Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kan ik hem hebben denk je?

This site may earn commission on affiliate links.
Volg hem en alle antwoorden worden beantwoord:

Hij wilt iedereen hebben hahahahaha

Een gekietelde GT-R kon hij kennelijk niet hebben, maar ja een GT-R pakt ook een Veyron op de strip en qua bochtwerk en qua kosten en qua uiterlijk en qua.....etc etc.

Kwa uiterlijk? Kom, het is echt wel een heel lelijk ding. En gehyped, niet normaal. Ik was er in de praktijk allesbehalve van onder de indruk.
 
Kwa uiterlijk? Kom, het is echt wel een heel lelijk ding. En gehyped, niet normaal. Ik was er in de praktijk allesbehalve van onder de indruk.

Nissan GT-R lelijk, tja relatief, ik vind het persoonlijk wel bij zijn kunnen passen, kijk maar eens op youtube wat een GT-R doet tegen de gevestigde orde.

De GT-R zorgt ervoor voor dat elke proleet met centen opeens bochten kan nemen met 140KM per uur, daarom was er naast een hype ook een haat jegens de auto, is geen echte rijders auto geblaat omdat hij je helpt.
 
Nissan GT-R lelijk, tja relatief, ik vind het persoonlijk wel bij zijn kunnen passen, kijk maar eens op youtube wat een GT-R doet tegen de gevestigde orde.

De GT-R zorgt ervoor voor dat elke proleet met centen opeens bochten kan nemen met 140KM per uur, daarom was er naast een hype ook een haat jegens de auto, is geen echte rijders auto geblaat omdat hij je helpt.

Op de Ring haalde ik ze allemaal in. Er was geen type auto waarmee zulke gekke capriolen werden uitgehaald om mij er maar niet voorbij te laten, maar stuk voor stuk legden ze het af.

Uiteindelijk telt de persoon achter het stuur. Je komt wel verder met die hulpmiddelen, dat wel.
 
Het gaat niet alleen om de versnellingsbak.... Maar dat wist je vast al wel.
Daarbij hebben dergelijk auto's geen DCT maar een meer traditionele veel langzamere bak omdat de DCT's het vermogen niet kunnen hebben.
Trust me, ik heb het meegemaakt.
Een P100DL kan een heel eind meekomen in het 100 naar 200 sprintje, maar jouw 75D en mijn S85 staan stil tegen het geweld van een RS6.
 
Trust me, ik heb het meegemaakt.
Een P100DL kan een heel eind meekomen in het 100 naar 200 sprintje, maar jouw 75D en mijn S85 staan stil tegen het geweld van een RS6.

Doet mij denken aan dat mijn (inmiddels ex-) vrouw een keer een spurtje wilde met de tegen mijn RS6 (met ruim 750pk niet helemaal standaard...): Ze lag even op kop (heel kort) en daarna was het ook direct helemaal klaar.

Je hebt inderdaad in een Tesla direct maximale versnelling voorhanden, maar het geweld wat sommige auto’s daar tegenover zetten is echt niet normaal.
 
  • Like
Reactions: Tuhhje
Het is vooral dat het in de Tesla zoveel makkelijker gaat. Neus de goede kant op en pedaal instampen. Zelfs als je een beetje te lomp doet wordt het nooit echt eng.

Als ik vol gas geef in mijn GT500, krijg je in de eerste twee versnellingen sowieso een burnout en zweet op je rug omdat je op de weg wilt blijven. Een lompe linkervoet wordt bestraft. Boven de 100 is hij echt veel sneller dan mijn X als je het een beetje op toeren houdt.

De Tesla heeft een veel grotere range, dat dan weer wel.
 
Doet mij denken aan dat mijn (inmiddels ex-) vrouw een keer een spurtje wilde met de tegen mijn RS6 (met ruim 750pk niet helemaal standaard...): Ze lag even op kop (heel kort) en daarna was het ook direct helemaal klaar.

Je hebt inderdaad in een Tesla direct maximale versnelling voorhanden, maar het geweld wat sommige auto’s daar tegenover zetten is echt niet normaal.

