Om hier geen offtopic discussie te laten uitlopen, heb ik maar een nieuw draadje gestart omdat het wel een interessant topic is.
Ik vind openbaar vervoer niet (meestal) werken. Enkele argumenten.
Ik vind openbaar vervoer niet (meestal) werken. Enkele argumenten.
- Ik heb de laatste 20 jaar op heel veel projecten op verschillende plaatsen gewerkt, telkens de OV optie bekeken, maar die was nooit haalbaar. Vanaf dat je moet overstappen verlies je te veel tijd
- 2 keer heb ik het gedurende een paar jaar gedaan. Op een project bij NMBS en 1 bij Infrabel. Het kantoor lag rechtuit het station an Brussel Zuid, ik vertrok in Denderleeuw, waar je tussen 7 en 8 uur 11 treinen richting Brussel had. Ideale omstandigheden dus en toch was ik nog steeds even lang onderweg als door de ochtendspits met de wagen naar Brussel
- Veel in Mechelen en Antwerpen gewerkt, maar dan moest ik overstappen. Voegt minstens 10 minuten aan je reis toe als je de aansluiting niet mist. Waarom rijden alle treinen elk (half) uur hetzelfde traject. Mocht die can 7:30 naar Luik rijden en die van 8:00 naar Antwerpen en die van 8:30 nog een andere richting, dan vind ik er misschien 1 naar Mechelen waarbij ik niet moe overstappen. Ik heb flexibele werktijden
- Aan de afrit Aalst (en zo zijn er nog plaatsen, passeren 2 treinlijnen in open ruimte. De ochtendfile begint meestal in Aalst. Als ze op (1 van) die lijnen een halte maken en een grote parking, dan zou er zeker bij veel mensen interesse zijn om van daar de trein te nemen.
- Luchthaven Charleroi, er passert een lijn op 1 km. Toch kan je er met het OV moeilijk geraken
- Parking station Denderleeuw kost 30€ per maand. Daar nog een treinabonnement bij en gevolg is dat de helft van de passagiers enkel mensen zijn waar de werkgever het abonnement betaald (vooral ambtenaren en Nmbs en infrabelpersoneel en mensen aan verminderd tarief).