Op 22 maart in "De Ingenieur":
Elektronische sleutels van auto’s zijn te hacken
Zie het betreffende artikel. Gaat dus om sleutels die bedoeld zijn voor keyless entry, zoals met de Tesla's.
Nu is het in principe met de Model S toch gelukkig wel wat lastiger: de key moet ook in de auto zijn om er mee weg te kunnen rijden.
De vraag is echter hoe moeilijk het is om de keycode met wat elektronica te kopiëren en op een programmeerbaar zendertje te zetten.
In dat geval kan je er ook mee wegrijden.
Wat denken jullie, is de keyfob hack-/copy-proof?
Elektronische sleutels van auto’s zijn te hacken
Zie het betreffende artikel. Gaat dus om sleutels die bedoeld zijn voor keyless entry, zoals met de Tesla's.
Nu is het in principe met de Model S toch gelukkig wel wat lastiger: de key moet ook in de auto zijn om er mee weg te kunnen rijden.
De vraag is echter hoe moeilijk het is om de keycode met wat elektronica te kopiëren en op een programmeerbaar zendertje te zetten.
In dat geval kan je er ook mee wegrijden.
Wat denken jullie, is de keyfob hack-/copy-proof?