Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ik heb mijn Tesla binnen, wat nu?

This site may earn commission on affiliate links.
Gauw naar buiten ermee ;)

Tja lakbescherming... ik vind het altijd een beetje dubbel als je lakbescherming koopt om vervolgens nooit door een wasstraat te durven en je auto met de hand met twee emmers en duur schuim moet wassen...
Ik heb het zelf niet en maak me daardoor ook helemaal niet druk over een kras of buts.:cool:

Winterbanden: ik ga naar mijn door de wol geverfde lokale bandenspecialist. Betere prijzen, minder kans op problemen met onbalans naderhand (verschil tussen een specialist die 50 wielen per dag balanceert, en een Tesla monteur die er 50 per maand balanceert), en garantie plus evt. opslag vlak bij huis.
Let op: wel het juiste aanhaalkoppel (175 Nm) en bandenspanning (3,1 bar) doorgeven aan je bandenspecialist. Beide getallen zijn veel hoger dan gebruikelijk namelijk.
Eens, maar ondertussen hebben SeC wel veel meer ervaring met banden/velgen/onbalans dan in het verleden, vormt een belangrijk onderdeel van de servicebeurt ook.
 
Heerlijk verhelderend toch? Zoveel mensen zoveel meningen:

Lakbescherming: onzin, mijn 12/2013 ziet er nog vlekkeloos uit en na een goede regenbui hoef ik weer een week niet te wassen :p wel recent licht gepolijst.

Laadpunt: ik heb een laadpaal van Flow met laadpas en facturatie, kost zo'n 100 Euro per jaar maar geen omkijken naar: BV ontvangt factuur met incassomachtiging en privé creditfactuur met automatische bijboeking
 
  • Like
Reactions: basvk
Allereerst proficiat. Wat je vragen betreft is het onduidelijk wat je nu voor aandrijving hebt. Je noemt AWD (All Wheel Drive) maar die is duurder dan alleen achterwielaandrijving. Ik neem aan dat je de laatste bedoelt.

Wat lakbescherming betreft is het een keuze maar geen noodzaak. Op mijn eerste S had ik die en nu de tweede niet. Die wordt ook nog steeds schoon maar er zijn forumleden die erbij zweren. Vooral bij bepaalde kleuren, ik heb Pearl white.

Laden kan natuurlijk aan gewoon shuko snelheid maar dan blijft het krap. Ik heb de rode stekker, in de volksmond krachtstroom, gekoppeld aan de UMC en laad met 11 Kw. Dat is in de meeste gevallen voldoende, hooguit bij meerdere ritten op een dag niet. Dar gebeurt maar weinig en als ik niet onderweg een SuC tegenkom dan ga ik een enkele keer wel naar tesla hier in Tilburg waar ook twee Superchargers staan. Ga je toch overwegen een aparte laadvoorziening te nemen dan is mijn advies om even af te wachten wat tesla op 28 oktober gaat zeggen. Ik verwacht daar een aantal aankondigingen waaronder een aanpassing aan de wall charger. Deze wallcharger is zonder twijfel de meest elegante en ook goedkoopste oplossing. Laat je niet gek maken met allerlei slimme systemen. In de praktijk werkt de instelling om na bedtijd te gaan laden prima. Ook hier zou best op 28 oktober wat meer licht op komen met wellicht ook DC laden thuis (vanuit zonnepanelen rechtstreeks of via Powerwall 2.0)

Winterbanden is een eenmalige uitgave maar ik ken ook mensen die gewoon de winterbanden op de bestaande velgen laten leggen en het met één stel volgen doen. Ikzelf heb een tweede set standaardvelgen bij Tesla gekocht met uiteraard winterbanden. deze bewaar ik thuis en laat ik bij Tesla wisselen. Ze zien er hetzelfde uit, wat ik prettig vind.

Voor de rest, rijden zoveel je kunt.