Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Impact fraude VW

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind het bemoedigend dat er NIET onmiddellijk na de publicatie van bovenvermeld bericht/link (EU-toezichthouder denkt ...) een moord-en-brand-schreeuwend bericht is verschenen van Duitse afkomst dat het eerste bericht in alle toonaarden ontkent of onderuit haalt. :D Dat was een jaartje geleden volgens mij absoluut nog wel gebeurd.
 
Geldt alleen voor Europa.
Gelukkig mag Porsche in N.Amerika en China de boel gewoon blijven vergiftigen.
En ik maar denken dat die WLTP normen (met de W van Worldwide) wereldwijd van kracht worden.
Voorlopig geen nieuwe Porsches geleverd in Europa

Nu zijn Porsches nog relatief zuinig.
Maar hoe moet dat dan per 1 oktober met de grote vervuilers: RR, Lambo, Ferrari, AM, Maserati, RangeRover, Bentley, etc ?
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2018-06-01 om 18.21.35.png
    Schermafbeelding 2018-06-01 om 18.21.35.png
    28 KB · Views: 54
De zwanenzang is nu echt wel ingezet.
Ik kan het niet nalaten om mensen met een diesel te treiteren, vooral als ze de motor laten draaien als ze voor een pont, of bij laden en lossen, staan te wachten.
Ik zeg dan zoiets als:' Laatste jaartje van de auto?' Ze kijken me dan aan alsof ze water zien branden. Als ik dan doel op de diesel en meld dat ie snel zal worden verboden, kijken ze heel zuur. Uiteraard stap ik dan direct in mijn ernaast staande Model S en laat de dieselrijder in vertwijfeling achter. Mijn dag is dan weer goed :p
 
Ik kan het niet nalaten om mensen met een diesel te treiteren, vooral als ze de motor laten draaien als ze voor een pont, of bij laden en lossen, staan te wachten.
Ik zeg dan zoiets als:' Laatste jaartje van de auto?' Ze kijken me dan aan alsof ze water zien branden. Als ik dan doel op de diesel en meld dat ie snel zal worden verboden, kijken ze heel zuur. Uiteraard stap ik dan direct in mijn ernaast staande Model S en laat de dieselrijder in vertwijfeling achter. Mijn dag is dan weer goed :p

Ik heb ook een godgruwelijke hekel aan die diesel rijders die hun motor laten lopen als ze lang stilstaan. Taxi, bestelbus, straatreiniging gemeente wagentjes etc. Totaal geen benul waar ze mee bezig zijn en als je er wat van zegt betaald de baas toch de brandstof............ Grgrgr. Ooit eens aangehouden in Duitsland jaren geleden en langs de weg gezet door een politie BMW station. Die liet ook continu zn motor lopen, zei ik ook wat van en de heren waren nog amused haha. De voorbode van de ondergang, mijn enige houvast haha.
 
Last edited:
Ooit eens aangehouden in Duitsland jaren geleden en langs de weg gezet door een politie BMW station. Die liet ook continu zn motor lopen, zei ik ook wat van en de heren waren nog amused haha.
Ze hadden vermoedelijk de regel dat de motor moest blijven draaien om de systemen te laten draaien.
Ik heb in een ver verleden nog een wagen van het traumateam moeten mee helpen aan duwen na een avondje reanimatie bij een verkeersongeval en de halogeenlampen van de dakset de batterij hadden leeg getrokken.
 
  • Love
Reactions: FVO
Vrijwel alle merken hebben nu een enorm lange levertijd als de auto niet op voorraad is, ik moet nu een auto voor een nieuwe werknemer aanschaffen en krijg overal te horen dat de fabrieken de productie tijdelijk stoppen i.v.m. de nieuwe regelgeving en in het laatste kwartaal weer opstarten. Vrijwel alle dealers van het VAG concern hebben alleen nog showroommodellen staan die niet verkocht worden.

Nu bestellen en levering medio 1e kwartaal 2019.
 
  • Informative
Reactions: FVO
Vrijwel alle merken hebben nu een enorm lange levertijd als de auto niet op voorraad is, ik moet nu een auto voor een nieuwe werknemer aanschaffen en krijg overal te horen dat de fabrieken de productie tijdelijk stoppen i.v.m. de nieuwe regelgeving en in het laatste kwartaal weer opstarten. Vrijwel alle dealers van het VAG concern hebben alleen nog showroommodellen staan die niet verkocht worden.

Nu bestellen en levering medio 1e kwartaal 2019.

Grote kans dat je sneller een Model 3 hebt :) En wat stond de wereld op zijn kop toen onlangs de Tesla fabriek een paar dagen stil stond om de productielijn voor te bereiden op hogere productie.
 
  • Like
Reactions: FVO