Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden start niet

This site may earn commission on affiliate links.
Je kunt in mijn ogen als wetgever een commerciële partij als Fastnet of Ionity niet verplichten de tarieven van andere partijen op hun display te tonen. Dat is niet in het belang van die partijen. Shell hoeft toch ook niet de prijzen van de witte pomp een paar km verderop te publiceren?

Ze hoeven ook niet de prijzen van anderen weer te geven, ze zouden wel hun eigen basistarief moeten laten zien.
Het is aan de berijder zelf om te bepalen/weten of hij een pas heeft waarmee je korting kunt krijgen, maar de basis prijs begint het naar mijn idee mee.
Ook Shell geeft de basis van hun eigen product weer. Bij Shell kun je daarbij ook nog korting krijgen, weliswaar in de vorm van spaarpunten, en die korting staat ook niet op de pomp.

Ik kan mij overigens niet aan de indruk onttrekken dat het al verplicht is om prijzen te laten zien voordat je de koop aangaat.
Voor alle winkels en ik denk ook pompstations is het volgens mij al verplicht om de prijzen te laten zien voordat je bij de kassa gaat afrekenen. Eventuele klantenkorting wordt dan pas bij de kassa verrekend.
Zo heb ik zelf bijvoorbeeld een kortingskaart van de sportschool waarmee ik 20% korting krijg bij de lokale sportzaak. In deze sportzaak zijn de artikelen gewoon voorzien van een prijskaartje en bij de kassa laat ik mijn kortingskaart zien en vervolgens wordt de korting verwerkt. Het is dus aan de winkel om de standaard prijs te laten zien en het is aan mij om te weten of en hoeveel korting ik krijg.
 
  • Like
Reactions: bugboy
  • Informative
Reactions: bugboy
Misschien een keer tijd voor een soort van Trivago achtingen app voor laadpalen?
Dat bestaat, zeker voor Duitsland. Op goingelectric.de krijg je voor een laadpunt een overzicht met de prijs voor elke compatibele laadpas/App. En met de app moovility krijg je ook een vergelijking tussen een beperkt aantal laadpassen.
Voor Düsseldorf en algemeen alle ladenetzpalen is Ladepay ook een goedkope oplossing. Vast tarief van 5.70€ per sessie.
 
  • Informative
Reactions: bugboy
Hier ook Enschede met eigen oprit met TMC. Hier nu 3 Tesla’s in de straat Die Düsseldorf SW pas is wel interessant als je geen eigen laadpunt hebt. Zou ik anders zeker gedaan hebben.
Red jij je met de TMC? Ik gebruikte die eerst ook en dat ging in de meeste gevallen snel zat. Maar de TWC bevalt me toch veel beter. Het gemak van altijd inpluggen zodra je thuis komt en als het nodig is in een paar uur weer op 80% klaar voor de volgende dag is me die paar honderd euro wel waard.
 
Red jij je met de TMC? Ik gebruikte die eerst ook en dat ging in de meeste gevallen snel zat. Maar de TWC bevalt me toch veel beter. Het gemak van altijd inpluggen zodra je thuis komt en als het nodig is in een paar uur weer op 80% klaar voor de volgende dag is me die paar honderd euro wel waard.
Sorry, bedoelde ook de TWC. Ik heb de dag dat ik de Tesla heb gekregen al de TWC laten monteren. Ik vind het comfort van de TWC dermate groot dat het die meerprijs dubbel en dwars waard is. Daarbij heb ik de TWC ook achter een aparte meter zitten, zodat ik het ook fatsoenlijk en fiscus-proof kan verrekenen. Ik begin 's nachts om 1 uur met laden en zit altijd 's morgens bij vertrek vol. De TMC is enkel voor vakanties, waarbij ik bij huisjes de Tesla wat wil bijladen. Ligt standaard in de frunk, maar gebruik ik eigenlijk nooit.
 
  • Like
Reactions: balblas
Sorry, bedoelde ook de TWC. Ik heb de dag dat ik de Tesla heb gekregen al de TWC laten monteren. Ik vind het comfort van de TWC dermate groot dat het die meerprijs dubbel en dwars waard is. Daarbij heb ik de TWC ook achter een aparte meter zitten, zodat ik het ook fatsoenlijk en fiscus-proof kan verrekenen. Ik begin 's nachts om 1 uur met laden en zit altijd 's morgens bij vertrek vol. De TMC is enkel voor vakanties, waarbij ik bij huisjes de Tesla wat wil bijladen. Ligt standaard in de frunk, maar gebruik ik eigenlijk nooit.
Same here, inclusief de aparte meter ;). Ik gebruik Jedlix om het laden veelal tijdens ingaan daltarief te starten, werkt prima.