen...