Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Homelink inbouwen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik sta op het punt om de LR Model 3 te vervangen voor een Performance Model 3. Ik ga er dus zo'n beetje op alle zaken op vooruit, ook al vanwege de laatste updates, maar op 1 punt ook echt niet en dat is dat Homelink niet meer standaard wordt geleverd.

Het schijnt dat je dat kan laten inbouwen door Tesla. Iemand daar ervaring mee en een idee wat Tesla daarvoor durft te vragen?
 
Ik sta op het punt om de LR Model 3 te vervangen voor een Performance Model 3. Ik ga er dus zo'n beetje op alle zaken op vooruit, ook al vanwege de laatste updates, maar op 1 punt ook echt niet en dat is dat Homelink niet meer standaard wordt geleverd.

Het schijnt dat je dat kan laten inbouwen door Tesla. Iemand daar ervaring mee en een idee wat Tesla daarvoor durft te vragen?
Ik heb dit achteraf laten inbouwen en dit werd perfect gedaan (ganse voorbumper moet er wel af). Bij mij was het gratis omdat ik juist in de periode zat waar dit werd afgeschaft en mijn bestelling dit wel nog bevatte (de geleverde wagen had dit dus niet meer). Destijds bedraagt de kost volgens mij rond de 300€à350€ in BE/NL. Een link naar de USA-prijs hier: Model 3/Y Automatic Garage Opener (tesla.com)
 
  • Like
Reactions: Superendo
Ik sta op het punt om de LR Model 3 te vervangen voor een Performance Model 3. Ik ga er dus zo'n beetje op alle zaken op vooruit, ook al vanwege de laatste updates, maar op 1 punt ook echt niet en dat is dat Homelink niet meer standaard wordt geleverd.

Het schijnt dat je dat kan laten inbouwen door Tesla. Iemand daar ervaring mee en een idee wat Tesla daarvoor durft te vragen?

Bestaande Homelink kastje ompluggen naar je nieuwe?
 
Dat is op zich wel een idee, aangezien ik toch even beide auto’s in bezit zal hebben. Alleen vermoed ik dat er dan nog steeds wel iets softwarematig aangepast zal moeten worden.

Toevallig paar dagen terug nog gevraagd aan Tesla Service, je kunt inderdaad niet alles zelf doen. Moet bij een service center gebeuren. Kosten van Homelink unit inclusief inbouw zijn bij hun €264,46 ex. BTW.