Vandaag kwam er op een rustige A15 door de Betuwe een RS6 voorbij gevlogen. Ik erachteraan uiteraard. Hij trok door tot 220 en ik ook. Hij liep niet uit. Daarna was er wat oponthoud van een inhalende auto die 120 reed. Ik liet me wat terugzakken voor maximaal effect. Nadat de weg weer vrij was, ging de RS6 er maximaal vandoor, maar ik liep vlot in, totdat we bij 170-180 de volgende inhaler tegenkwamen. Na een keer of 2-3 hetzelfde herhaald te hebben, moest hij de snelweg af. Een illusie armer vermoedelijk.

Deze scalp heb ik toegevoegd aan die van een Porsche GT2 (snelweg), Ferrari 812 Superfast (snelweg) en Mercedes S63 AMG (stoplicht). Tot nu toe kon alleen een onbekende Mercedes, vermoedelijk niet stock, de rollen omdraaien door op mij in te lopen.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Vandaag kwam er op een rustige A15 door de Betuwe een RS6 voorbij gevlogen. Ik erachteraan uiteraard. Hij trok door tot 220 en ik ook. Hij liep niet uit. Daarna was er wat oponthoud van een inhalende auto die 120 reed. Ik liet me wat terugzakken voor maximaal effect. Nadat de weg weer vrij was, ging de RS6 er maximaal vandoor, maar ik liep vlot in, totdat we bij 170-180 de volgende inhaler tegenkwamen. Na een keer of 2-3 hetzelfde herhaald te hebben, moest hij de snelweg af. Een illusie armer vermoedelijk.

Deze scalp heb ik toegevoegd aan die van een Porsche GT2 (snelweg), Ferrari 812 Superfast (snelweg) en Mercedes S63 AMG (stoplicht). Tot nu toe kon alleen een onbekende Mercedes, vermoedelijk niet stock, de rollen omdraaien door op mij in te lopen.
Wat ik me steeds afvraag bij deze verhalen: hoe weet men zo zeker dat de ander voluit gaat?
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Vandaag kwam er op een rustige A15 door de Betuwe een RS6 voorbij gevlogen. Ik erachteraan uiteraard. Hij trok door tot 220 en ik ook. Hij liep niet uit. Daarna was er wat oponthoud van een inhalende auto die 120 reed. Ik liet me wat terugzakken voor maximaal effect. Nadat de weg weer vrij was, ging de RS6 er maximaal vandoor, maar ik liep vlot in, totdat we bij 170-180 de volgende inhaler tegenkwamen. Na een keer of 2-3 hetzelfde herhaald te hebben, moest hij de snelweg af. Een illusie armer vermoedelijk.

Deze scalp heb ik toegevoegd aan die van een Porsche GT2 (snelweg), Ferrari 812 Superfast (snelweg) en Mercedes S63 AMG (stoplicht). Tot nu toe kon alleen een onbekende Mercedes, vermoedelijk niet stock, de rollen omdraaien door op mij in te lopen.

Jij hebt een S100DL neem ik aan? En welke RS6 en GT2 heb je het over?
 
Even toch maar wat feiten:

100-200 in een P100DL na de laatste update duurt 8 seconden.

In een Ferrari 812 en Porsche GT2 duurt dat 5,5 resp. 5,6 seconden.

Dit zijn allemaal feitelijk gemeten waarden met zeer nauwkeurige meetinstrumenten. Dus als je op een GT2 of 812 inloopt van 100-200 (of 220 zoals hierboven wordt beweerd), dan was je als enige aan het racen. Beiden zijn namelijk veel sneller.
 
Even toch maar wat feiten:

100-200 in een P100DL na de laatste update duurt 8 seconden.

In een Ferrari 812 en Porsche GT2 duurt dat 5,5 resp. 5,6 seconden.

