Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Is de radio bij jullie ook zo goed als onbruikbaar?

This site may earn commission on affiliate links.
Gebruik ook elke dag DAB+. Geluidskwaliteit is veel beter als bij Tunein, en dat is ook voor een leek zoals ik op audiogebied heel duidelijk hoorbaar.
Ik heb wel dat af en toe de Tesla in een keer een andere zender als voorkeurzender heeft staan, of dat hij teruggesprongen is naar kanaal 5C waar niets op te horen is.
Als ik dan gewoon weer 12C aantik blijft het verder de hele rit goed of viaducten en sommige tunnels na.
 
Het is vandaag de 4e dag dat ik de auto heb en Radio via TuneIn en DAB+ is een drama.
Ik rij zeg maar alleen de ring Rotterdam. TuneIn werkt alleen goed als ik 4G / LTE heb en DAB+ alleen als de lucht strak blauw is.
FM werkt gewoon altijd maar daar is de ontvangst ook niet zo als ik die gewend ben.

Thuis pakt de auto geen 4G op de oprit terwijl mijn telefoon dat zelfs doet in de auto...
Via de wifi heb ik dan wel TuneIn op de oprit maar deze valt uiteraard weg als ik wegrij en dan duurt het 1,5 - 2 km voordat ik de eerste ontvangst via de G4/LTE heb.
 
Hmm, ik heb nauurlijk een Classic met een upgrade LTE, maar ik herken dit niet.
Ik luister eigenlijk vrijwel alleen naar TuneIn.
Thuis ontvangt hij bij het wegrijden eerst nog via de wifi en heb ik ca 100 m nog de gebufferde muziek.
Daarna moet ik even heen en weer schakelen naar de volgende TuneIn zender en weer terug en dan pakt hij het verder op via de LTE.
Werkt eigenlijk probleemloos.
Misschien moet je maar even langs het SeC gaan?
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ik zou dit inderdaad even laten nakijken. Ik rij door het hele land, de polder, het oosten en heb overal BNR via DAB+. Enkele keer hapert spotify zoekfunctie, maar een tweede tikje en het werkt. Wel LTE (relatief nieuwe auto)