Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe laat ik pasagiers comfortabel wachten?

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal,

ik ben inmiddels een maand aan het rijden en helemaal gelukkig met mijn Tesla!

ik heb na een maand eigenlijk maar een vraagje! Als ik even naar de bakker ren en mijn vrouw blijft in de auto, hoe kan ik zorgen dat de muziek en airco blijft werken?

ik laat de sleutel in mijn auto, maar als ik mijn deur dicht gooi gaat toch alles uit, is daar een truc voor?

groet

Niels
 
Hallo allemaal,

ik ben inmiddels een maand aan het rijden en helemaal gelukkig met mijn Tesla!

ik heb na een maand eigenlijk maar een vraagje! Als ik even naar de bakker ren en mijn vrouw blijft in de auto, hoe kan ik zorgen dat de muziek en airco blijft werken?

ik laat de sleutel in mijn auto, maar als ik mijn deur dicht gooi gaat toch alles uit, is daar een truc voor?

groet

Niels
Ik zou zeggen, jij blijft zitten en je vrouw doet boodschappen?? Werkt bij mij prima, de bestuurder heeft dan tijd om te genieten van de Tesla en zit comfortabel? Of is dat iets te kort door de bocht.....
Even weer airco aanzetten via mobiel of handmatig in de auto?
Iets slimmers is er volgens mij in ieder geval niet
 
Hallo allemaal,

ik ben inmiddels een maand aan het rijden en helemaal gelukkig met mijn Tesla!

ik heb na een maand eigenlijk maar een vraagje! Als ik even naar de bakker ren en mijn vrouw blijft in de auto, hoe kan ik zorgen dat de muziek en airco blijft werken?

ik laat de sleutel in mijn auto, maar als ik mijn deur dicht gooi gaat toch alles uit, is daar een truc voor?

groet

Niels

Als jij uitgestapt ben moet zij het touchscreen eens aanraken. Dat zorgt ervoor dat alles weer opspringt.
 
Hallo allemaal,

ik ben inmiddels een maand aan het rijden en helemaal gelukkig met mijn Tesla!

ik heb na een maand eigenlijk maar een vraagje! Als ik even naar de bakker ren en mijn vrouw blijft in de auto, hoe kan ik zorgen dat de muziek en airco blijft werken?

ik laat de sleutel in mijn auto, maar als ik mijn deur dicht gooi gaat toch alles uit, is daar een truc voor?

groet

Niels

de "handrem" via het scherm opzetten, en niet via de hendel. dan blijft in ieder geval de airco aan. en de radio ook denk ik.
 
Een alarm zit er standaard in (Is verplicht vanuit de verzekering ook).
Enige manier om ervoor te zorgen dat deze niet af gaat is om je sleutel in de auto te laten liggen (ik weet niet hoe het anders kan).

Betreffende de OP vraagje :
2 manieren :

1 - vrouwlief maakt haar deur open, zeker niet op slot gooien. Dan blijft de radio spelen en als het goed is ook de airco.
2 - Auto op N zetten en via het scherm op BRAKE manueel zetten. Op deze manier blijft alles aanstaan (Airco, radio, etc).
 
Een alarm zit er standaard in (Is verplicht vanuit de verzekering ook).
Enige manier om ervoor te zorgen dat deze niet af gaat is om je sleutel in de auto te laten liggen (ik weet niet hoe het anders kan).

Toen ik mijn MS bestelde was het alarm een optie voor € 450 die ik niet heb aangevinkt omdat dit voor de verzekering niet nodig was.
Ik zie net dat deze optie inmiddels niet meer bestaat, dus mogelijk zit het er nu inderdaad standaard op.

Sleutel in de auto laten liggen geeft geen veilig gevoel, immers iemand zou er met de auto en kinderen vandoor kunnen gaan.
 
Toen ik mijn MS bestelde was het alarm een optie voor € 450 die ik niet heb aangevinkt omdat dit voor de verzekering niet nodig was.
Ik zie net dat deze optie inmiddels niet meer bestaat, dus mogelijk zit het er nu inderdaad standaard op.

Sleutel in de auto laten liggen geeft geen veilig gevoel, immers iemand zou er met de auto en kinderen vandoor kunnen gaan.

Die optie was een extra beveiligingspakket. Ik geloof dat er een extra accu in zit die voor het alarm zorgt. Een apart geluid en volgens mij nog wat extra.
Er zit standaard een alarm in en dit alarm is voldoende voor elke verzekering in Nederland.

Ik vermoed ook dat ze de extra beveiligingsoptie weg hebben gehaald omdat, naar inschatting, 90% hier geen gebruik van maakte.
 
De alarm optie betrof volgens mij o.a. interieursensoren. Deze ontdekte ik in een loaner, zie foto. Was namelijk de enige optie die ik niet aangevinkt had. Vermoed dat er ook nog een hellingshoeksensor dan geplaatst wordt.
Alarmsensoren.jpg
 
Een alarm zit er standaard in (Is verplicht vanuit de verzekering ook).
Enige manier om ervoor te zorgen dat deze niet af gaat is om je sleutel in de auto te laten liggen (ik weet niet hoe het anders kan).

Betreffende de OP vraagje :
2 manieren :

1 - vrouwlief maakt haar deur open, zeker niet op slot gooien. Dan blijft de radio spelen en als het goed is ook de airco.
2 - Auto op N zetten en via het scherm op BRAKE manueel zetten. Op deze manier blijft alles aanstaan (Airco, radio, etc).

Het alarm kun je gewoon op scherm uitschakelen. Staat ergens onder controls onder tab safety.
 
Ik heb security package en bij mij klinkt er echt een piepende sirene als ik per ongeluk toch de deur dichtgooi en kinderen zitten erin. Onlangs ontdekt dat handmatig emergence brake via scherm:
- de airco aanblijft (ook als auto daarna via keyfob wordt afgesloten = handig in de zomer)
- de auto in N springt
- de deur dan wel dicht moet, anders worden vrouw en kinderen gek van een zoemer dat de deur open staat
- de voor/achterverlichting aan blijft
- radio en scherm aan blijven
Nog niet getest voor hoe lang bovengenoemde zo blijven, maar aangezien de auto op N blijft, lijkt alles aan te blijven