Dit zijn allemaal feitelijk gemeten waarden met zeer nauwkeurige meetinstrumenten. Dus als je op een GT2 of 812 inloopt van 100-200 (of 220 zoals hierboven wordt beweerd), dan was je als enige aan het racen. Beiden zijn namelijk veel sneller.
Je kan natuurlijk zoals @Right_Said_Fred zei, afstand houden als er iemand naar links komt en dan al optrekken als die auto nog niet naar rechts is gegaan. Slingshot noem ik dat. Dat scheelt echt een hoop.
Als iemand dat bij mij probeert, dan blijf ik nog even hangen tot m’n achterliggen weer moet remmen voor mij voordat ik vertrek :D
Edit: waarschijnlijk heb ik de term slingshot niet zelf verzonnen...
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: DutchTM3
Je kan natuurlijk zoals @Right_Said_Fred zei, afstand houden als er iemand naar links komt en dan al optrekken als die auto nog niet naar rechts is gegaan. Slingshot noem ik dat. Dat scheelt echt een hoop.
Als iemand dat bij mij probeert, dan blijf ik nog even hangen tot m’n achterliggen weer moet remmen voor mij voordat ik vertrek :D

Maar zelfs dan is het verschil met een 812 en GT2 zo extreem groot dat je dan niet hoeft te oreren dat je hun scalp hebt.

Als je met een Tesla op de snelweg het wint van een 812 of GT2, dan is dat alleen maar omdat de 812/GT2 gewoon helemaal niet bezig was met een maximaal sprintje trekken. En waarom zou je ook? Als een Skoda jou gaat uitdagen als je een Model 3 rijdt denk je ook ‘haha’ en negeer je het verder.
 
Maar zelfs dan is het verschil met een 812 en GT2 zo extreem groot dat je dan niet hoeft te oreren dat je hun scalp hebt.

Als je met een Tesla op de snelweg het wint van een 812 of GT2, dan is dat alleen maar omdat de 812/GT2 gewoon helemaal niet bezig was met een maximaal sprintje trekken. En waarom zou je ook? Als een Skoda jou gaat uitdagen als je een Model 3 rijdt denk je ook ‘haha’ en negeer je het verder.

De tijden die jij noemt is allemaal maar theorie he, in een perfecte situatie. Je moet het vermogen wel eerst op de weg krijgen en daarnaast wat ik al eerder zei, je hebt ook nog de klojo achter het stuur die het goed in de vingers moet hebben.
Het sprinten in een 4wd Tesla kan bijna iedereen en zijn weinig skills voor nodig.
In het filmpje met Rosberg in de GT2 RS legt hij het ook af terwijl de Porsche op papier sneller is. En bij Rosberg hoeven we denk ik niet te twijfelen of hij wel kan rijden.
Een 4wd tesla heeft gewoon enorm veel tractie bekijk het filmpje uit post #78 nog maar eens en vergelijk het rubber op weg tussen de Tesla en de brulapen. Allemaal tractieverlies.

En je merkt echt wel of iemand meedoet of niet, en als je meedoet kan je er vanuit gaan dat hij voluit gaat.
Een Porsche of Ferrari rijder zal die Tesla graag op zijn plek willen zetten, of hij het kan is een tweede.
 
De tijden die jij noemt is allemaal maar theorie he, in een perfecte situatie. Je moet het vermogen wel eerst op de weg krijgen en daarnaast wat ik al eerder zei, je hebt ook nog de klojo achter het stuur die het goed in de vingers moet hebben.
Het sprinten in een 4wd Tesla kan bijna iedereen en zijn weinig skills voor nodig.
In het filmpje met Rosberg in de GT2 RS legt hij het ook af terwijl de Porsche op papier sneller is. En bij Rosberg hoeven we denk ik niet te twijfelen of hij wel kan rijden.
Een 4wd tesla heeft gewoon enorm veel tractie bekijk het filmpje uit post #78 nog maar eens en vergelijk het rubber op weg tussen de Tesla en de brulapen. Allemaal tractieverlies.

En je merkt echt wel of iemand meedoet of niet, en als je meedoet kan je er vanuit gaan dat hij voluit gaat.
Een Porsche of Ferrari rijder zal die Tesla graag op zijn plek willen zetten, of hij het kan is een tweede.

