Mars2020
Active Member
Je kunt in mijn ogen als wetgever een commerciële partij als Fastnet of Ionity niet verplichten de tarieven van andere partijen op hun display te tonen. Dat is niet in het belang van die partijen. Shell hoeft toch ook niet de prijzen van de witte pomp een paar km verderop te publiceren?
Ze hoeven ook niet de prijzen van anderen weer te geven, ze zouden wel hun eigen basistarief moeten laten zien.
Het is aan de berijder zelf om te bepalen/weten of hij een pas heeft waarmee je korting kunt krijgen, maar de basis prijs begint het naar mijn idee mee.
Ook Shell geeft de basis van hun eigen product weer. Bij Shell kun je daarbij ook nog korting krijgen, weliswaar in de vorm van spaarpunten, en die korting staat ook niet op de pomp.
Ik kan mij overigens niet aan de indruk onttrekken dat het al verplicht is om prijzen te laten zien voordat je de koop aangaat.
Voor alle winkels en ik denk ook pompstations is het volgens mij al verplicht om de prijzen te laten zien voordat je bij de kassa gaat afrekenen. Eventuele klantenkorting wordt dan pas bij de kassa verrekend.
Zo heb ik zelf bijvoorbeeld een kortingskaart van de sportschool waarmee ik 20% korting krijg bij de lokale sportzaak. In deze sportzaak zijn de artikelen gewoon voorzien van een prijskaartje en bij de kassa laat ik mijn kortingskaart zien en vervolgens wordt de korting verwerkt. Het is dus aan de winkel om de standaard prijs te laten zien en het is aan mij om te weten of en hoeveel korting ik krijg.