You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Je moet je niet laten wegsturen. Ik gebaar niet, als ik een m/v tegenkom dan stop ik en zeg ik: ik graag naar de laders. Als ze dan zeggen dat het niet kan dan zeg ik “dan kan wel, het is me nog nooit gebeurd dat het niet kan” en dan rij ik voorzichtig doch trefzeker door. Ik heb er nog geen een getroffen die voor m’n auto sprongHet is met bordjes aangegeven (de blauwe "elektrisch laden" bordjes). Je komt uiteindelijk een parkeermannetje tegen, en als je dan vanuit je auto je vuisten tegen elkaar tikt dan snappen ze dat je wil laden en dan verwijzen ze je naar een ander deel van de parkeerplaats. (Blijkbaar is dat het Efteling universele gebaar voor 'stekkeren')
verderop kom je weer zo'n mannetje tegen, weer vuistje tik, al dan niet met mondelinge bevestiging dat je echt wil laden, en dan wordt je het laadterrein opgeladen.
Met name het 2e mannetje liet mij in de steek. De 1e zag de Tesla en deed zelf al het 'vuistje tik' gebaar, de 2e verwees me weer terug naar het algemene parkeerterrein. Dus ik heb het rondje 2x gemaakt.
Tref een verkeerde en die wil dan op de vuist
zo, toch?Ter verduidelijking, ik doel op de vuisten tegen elkaar aantikken met de duimen tegen elkaar. Niet de knokkels
Toevallig had mijn vrouw deze week ook problemen met het starten van laden met (nieuwe) the new motion pas in de efteling.NewMotion pas werkt daar prima. Vreemd dat het laden niet gestart is. Ging bij mij prima, heb er destijds iets van 85 kWh bij in gedrukt en dat gaat lekker met 16 kW.
Vreemd, de bijgeleverde Type 2 kabel is voor mijn X wel lang genoeg. Ik kies wel een parkeerplek uit waarmee de laadpaal linksvoor uit komt. De slenterende meute heeft overigens een speciaal aangelegd voetpad vlakbij.Dan nog even opnieuw de slenterende meute moeten storen en hun koters bijna moeten plat walsen omdat ik m'n Model X draaien en achterste voren moest inparkeren (kabel niet lang genoeg)... alweer verveelde en verbaasde blikken.
Redelijk genant wel om zo door de wandelende mensen (die van parking ernaast kwamen) te moeten wurmen met je Tesla en ze zien kijken van 'zie die nou, met z'n Tesla hier de mooiste parkeerplekjes innemen'. Eerlijk gezegd... door die laadplekken helemaal vooraan te plaatsen, wordt bij sommige mensen de aversie tegen EV's en Tesla's nog wat opgestookt (van mijn part mochten die laadpalen even goed halverwege de parking staan).
Die zaten er in Juli ook al toen wij daar waren. Er is 1 paal die het doet en dat is de groene aan de zijkant.. Maar die is natuurlijk altijd bezet.Ik verblijf nu op Bosrijk (huisjes naast Efteling) daar doet ruim de helft vd laadpalen het niet. Zitten verkreukelde geplastificeerde A4tjes op, dus het lijkt ook al veel langer het geval te zijn.
Wij waren er gisteren ook, de 2e Tesla vooraan! Paar keer proberen en dan doen de palen het. Het meest irritante is dat de vakken verkeerd om staan..Gisteren geweest, en de parkeermiep was overtuigd dat alles vol stond en ik kon en mocht echt niet door. Ik heb naderhand niet alle palen nagekeken, maar op het oog was het 3/4e Model 3 city, dus het leek me niet onwaarschijnlijk.
Dus voor die ene keer in 6 jaar dat ik naar de Efteling ga en een langere kabel nodig heb( nooit langer nodig gehad) vindt jij dat iedereen met een 3 maar een 8 meter kabel moet kopen?Ik snap niet dat zoveel m3 rijders menen te moeten omkeren. Ik pas prima normaal in een vak en kan zowel linksom als rechtsom (afhankelijk van m’n positie ten opzichte van de laadpaal) gewoon aansluiten. Sja met een 4 meter kabeltje lukt dat niet, maar als je die hebt gekregen van Tesla zou ie eerste online aankoop überhaupt een decent 8 meter kabel moeten zijn.
Dus voor die ene keer in 6 jaar dat ik naar de Efteling ga en een langere kabel nodig heb( nooit langer nodig gehad) vindt jij dat iedereen met een 3 maar een 8 meter kabel moet kopen?