Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over leverdata (vertraging, voorkruipen, sigs vs. non-sigs, andere landen...)

This site may earn commission on affiliate links.
Als we uitgaan van een S van een ton scheelt dat dus:

- ongeveer 3000 netto in het bedrijf door afschaffen KIA. Als je least dan merk je niets in het leasebedrag want de leasemij heeft geen KIA
- ongeveer 2000 netto in het bedrijf door afschaf VAMIL
- MIA nog onduidelijk.
- 9600 netto in privé over 5 jaar als ze de 4% garanderen voor 5 jaar.

Als je de netto nadelen in bedrijf in dividend uitdrukt, dan heb je (zonder MIA nog) zo'n 4000 euro minder dividend.

Kortom vanaf 1 januari wordt deze S in privé zo'n 14.000 euro duurder voor 5 jaar. Da's 233 euro per maand. Zou ik hem niet voor laten staan in 2014.

Het is nog vroeg op zondag, dus is er nog een fiscalist wakker die bovenstaande kan bevestigen?
 
Wil best wel bob zijn, dan kan ik eens met een MS rijden. Wellicht ga ik daar meer van genieten dan van de drank. Drinken kan ik thuis ook, rijden in een MS jammer genoeg nog niet ....

Ik hoor een Tesla meet geboren worden in FrankX garage? Ik als Limburger ( halve belg) Heb daar wel oren naar.... half December dan maar. .? Ik wil die riem en schoenen wel eens zien...
 
Last edited:
Ik hoor een Tesla meet geboren worden in FrankX garage? Ik als Limburger ( halve belg) Heb daar wel oren naar.... half December dan maar. .? Ik wil die riem en schoenen wel eens zien...

'k heb de foto van de schoenen laten zien, ze vondt ze afgrijselijk.
Voor haar zijn het schoenen voor een pooier.
heb nog een mail gestuurd om een ander model, maar als dat niet kan , zal ik op zoek moeten naar een andere vrouw die bij de schoenen past denk ik.:wink:
 
Als we uitgaan van een S van een ton scheelt dat dus:

- ongeveer 3000 netto in het bedrijf door afschaffen KIA. Als je least dan merk je niets in het leasebedrag want de leasemij heeft geen KIA
- ongeveer 2000 netto in het bedrijf door afschaf VAMIL
- MIA nog onduidelijk.
- 9600 netto in privé over 5 jaar als ze de 4% garanderen voor 5 jaar.

Als je de netto nadelen in bedrijf in dividend uitdrukt, dan heb je (zonder MIA nog) zo'n 4000 euro minder dividend.

Kortom vanaf 1 januari wordt deze S in privé zo'n 14.000 euro duurder voor 5 jaar. Da's 233 euro per maand. Zou ik hem niet voor laten staan in 2014.

Het is nog vroeg op zondag, dus is er nog een fiscalist wakker die bovenstaande kan bevestigen?

Vamil zou nauwelijks verschil moeten maken. Vamil is geen extra afschrijving, maar slechts een snellere afschrijving, dus je boekt er alleen een beetje rentevoordeel mee.
 
Afschaffen van KIA kan veel meer schelen op een Tesla, het maximale voordeel wat je hiermee kan halen is 52% over € 15.470,- is € 8.044,40 netto.

VAMIL is moeilijker te berekenen, maar het voordeel wat je hiermee haalt zit in je liquiditeits-/rentevoordeel door versneld af te schrijven.

Met 4% bijtelling over een cat. waarde van 100k ben je in prive over 5 jaar € 10.400,- kwijt (52%).

Dit zijn overigens allemaal wel berekeningen voor de zzp'ers of ondernemers met eenmanszaken.
 
Ach, ach. En weer wordt er geschoven. Zie dat Karlvhilst ook een week is verschoven, naar 18 nov.
En ik maar hopen dat mid november voor mij nog gewoon gehaald gaat worden..... zo is het wel duidelijk waarom ik maar geen bericht van een DS krijg.
En Lester gaan vragen durf ik niet meer, straks zegt hij: begin december, sorry.
 
Ach, ach. En weer wordt er geschoven. Zie dat Karlvhilst ook een week is verschoven, naar 18 nov.
En ik maar hopen dat mid november voor mij nog gewoon gehaald gaat worden..... zo is het wel duidelijk waarom ik maar geen bericht van een DS krijg.
En Lester gaan vragen durf ik niet meer, straks zegt hij: begin december, sorry.
Misschien heeft het schip vertraging en heeft het geen of weinig effect op de levertijd van de volgende auto's. Maar december zou ik nog niet zo erg vinden.
 
't is wel niet proper vind ik ... (andermaal):
eerst mail dat levering op 11 nov. is, dan mail of 12u OK is…
Dan vergeten ze factuur te sturen.. na vraag krijg ik ze..
Ik betaal dan zo goed als onmiddellijk het totale bedrag.. en krijg dan een mail dat de levering een week opgeschoven is (vermoedelijk)….
:cursing:
 
Dan vergeten ze factuur te sturen.. na vraag krijg ik ze..
Ik betaal dan zo goed als onmiddellijk het totale bedrag.. en krijg dan een mail dat de levering een week opgeschoven is (vermoedelijk)….
:cursing:
Which reminds me: een vraagje aan de gelukkige MS-bezitters van het eerste uur: dient de saldofactuur betaald te zijn vooraleer je de wagen in handen krijgt? Of hoeft het pas daarna? Ik bedoel maar: hebben we een drukkingsmiddel in handen bij (foutieve of onvolledige) levering?
 
Which reminds me: een vraagje aan de gelukkige MS-bezitters van het eerste uur: dient de saldofactuur betaald te zijn vooraleer je de wagen in handen krijgt? Of hoeft het pas daarna? Ik bedoel maar: hebben we een drukkingsmiddel in handen bij (foutieve of onvolledige) levering?

Zoals alles anders is zijn bij Tesla ook de betalingsvoorwaarden anders: je moet wel degelijk betalen daags voordat je de auto ophaalt. Dag drukkingsmiddel ! Maar Tesla Service functioneert wel behoorlijk.
 
Ach, ach. En weer wordt er geschoven. Zie dat Karlvhilst ook een week is verschoven, naar 18 nov.
En ik maar hopen dat mid november voor mij nog gewoon gehaald gaat worden..... zo is het wel duidelijk waarom ik maar geen bericht van een DS krijg.
En Lester gaan vragen durf ik niet meer, straks zegt hij: begin december, sorry.

Ik zit nu ook op 18 november - was eerst 8.
KWW - Kiekn Wat t Wordt