Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden in de Efteling is... net als een sprookje!

This site may earn commission on affiliate links.
Dus dan wurm je jezelf langs parkeerwachters en slechte aanwijzingen doorheen slecht geparkeerde auto's op veel te kleine parkeerplaatsjes naar de voorkant van de Efteling parkeerzone. Wat fijn, een hele rij laadpalen. Mmm, de paal geeft niet aan welke "Kaart" je precies moet voorhouden. Misschien mijn contactloze kredietkaart? Misschien een debet-kaart? Geen idee. Niks te vinden op de Efteling website. Ik rij met een Tesla. Ik heb geen andere pas. Had ik misschien 10 andere abonnementen moeten nemen bij allerhande laadpaalboeren in de hoop dat er eentje werkt voor die ene keer ik er eentje nodig had? Had ik misschien een half uur moeten zoeken naar een Efteling medewerker om toch maar de paal aan de praat te krijgen? Neen, echt niet.
Op de terugweg ben ik dan maar half uurtje gaan superchargen. We hebben eens rond gekeken op de andere parkeerplaatsen en naar schatting 1 auto op 4 wist een paal aan de praat te krijgen.

Het probleem zit niet enkel bij Efteling, het gaat overal zo. Er is een complete wildgroei aan pasjes en systemen en Het Werkt Gewoon Niet(tm).
Bijzondere ervaring. Deel ik zeker niet. Je rijdt elektrisch, maar je hebt geen laadpas in je auto? Dat klinkt als een bijzondere keuze...
 
Het werkt niet omdat je niet één laadpas hebt, dat is wel bijzonder om dan De Efteling de schuld te geven.

Wat mag trouwens “ik rij met een Tesla. Ik heb geen andere pas” betekenen? Tesla’s moeten overal maar zo kunnen aansluiten en opladen zonder meer?

Ik heb gewoon een TNM sleutelhanger, gebruik ik enkele keren per jaar in noodsituaties en voor de rest kost dat ding me niets.
 
Het probleem zit niet enkel bij Efteling, het gaat overal zo. Er is een complete wildgroei aan pasjes en systemen en Het Werkt Gewoon Niet(tm).

Nou, nou, we leven niet meer in 2013... Met een gratis pas van Newmotion kun je laden bij 70.000+ laadpunten in 25 landen. Naast de 4.000+ Superchargers en de 10.000+ destination chargers. Voor die ene keer, als j'm nodig hebt... Als het dan nog niet werkt ligt het aan jou.
En... welkom op het forum!
Schermafbeelding 2018-12-25 om 09.02.53.png
 
  • Like
Reactions: Robster
Op de terugweg ben ik dan maar half uurtje gaan superchargen. We hebben eens rond gekeken op de andere parkeerplaatsen en naar schatting 1 auto op 4 wist een paal aan de praat te krijgen.

Kan het zijn dat je 1 op de 4 aan de laadpaal zag hangen en/of dat diezelfde 1 op 4 bovendien aan het laden was? o_O
Dat kan helaas ook met gebrek aan parkeer-/laadetiquette te maken hebben...
 
Wat fijn, een hele rij laadpalen. Mmm, de paal geeft niet aan welke "Kaart" je precies moet voorhouden. Misschien mijn contactloze kredietkaart? Misschien een debet-kaart? Geen idee.

Dit kun je toch niet serieus menen? Als EV rijder mag je - lijkt mij - toch aannemen dat je weet dat je een "laadpas" nodig hebt? Die palen bij de Efteling ondersteunen alle gangbare 'netwerken'.

Ik heb nog _nooit_ gehad dat mijn New Motion pas niet werkte op een publieke paal.
 
De laadpalen bij het gemeentehuis in Schagen kreeg ik niet aan de praat. Trouwens, sinds een paar weken zijn het gereserveerde parkeerplakken voor auto's van de gemeente dus openbaar laden is er niet meer bij :mad:
Dan waren het waarschijnlijk al laadplekken voor de gemeente en is dat de reden dat je laadpas het niet deed bij die EV-box laders ;)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Laatste keer dat ik bij de Efteling was (vorige maand ofzo) gaf de NewMotion app niet aan dat de laadpalen van de Efteling werkten met een TNM pasje, en een onfortuinlijke Renault Zoe rijder stond er met een Renault app en BlueCorner pasje en kon niks doen. Gelukkig kan je bij TNM wel twee sessies tegelijk starten :).
 
  • Like
Reactions: Keezje and eelcodb
Helaas worden de laders bij de Efteling nogal eens misbruikt door PHEV of EV rijders die denken dat het vip parkeerplekken zijn, met regelmaat zie ik vooral Model S en X rijders die er wél gaan staan maar simpelweg niet inpluggen. Of complete aso’s zoals deze zak hooi vandaag... bij dit soort figuren krijg ik echt vlekken in m’n nek.
 

Attachments

  • F0F7EE46-49D2-4CFC-8547-FF1C44991C8B.jpeg
    F0F7EE46-49D2-4CFC-8547-FF1C44991C8B.jpeg
    742.4 KB · Views: 130