Ik schreef al eerder: mij lukte het wel om steeds maximaal te accelereren (binnen de 0,1 seconden) en dat zelfs met 4wd/handbak/zonder al die elektronica die je tegenwoordig ter beschikking hebt. En ik kan best een potje sturen, maar ben geen F1 coureur. Dus ik neem dat filmpje met een korreltje zout.

Van 100-200 accelereren op de snelweg is simpel. Ook met zeer hoge vermogens. Tenzij regen, maar ik ga er voorshands vanuit dat niemand zo dom is om vol naar 200 plus in Nederland te accelereren in de regen.

Ik heb simpelweg net iets teveel ervaring met dit soort auto’s om maar een microseconde te geloven dat iemand het met een 812/GT2 aflegt tegen een Tesla als die het echt probeert.
 
Trust me, ik heb het meegemaakt.
Een P100DL kan een heel eind meekomen in het 100 naar 200 sprintje, maar jouw 75D en mijn S85 staan stil tegen het geweld van een RS6.

Ik ook :p.

Ik heb er duidelijk de omstandigheden en voorwaarden erbij gezet.
Jammer dat je dat net steeds even overslaat in je reactie.

Normaal schakelt een ICE rijder niet eerst 3-4 versnellingen terug wachtend achter een linksplakker. (Normaal zal een rijder rustig in zijn 8 zitten wachtende op zijn kans.) Zou deze dat wel doen met een RS6 dan ben je langzamer. Alleen doen ze dat in de praktijk vrijwel nooit en daarom gaf ik in mijn eerste reactie al aan dat je zo'n auto moet kunnen rijden om alles eruit te halen.

Dus ja, je hebt gelijk dat je langzamer bent dan een RS6 als er iemand achter het stuur zit die goed anticipeert op de situatie. Ik zeg nergens dat dit niet zo is. Nee, je zal er maar weinig tegenkomen die met 5.000 toeren achter een linksplakker blijven hangen of bij een stoplicht even de launch control zullen aanzetten.

Dit is ook bij een stoplichtsprint een RS6 is sneller van 0-100 wanneer je deze vanuit launch control vertrekt. 3,9s versus 4,4 van een S75D.
De vraag is zelfs dan nog welke auto de hoogste gem. snelheid heeft gehad en welke er dan ook voor ligt. Dat is wat je ziet.
Ik heb bijv. ook stoplichtsprintjes gemaakt tegen een BMW K1600GT (0-100 op papier in 2,5s) en als ik de 50km aan tik dan ben ik een volledig auto lengte voor. Tegen de tijd dat ik 80km rijd dan zit hij naast mij maar rijdt hij inmiddels boven de 100km en fractie later knalt hij voorbij.
Ergo: Ja, hij zit al boven de 100 als ik nog maar aan de 80 zit maar op dat moment hebben de ca. dezelfde afstand / gemiddelde snelheid gereden.
 
Ik schreef al eerder: mij lukte het wel om steeds maximaal te accelereren (binnen de 0,1 seconden) en dat zelfs met 4wd/handbak/zonder al die elektronica die je tegenwoordig ter beschikking hebt. En ik kan best een potje sturen, maar ben geen F1 coureur. Dus ik neem dat filmpje met een korreltje zout.

Van 100-200 accelereren op de snelweg is simpel. Ook met zeer hoge vermogens. Tenzij regen, maar ik ga er voorshands vanuit dat niemand zo dom is om vol naar 200 plus in Nederland te accelereren in de regen.

Ik heb simpelweg net iets teveel ervaring met dit soort auto’s om maar een microseconde te geloven dat iemand het met een 812/GT2 aflegt tegen een Tesla als die het echt probeert.

Ja wellicht heb je teveel ervaring en die andere rijders waar Fred het over heeft niet.
Alles valt of staat met de berijder natuurlijk dus als hij in de Tesla sneller was, dan was hij sneller, punt.

Wil natuurlijk niet zeggen dat de 812/GT2 het niet in zich heeft om sneller te zijn.

Maar ik zou zeggen, bring it on dat ding!