Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadschnelheid blijft hangen bij smartcharging

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een maxem gekoppeld aan een Tesla wallcharger.

De maxem past de ampère aan, probleem ontstaat nu dat na een daling, de auto de ampère laag houd ook al is er via de maxem later weer meer ampères beschikbaar.
In het laadmenu op de Display in de auto kun je de ampères aanpassen. Als ik dat handmatig doe gaat de laadsnelheid weer omhoog. (maw om laag gaat goed, omhoog blijft hangen).

iemand een idee waar er mis gaat?
 
Hier hetzelfde (Maxem smart charging), auto blijft op 6/16 hangen, moet ik handmatig omhoog zetten op het grote scherm.
Als ik daarna (nadat de ingestelde SoC bereikt is) met de app de gewenste SoC omhoog zet (om bijv. de batterij op te warmen voor vertrek) dan blijft ie ook weer op 6A hangen...

Hopelijk wordt dat binnenkort weer in een volgende update opgelost.
 
Dit lijkt me toch een problem (feature) aan de kant van de Tesla.
Ervareren jullie dit sinds een bepaalde software update ?

Het is me pas de laatste maand opgevallen, omdat de auto toen ik ‘sochtens weg wilde niet al opgeladen was. Maar ik ben gezien mijn gebruik er niet zeker van wanneer de issue is ontstaan. Volgens mij liegt het niet aan de Maxem, maar eerder aan de Communicatie tussen de wall charger en de auto. De stroom lijkt er wel te zijn maar de auto neemt het niet af.
 
Het is me pas de laatste maand opgevallen, omdat de auto toen ik ‘sochtens weg wilde niet al opgeladen was. Maar ik ben gezien mijn gebruik er niet zeker van wanneer de issue is ontstaan. Volgens mij liegt het niet aan de Maxem, maar eerder aan de Communicatie tussen de wall charger en de auto. De stroom lijkt er wel te zijn maar de auto neemt het niet af.
Inderdaad, er staat dan continu 6/16 in het display (afgenomen stroom/beschikbare stroom), terwijl het eigenlijk 16/16 moet zijn en vervolgens oplopend tot iets van 24/25 wanneer er in huis geen verbruik is.
Ik ga morgen de auto resetten, wellicht is het dan opgelost. Ik heb dit probleem sinds een paar weken, ergens tussen 18 en 23 oktober is het gedrag veranderd... (maar of dit net na een software update was, dat weet ik niet meer... hoogstwaarschijnlijk wel).
 
Dit is absoluut een probleem veroorzaakt door een verandering in de auto zelf. Ik vond hetzelfde probleem met het besturen van de TWC via mijn eigen software. Ik beschrijf het probleem hier. Google Vertaling:

Het probleem met de auto die terugvalt naar 5A bij het wijzigen van versterkingslimieten lijkt te zijn dat de auto het niet leuk vindt als je versterkingslimieten verhoogt. Dus ik kan een limiet van 15A instellen, veranderen naar 14, 13, 12, enz. En de auto is prima. Zodra ik van 12 naar 13 ga, daalt de auto naar 5A. Als ik gedurende 10 seconden verhoog naar 21A, ga dan naar 13A, de auto gaat graag naar 13A. Toename tot 20A of zelfs 20.9A is niet genoeg.

Bottom line, Maxem moet hun firmware updaten of Tesla moet het repareren in een autofirmware-update.
 
  • Informative
Reactions: basvk and robertvg
Een reset door middel van rempedaal en wieltjes ingedrukt houden tot tesla logo opnieuw verscheen (en for good measure idem voor het instrumentenpaneel) heeft helaas niets veranderd: ik moest nog steeds de stroom handmatig naar 16A zetten voordat ie omhoog schoot naar de 23A. Daarna geen problemen meer en was de auto ondanks quooker en warmtepomp in een paar uur weer vol.