Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe breed is het voorportier van een facelift Model S?

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo mede-forumleden,

Over enkele weken hoop ik mijn bestelde Model S in ontvangst te kunnen nemen. Zoals bij iedere voorgaande auto die ik heb gereden komen ook hier mijn bedrijfsgegevens op te staan.

Om alvast een indruk te hebben van het te bestellen formaat van de belettering zou ik willen vragen of er iemand is met een facelift Model S die de breedte van het voorportier voor mij zou kunnen opmeten, ongeveer 5-10 cm vanaf de onderkant:

DoorSize.jpg


Alvast bedankt voor de te nemen moeite! :)
 
dat had je ook kunnen uitrekenen op deze foto;)
(of 1/1 uitprinten en meten)

Ha Frank,

Klopt in theorie, maar omdat ik niet weet wat voor lens de fotograaf gebruikt heeft en hoever ie van de wagen af reed tijdens het maken van de foto, ben ik er niet zeker van dat de lengte die ik meet ook de werkelijk gemeten lengte tussen uiterste voorzijde / achterzijde van de auto zal zijn ;)
 
Ha Frank,

Klopt in theorie, maar omdat ik niet weet wat voor lens de fotograaf gebruikt heeft en hoever ie van de wagen af reed tijdens het maken van de foto, ben ik er niet zeker van dat de lengte die ik meet ook de werkelijk gemeten lengte tussen uiterste voorzijde / achterzijde van de auto zal zijn ;)

Op de foto is de 21'' wieldop 4,7 cm. De pijlen geven 8,7 cm aan. Dit zou resulteren in zo'n 98,7 cm. Dit alles gemeten vanaf dezelfde foto die ik vergroot heb, dus verhoudingen blijven gelijk.
 
  • Helpful
Reactions: Qualiture
volgens mijn Photoshopberekening zou het ongeveer 1215mm zijn;)
DoorSize2.jpg


als ik er vanuit ga dat de deur (tussen de rode pijlpunten) 987mm is, dan zou de totale model S maar 4043mm lang zijno_O
volgens deze verhoudingen zouden de wielen bijna 26" zijn...
Is er geknoeid met de foto????
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
als ik er vanuit ga dat de deur (tussen de rode pijlpunten) 987mm is, dan zou de totale model S maar 4043mm lang zijno_O

Hmmmm... da's een behoorlijk verschil (maar kan komen door vertekening van de foto icm afstand fotograaf)

Als iemand toch zo vriendelijk zou willen zijn om de maat op te nemen dan ben ik daar zeer dankbaar voor, scheelt mij namelijk een ritje naar een Service Center :)
 
ooit ( 25 jaar geleden)wou ik een alfa kopen.
Op de 3-voudig open gevouwen brochure was het een enorme slee, maar telkens ik naar de toonzaal ging viel de auto me enorm tegen. Toen ik de specs en de verhoudingen op de foto ging nameten, bleek dat ze de auto bijna een meter langer hadden gemaakt op de fotoo_O
nooit een Alfa gekocht dus;)
Nieuwsbericht nieuwsbericht:
Vers schandaal. nu ook sjoemelfoto bij Alfa Romeo!
 
ooit ( 25 jaar geleden)wou ik een alfa kopen.
Op de 3-voudig open gevouwen brochure was het een enorme slee, maar telkens ik naar de toonzaal ging viel de auto me enorm tegen. Toen ik de specs en de verhoudingen op de foto ging nameten, bleek dat ze de auto bijna een meter langer hadden gemaakt op de fotoo_O
nooit een Alfa gekocht dus;)
Zo heb ik altijd de indruk gehad dat ze mannetjes van 150cm lengte gebruikte in de VW Golf folders.
 
  • Funny
Reactions: Jkr85 and nico180